Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3, 11amp, 50kw på 250kw sc

Startet av teek, torsdag 08. juli 2021, klokken 08:45

« forrige - neste »

teek

Hvorfor lader den ikke raskere, ikke mye supercharging detta

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

teek


Daniel_0007

Sitat fra: teek på torsdag 08. juli 2021, klokken 12:02
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. juli 2021, klokken 08:53
Sånn (omtrent) er ladekurven på TM3 LR:



Hadde rundt 40/50% når jeg starta lading

Vel der er problemet ditt, for å få 250 da må du være på 10% eller mindre, uansett så får man ikke 250 lenge heller.
Model 3 2019 LR Rwd

geear

#4
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 08. juli 2021, klokken 08:53
Sånn (omtrent) er ladekurven på TM3 LR:


Dette er jo på en 175kW lader, sannsynligvis begrenset av maks strøm på laderen (*spenning på batteriet), noe en også ser fordi ladekurven stiger med spenningen, til SoC begrenser det. Model 3 LR har en helt annen kurve på 250kW SuC v3, og peaker over 190 også på for eksempel Ionity.

Lapskaus

Kaldt batteri legger begrensninger også, selv om det er sommer og varmt må du kjøre en time eller to for å få full fres. Høy SOC og lav temp = dårlig fart.

MyMuffin

Sitat fra: Lapskaus på fredag 09. juli 2021, klokken 17:25
Kaldt batteri legger begrensninger også, selv om det er sommer og varmt må du kjøre en time eller to for å få full fres. Høy SOC og lav temp = dårlig fart.

Bruk navigasjonen til å navigere til en superlader (eller bare legg deg ut på langtur og bruk navigasjonen, den legger inn ladestopp der det er behov), da vil bilen varme opp batteriet til optimal temp slik at den er klar for full pupp når den ankommer superladern.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

ok67

Sjølv etter eit par timars køyring frå Trondheim mot Dombås i 25 grader så kom det melding på skjermen på Dovre om at forrvarming av batteriet var aktivt. Model 3 er så effektiv at det ikkje blir nok effekttap til at batteriet oppnår ideell temperatur på batteriet utan forrvarming, sjølv på ein godværsdag og med eit par timar køyring i motbakke.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA