Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som har bestilt til normal pris?

Startet av lars667, fredag 16. juli 2021, klokken 23:39

« forrige - neste »

lars667

Hadde dessverre ikke forhåndsbestilling inne, men vurderer å kjøpe nå likevel. Er jeg helt gal? Og er vel sikkert 1 av halve Norge som skal selge tm3 i august/september da  :P
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

tornaldo

Sikker mange som ikke har reservert, og kommer til å kjøpe til dagens pris! Du blir absolutt ikke alene.

Og ja, sikkert mange som skal selge både det ene og andre, men tipper bruktmarkedet bare normaliser seg mer og mer. Selger du en nesten ny -21 modell TM3, kan du sikkert forvente deg normalt verditap for en bil i den prisklassen/alderen, og kanskje ikke helt som før, der bruktprisene nesten overgikk nybilprisen.

Når Model 3 kom på markedet, fikk Model S prisene seg en knekk. Kanskje det samme skjer med Model 3.

Vi vet jo lite om antall biler som kommer nå, det vil jo være avgjørende.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

lars667

Sant det. Håper mange etter sommerens ladeeventyr i ikke-tesla ser verdien i teslas overlegne ladenettverk 😆😅
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

daktari

Alle biler fikk en prisknekk når Model 3 kom, også I-pace.

Selg Model 3 NÅ hvis du skal kjøpe Y.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lars667

Vurderer det, ja. Men vurderer også bare å droppe Y. Synes egentlig den er overpriset nå, i forhold til f. eks. Ioniq 5. Men Y har nok noe bedre plass til bikkjer og stæsj enn det ioniqen har. Får heller ikke så gunstig finansiering på Y som jeg har på 3...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

PKEllefsen

Bestilte i juni i fjor, så har den vanlige prisen, men virker som prisene er litt reduserte på noe.
Kvitteringen viser:
FSD 50K
Svart 8,8K
Tilhengerfeste 8,8K

Totalpris endte på 616 742 med dette inkludert (da med dagens pris på 534 900 for AWD LR).
Bestilt TMY 06.06.2020. Svart, FSD, hengerfeste

elhansen

Har også standard pris med hengerfeste kostet 10000,-  tror vi går for den, uansett så går nok ikke prisen ned med en gang. Bilen som skal ut begynner å bli sliten Og orker ikke begynne reparasjonsrundene for å spare litt. Koster fort en del på verksted med det vi evt kan spare med å vente på en billigere y

SurSnasen

Sitat fra: lars667 på lørdag 17. juli 2021, klokken 00:01
Sant det. Håper mange etter sommerens ladeeventyr i ikke-tesla ser verdien i teslas overlegne ladenettverk 😆😅

2200 kilometer i e-tron 55 hittil i sommer (sørlige halvdelen av Norge, riktignok), og ennå til gode å oppleve ladekø en eneste gang. Nærmeste var ved Circle K ved Lillesand for noen dager siden. Men det var ikke Ionity-laderne, men derimot Tesla-laderne. Ledige ladere, men folk delte strøm, og stod inne på stasjonen ved siden av en eier av en Model 3 som bare fikk ca 40 kW, kjørt fra Oslo, og hadde da ca 20% SOC. Samtidig stod jeg på Ionity med 147 kW inn på min e-tron på 75% SOC.

Men det har definitivt vært kø mange steder til mange tider i sommer. Og jeg er svært skuffet over at myndighetene ikke gjør mer for å stimulere til mye større ladeparker rundt om når de ennå står ved sine mål om stadig lavere fossilandel.

Til trådens tema: jeg har ikke selv bestilt til normal pris, men jeg har to bekjente som har bestillinger inne til fullpris.

Otkristo

Sitat fra: SurSnasen på lørdag 17. juli 2021, klokken 17:43
Sitat fra: lars667 på lørdag 17. juli 2021, klokken 00:01
Sant det. Håper mange etter sommerens ladeeventyr i ikke-tesla ser verdien i teslas overlegne ladenettverk 😆😅

2200 kilometer i e-tron 55 hittil i sommer (sørlige halvdelen av Norge, riktignok), og ennå til gode å oppleve ladekø en eneste gang. Nærmeste var ved Circle K ved Lillesand for noen dager siden. Men det var ikke Ionity-laderne, men derimot Tesla-laderne. Ledige ladere, men folk delte strøm, og stod inne på stasjonen ved siden av en eier av en Model 3 som bare fikk ca 40 kW, kjørt fra Oslo, og hadde da ca 20% SOC. Samtidig stod jeg på Ionity med 147 kW inn på min e-tron på 75% SOC.

Men det har definitivt vært kø mange steder til mange tider i sommer. Og jeg er svært skuffet over at myndighetene ikke gjør mer for å stimulere til mye større ladeparker rundt om når de ennå står ved sine mål om stadig lavere fossilandel.
Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

SurSnasen

Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 18:48
Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

Er ikke du skuffet over at Tesla, som du muligens har kjøpt bil av, på halvt hyklersk vis selger CO2-kvoter til andre bilprodusenter, og på den måten oppfordrer til høyere utslipp og dertil hørende utsettelse av rene elbiler? Eller at de ikke åpner sitt ladenettverk for andre, og dermed kan få inn mer midler til ytterligere utbygging, samt også, som deres mål er, de akselererer overgangen til bærekraftig mobilitet? Ingen andre enn Tesla selv er tjent med at de opererer et eget, proprietært ladenettverk.

Til ditt spørsmål: hvorfor skulle jeg være det? VAG gjør mye. De har stadig flere elbiler i sin portefølje. Ionity er de deleier i. Fabrikker bygges om til en stadig grønnere profil. Så nei, jeg er ikke særlig skuffet over VAG.
Det jeg derimot er skuffet over, er at Ionity, som VAG er deleier i (og burde pushet mer), burde bygge større ladeparker. Tesla er her en målestokk som flere burde strukket seg etter.

Otkristo

Sitat fra: SurSnasen på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:21
Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 18:48
Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

Er ikke du skuffet over at Tesla, som du muligens har kjøpt bil av, på halvt hyklersk vis selger CO2-kvoter til andre bilprodusenter, og på den måten oppfordrer til høyere utslipp og dertil hørende utsettelse av rene elbiler? Eller at de ikke åpner sitt ladenettverk for andre, og dermed kan få inn mer midler til ytterligere utbygging, samt også, som deres mål er, de akselererer overgangen til bærekraftig mobilitet? Ingen andre enn Tesla selv er tjent med at de opererer et eget, proprietært ladenettverk.

Til ditt spørsmål: hvorfor skulle jeg være det? VAG gjør mye. De har stadig flere elbiler i sin portefølje. Ionity er de deleier i. Fabrikker bygges om til en stadig grønnere profil. Så nei, jeg er ikke særlig skuffet over VAG.
Det jeg derimot er skuffet over, er at Ionity, som VAG er deleier i (og burde pushet mer), burde bygge større ladeparker. Tesla er her en målestokk som flere burde strukket seg etter.
Skuffet over Tesla ? Takket være Tesla og dieselgate kjører du rundt i en Audi e-tron i dag.
Takket være Tesla og dieselgate så er det snart ikke behov for å kjøpe kvoter lenger. 
Tesla ønsker å åpne sitt nettverk, men VW og andre ønsker ikke være med å betale for gildet. Hvorfor det?
Takket være dieselgate kan du benytte Ionity, men hva skjer når pengene/boten fra dieselgate budsjettet  er brukt opp?

Grønnere VW fabrikker? Basert på kjøp av klimakvoter ja. Hyklersk ? La oss ikke  gå videre på hvem som er den største hykleren. 


E-Trond

Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:48
Sitat fra: SurSnasen på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:21
Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 18:48
Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

Er ikke du skuffet over at Tesla, som du muligens har kjøpt bil av, på halvt hyklersk vis selger CO2-kvoter til andre bilprodusenter, og på den måten oppfordrer til høyere utslipp og dertil hørende utsettelse av rene elbiler? Eller at de ikke åpner sitt ladenettverk for andre, og dermed kan få inn mer midler til ytterligere utbygging, samt også, som deres mål er, de akselererer overgangen til bærekraftig mobilitet? Ingen andre enn Tesla selv er tjent med at de opererer et eget, proprietært ladenettverk.

Til ditt spørsmål: hvorfor skulle jeg være det? VAG gjør mye. De har stadig flere elbiler i sin portefølje. Ionity er de deleier i. Fabrikker bygges om til en stadig grønnere profil. Så nei, jeg er ikke særlig skuffet over VAG.
Det jeg derimot er skuffet over, er at Ionity, som VAG er deleier i (og burde pushet mer), burde bygge større ladeparker. Tesla er her en målestokk som flere burde strukket seg etter.
Skuffet over Tesla ? Takket være Tesla og dieselgate kjører du rundt i en Audi e-tron i dag.
Takket være Tesla og dieselgate så er det snart ikke behov for å kjøpe kvoter lenger. 
Tesla ønsker å åpne sitt nettverk, men VW og andre ønsker ikke være med å betale for gildet. Hvorfor det?
Takket være dieselgate kan du benytte Ionity, men hva skjer når pengene/boten fra dieselgate budsjettet  er brukt opp?

Grønnere VW fabrikker? Basert på kjøp av klimakvoter ja. Hyklersk ? La oss ikke  gå videre på hvem som er den største hykleren.

Som vanlig drar Tesla eiere inn VW i diskusjoner som ikke omhandler VW.
Godt jobba med å avspore en avsporing!   :+1:   8)
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Otkristo

Sitat fra: E-Trond på lørdag 17. juli 2021, klokken 20:16
Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:48
Sitat fra: SurSnasen på lørdag 17. juli 2021, klokken 19:21
Sitat fra: Otkristo på lørdag 17. juli 2021, klokken 18:48
Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

Er ikke du skuffet over at Tesla, som du muligens har kjøpt bil av, på halvt hyklersk vis selger CO2-kvoter til andre bilprodusenter, og på den måten oppfordrer til høyere utslipp og dertil hørende utsettelse av rene elbiler? Eller at de ikke åpner sitt ladenettverk for andre, og dermed kan få inn mer midler til ytterligere utbygging, samt også, som deres mål er, de akselererer overgangen til bærekraftig mobilitet? Ingen andre enn Tesla selv er tjent med at de opererer et eget, proprietært ladenettverk.

Til ditt spørsmål: hvorfor skulle jeg være det? VAG gjør mye. De har stadig flere elbiler i sin portefølje. Ionity er de deleier i. Fabrikker bygges om til en stadig grønnere profil. Så nei, jeg er ikke særlig skuffet over VAG.
Det jeg derimot er skuffet over, er at Ionity, som VAG er deleier i (og burde pushet mer), burde bygge større ladeparker. Tesla er her en målestokk som flere burde strukket seg etter.
Skuffet over Tesla ? Takket være Tesla og dieselgate kjører du rundt i en Audi e-tron i dag.
Takket være Tesla og dieselgate så er det snart ikke behov for å kjøpe kvoter lenger. 
Tesla ønsker å åpne sitt nettverk, men VW og andre ønsker ikke være med å betale for gildet. Hvorfor det?
Takket være dieselgate kan du benytte Ionity, men hva skjer når pengene/boten fra dieselgate budsjettet  er brukt opp?

Grønnere VW fabrikker? Basert på kjøp av klimakvoter ja. Hyklersk ? La oss ikke  gå videre på hvem som er den største hykleren.

Som vanlig drar Tesla eiere inn VW i diskusjoner som ikke omhandler VW.
Godt jobba med å avspore en avsporing!   :+1:   8)
Som vanlig må Audi/VW eiere rote seg inn i Tesla grupper og avspore en avsporing
Godt jobba!

No-name


Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?
[/quote]

Jeg synes det burde kunne stilles forskjellige krav til myndighetene i et land og private aktører som skal tjene penger på varene eller tjenestene de produserer? Synes ikke du det?  Og hva VW gjorde i posten du skrev er vel bare du som vet.

Otkristo

Sitat fra: No-name på lørdag 17. juli 2021, klokken 22:10

Så du er ikke skuffet over Volkswagen konsernet, som du har kjøpt bil av, ikke gjør mer for sine kunder og miljøet? Hvorfor gjør ikke de som Tesla tror du ?

Jeg synes det burde kunne stilles forskjellige krav til myndighetene i et land og private aktører som skal tjene penger på varene eller tjenestene de produserer? Synes ikke du det?  Og hva VW gjorde i posten du skrev er vel bare du som vet.
[/quote]
Ikke for å være respektløs, men jeg skjønner ikke helt hva du spør om.
Jeg ser du er også en Audi e-tron kunde som trives best i Teslagruppen.
Tenker vi kan avslutte her så vi ikke går helt «off topic»



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA