Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 12:08
Det er litt av en bilfest de skal i gang med nå.
Håper at klargjøringen av bilene får samme kvalitet som bilen fortjener.

Tviler sterkt på det, ser ut som de skal levere ut på lillestrøm igjen, husker når model 3 kom var det et kaos uten like der oppe.
Model 3 2019 LR Rwd

SurSnasen

Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 12:08
Det er litt av en bilfest de skal i gang med nå.
Håper at klargjøringen av bilene får samme kvalitet som bilen fortjener.

Sist jeg tok utlevering på varemessen, av Model 3, var det mange småriper i lakken og flere steder hvor det var merker etter fuglebæsj. Det ble skrevet opp, og skulle utbedres. Men hørte aldri noe mer fra Tesla etter det, til tross for flere purringer. Polerte bilen grundig selv da jeg kom hjem, og fikk bort de dårlige partiene etter fuglebæsjen. Småripene var det verre med. Etter to måneder venting ga jeg opp og fikk det utbedret for et par tusen kroner.
Men tror organisasjonen deres er litt mer moden nå i forhold til disse masseutleveringene.

Redgarden

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 18. august 2021, klokken 12:35
Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 12:08
Det er litt av en bilfest de skal i gang med nå.
Håper at klargjøringen av bilene får samme kvalitet som bilen fortjener.

Sist jeg tok utlevering på varemessen, av Model 3, var det mange småriper i lakken og flere steder hvor det var merker etter fuglebæsj. Det ble skrevet opp, og skulle utbedres. Men hørte aldri noe mer fra Tesla etter det, til tross for flere purringer. Polerte bilen grundig selv da jeg kom hjem, og fikk bort de dårlige partiene etter fuglebæsjen. Småripene var det verre med. Etter to måneder venting ga jeg opp og fikk det utbedret for et par tusen kroner.
Men tror organisasjonen deres er litt mer moden nå i forhold til disse masseutleveringene.

Samme her, skjedde aldri noe med de tingene de skulle rette opp. Jeg ga opp å mase og solgte etterhvert bilen.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

hELgenen

Sitat fra: Redgarden på onsdag 18. august 2021, klokken 12:57
Sitat fra: SurSnasen på onsdag 18. august 2021, klokken 12:35
Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 12:08
Det er litt av en bilfest de skal i gang med nå.
Håper at klargjøringen av bilene får samme kvalitet som bilen fortjener.

Sist jeg tok utlevering på varemessen, av Model 3, var det mange småriper i lakken og flere steder hvor det var merker etter fuglebæsj. Det ble skrevet opp, og skulle utbedres. Men hørte aldri noe mer fra Tesla etter det, til tross for flere purringer. Polerte bilen grundig selv da jeg kom hjem, og fikk bort de dårlige partiene etter fuglebæsjen. Småripene var det verre med. Etter to måneder venting ga jeg opp og fikk det utbedret for et par tusen kroner.
Men tror organisasjonen deres er litt mer moden nå i forhold til disse masseutleveringene.

Samme her, skjedde aldri noe med de tingene de skulle rette opp. Jeg ga opp å mase og solgte etterhvert bilen.

Det er jo en ganske dårlig strategi med tanke på at selskapet nå kanskje har lært at en viss andel bare gir opp.
Så da kan de gjerne levere noe som er ennå dårligere ved neste korsvei - vi får vente å se hva som skjer

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

daktari

Kiel-ferga reiser vel kl 14 og e ri Oslo kl 09 dagen etter. GS ser tregere ut men kan trygt legge fra i morgen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

brattabo


Roppen


ELTesla

Det kan jo være at dette skipet har med seg alle biler som skal til Norge, og at de blir fraktet videre fra Oslo til andre destinasjoner i Norge.

Jeronan

#234
Sitat fra: ELTesla på torsdag 19. august 2021, klokken 10:23
Det kan jo være at dette skipet har med seg alle biler som skal til Norge, og at de blir fraktet videre fra Oslo til andre destinasjoner i Norge.

Highly unlikely that this ship has all the Model Y onboard, including ones manufactured in July (especially not from week 2 and later). It's said that those will come on the next ship arriving in September with customer deliveries end September.

I have VIN 062xxx manufactured in July, so I won't expect a delivery before End September.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

elhansen

Sitat fra: Jeronan på torsdag 19. august 2021, klokken 10:29
Sitat fra: ELTesla på torsdag 19. august 2021, klokken 10:23
Det kan jo være at dette skipet har med seg alle biler som skal til Norge, og at de blir fraktet videre fra Oslo til andre destinasjoner i Norge.

Highly unlikely that this ship has all the Model Y onboard, including ones manufactured in July (especially not from week 2 and later). It's said that those will come on the next ship arriving in September with customer deliveries end September.

I have VIN 062xxx manufactured in July, so I won't expect a delivery before End September.

Samme her. Fikk estimat på siste halvdel/slutten av september. Vin 63....

Walts

Når man har vin hvor er det dere ber om estimat på levering?
Fikk Vin 060XXX.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

elhansen

Sitat fra: Walts på torsdag 19. august 2021, klokken 11:08
Når man har vin hvor er det dere ber om estimat på levering?
Fikk Vin 060XXX.
Jeg var i kontakt med chatten på tesla sin hjemmeside. Spurte om rattvarme, men da sjekket han også estimatet på leveringa... men det er kun et estimat og plutselig..... en jeg kjenner fikk bilen levert lenge før estimatet.

Walts

Sitat fra: elhansen på torsdag 19. august 2021, klokken 11:11
Sitat fra: Walts på torsdag 19. august 2021, klokken 11:08
Når man har vin hvor er det dere ber om estimat på levering?
Fikk Vin 060XXX.
Jeg var i kontakt med chatten på tesla sin hjemmeside. Spurte om rattvarme, men da sjekket han også estimatet på leveringa... men det er kun et estimat og plutselig..... en jeg kjenner fikk bilen levert lenge før estimatet.
Hm ja, ikke klart å få opp noe chat men kan vel prøve å se utover dagen. Takk for svar.
Må få solgt Model 3 men vil ikke sitte uten bil for lenge.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Olatho

Jeg fikk en SMS i går, om at de gleder seg til å se meg bak rattet i ny bil, og at levering skjer i "september og august på varemessa på Lilestrøm", uten noen videre spesifisering av tidspunkt.  Har sendt en mail til delivery for å spørre om noe mer konkret.  Var også innom Tesla Skøyen i går (jobber rett ved siden av dem), men de kunne ikke gi meg noe mer info.

Har ikke fått noen beskjed om at jeg kan velge utleveringstid, eller forespørsel om f.eks. vinterdekk, så jeg regner med at det dukker opp noe mer info etter hvert.

VIN 064, bestilt i Juli.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA