Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

VAL.ENT

Ofcourse they want, they have the infrastructer for it (buss/train/highway/boat)
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

jorgenask

Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:20
Ofcourse they want, they have the infrastructer for it (buss/train/highway/boat)

Båt til lillestrøm ?  ???

Jeronan

Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:20
Ofcourse they want, they have the infrastructer for it (buss/train/highway/boat)

COVID19 ringing a bell?  Lot of events have been canceled. So why would you think Tesla suddenly gets permission to hold a large delivery event? While others had to cancel?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

VAL.ENT

Hehe -  du kan kjøre båt i Nitelva / Lillestrøm

Sitat fra: jorgenask på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:23
Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:20
Ofcourse they want, they have the infrastructer for it (buss/train/highway/boat)

Båt til lillestrøm ?  ???
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

VAL.ENT

Yeah, no. Lillestrøm has most of it's public vaccinated and are open to having bars open (when Oslo doesn't) f.example.

I'm very confident that they will not deny Tesla such an event.

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:24
Sitat fra: VAL.ENT på tirsdag 17. august 2021, klokken 14:20
Ofcourse they want, they have the infrastructer for it (buss/train/highway/boat)

COVID19 ringing a bell?  Lot of events have been canceled. So why would you think Tesla suddenly gets permission to hold a large delivery event? While others had to cancel?
Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

jorgenask


lifecycle

Fikk bekreftet levering i Lillestrøm i første halvdel av september i chat med Tesla.
Hadde egentlig satt opp Drammen...

Tipper de tar alle Q3 MiC leveranser (både Y og 3) i Lillestrøm.

Andreas J.

Byttet nettopp fra Drammen til Lillestrøm (via chat). De sa levering slutten av september. Jeg har vin 61xxx (i kildekode).

Pertha

Sitat fra: andreas.j på tirsdag 17. august 2021, klokken 15:18
Byttet nettopp fra Drammen til Lillestrøm (via chat). De sa levering slutten av september. Jeg har vin 61xxx (i kildekode).
Hvor finner du chatten?

Andreas J.

#189
Det vises (ikke alltid) et chat-symbol på f.eks. https://www.tesla.com/no_no/modely nede til høyre på siden. Har sett andre i dette forumet som nevnt at symbolet ikke alltid vises. Akkurat nå ser jeg det ikke f.eks.

Som et annet medlem sa:

"De har chatte funksjon, men den er ikke alltid tilgjengelig. Hvis du ser på tesla sin hjemmeside er det en grå tekstboble som ligger nede enten til høyre eller venstre alt etter hvilken browser type du bruker. Er den der får du fort svar fra en ansatt. Har brukt den to ganger nå. I går var den ikke der, men i dag fikk jeg svar på at min bil har rattvarme og er produsert i juli og kommer i slutten av sept."

Rabbern

Tok nettopp kontakt med Tesla via chat (måtte refreshe siden et par ganger før jeg fikk opp muligheten :P). Fikk der beskjed om at Model Y leveres ut i Lillestrøm som nevnt over. Fikk også beskjed om at levering blir flyttet fra Drammen til Lillestrøm automatisk, så trenger altså ikke å ta kontakt for å endre noe der.

Electric cars in Norway

#191
Var innom Skøyen, utenfor, før i dag og så ingen Y men ut fra hva en skrev på FB så skal de jo at få en Y på lørdag :+1: Herlig.

Men den må vel ha vært her allerede i Norge for de båtene fra Belga er jo ikke kommet til Norge enda, de reiser jo nå...

Merkelig... er det kommet en Y allerede tro? Er det den hvite fra Holmekollen kansje?

Jeronan

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 17. august 2021, klokken 16:37
Var innom Skøyen, utenfor, før i dag og så ingen Y men ut fra hva en skrev på FB så skal de jo at få en Y på lørdag :+1: Herlig.

Men den må vel ha vært her allerede i Norge for de båtene fra Belga er jo ikke kommet til Norge enda, de reiser jo nå...

Merkelig... er det kommet en Y allerede tro? Er det den hvite fra Holmekollen kansje?

Could very well be a handful Model Y's made for showroom were onboard one of the ships that arrived in Drammen earlier this week.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Electric cars in Norway

#193
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. august 2021, klokken 16:57
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 17. august 2021, klokken 16:37
Var innom Skøyen, utenfor, før i dag og så ingen Y men ut fra hva en skrev på FB så skal de jo at få en Y på lørdag :+1: Herlig.

Men den må vel ha vært her allerede i Norge for de båtene fra Belga er jo ikke kommet til Norge enda, de reiser jo nå...

Merkelig... er det kommet en Y allerede tro? Er det den hvite fra Holmekollen kansje?

Could very well be a handful Model Y's made for showroom were onboard one of the ships that arrived in Drammen earlier this week.

Men det var vel ikke Y der? De jeg så på det web bildet fra kaia var jo 3ère alle sammen...

Men håper du har rett :+1:

Du tenker på denne på bildet, ikke sant?

Electric cars in Norway

Mens jeg husker det..leste på en FB gruppe at det skal være en Y på Grorud også. Dvs at det er 2 i Oslo, siden en er på Skøyen. Begge er under klargjøring for å settes ut som demo når de er klare.

Elsker rykter  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA