Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Aldrimer

Skal vi starte en gjettekonkurranse? På hvilken båt står Y'ene som skal til Europa/Norge?

Jeg begynner:
Wallenius Wilhelmsen gikk i 2020 ut og sa de har inngått en transportavtale med Tesla. WW har ca 50 skip som laster biler.

Skipet Carmen (kapasitet 7800 biler) hadde avreise fra Shanghai 30.6 og er foreløpig oppført med destinasjon Suez kanalen, ETA 18.juli. Dette gir jo en del muligheter for at neste stopp er Europa/Zeebrugge. Kan jo tilogmed hende at båten går rett til Drammen 🤞!

larsgk

Jeg gjetter det noen har skrevet på Facebook gruppen Tesla Model Y Norge : "Foreløpig to skip som skal seile fra Shanghai med Teslaer: Hoeg Oslo og Glovis Superior.  Destinasjon er foreløpig ukjent, men det tar ca 30 dager å seile til Zeebrugge og 10 til 15 dager til før bilene er levert i Norge, så det er sannsynlig at de skal hitover."

Thob

Sitat fra: Aldrimer på fredag 16. juli 2021, klokken 12:28
Skal vi starte en gjettekonkurranse? På hvilken båt står Y'ene som skal til Europa/Norge?

Jeg begynner:
Wallenius Wilhelmsen gikk i 2020 ut og sa de har inngått en transportavtale med Tesla. WW har ca 50 skip som laster biler.

Skipet Carmen (kapasitet 7800 biler) hadde avreise fra Shanghai 30.6 og er foreløpig oppført med destinasjon Suez kanalen, ETA 18.juli. Dette gir jo en del muligheter for at neste stopp er Europa/Zeebrugge. Kan jo tilogmed hende at båten går rett til Drammen 🤞!

Jeg gjetter videre😁 tipper det må være biler på en båt tidligere enn dette. Hvis båten gikk fra Shanghai 30.6 vil ikke de første bilene bli levert før i slutten av aug/beg av sept. (Tar vel fort 45 dager fra Shanghai og hit kun med båtturen) siden de nå har åpnet for betaling etc vil jeg tro at bilene er nærmere unna enn 1,5 måned. Men dette er altså kun gjetning. Hvilken båt de evt kan være på har jeg ikke peiling på😁

Handyman

#3
Denne TM3-tråden gir kanskje aktuell innsikt.

Her har Höeg Oslo ETA Zeebrugge 14. august. Dro fra Shanghai 11. juli.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Otkristo

Siste spekulasjon:
#HeliosRay has left Shanghai for Suez
There is a high probably this is a Tesla ship carrying Model 3 and Model Y to Europe, most probably Zeebrugge (around August 18th) but unless confirmed by a Tesla Advisor, we will have to wait until it passes Suez

Otkristo

De første kundene i Frankrike har nå fått tildelt VIN med utlevering tentativt 20.august. Disse får bilene fra Helios Ray.
Skip nr 2 som er bekreftet er Glovis Supreme


Otkristo


makki

Hoegh Target kommer vel direkte til Drammen? eller via Zeebrugge?

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P


Randomrex

Hoegh Target på full fart mot Hellas ser jeg...
Kan det være at det ikke er skipet? 🙂

Handyman

Sitat fra: Randomrex på tirsdag 27. juli 2021, klokken 23:35
Hoegh Target på full fart mot Hellas ser jeg...
Kan det være at det ikke er skipet? 🙂
Skipet har hatt Piraeus som destinasjon en lang stund. Kanskje de skal plukke opp, eller levere noe på veien. Helt vanlig prosedyre hvis ikke hele båten er fylt opp med last som skal til samme sted.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Otkristo

Første skip bekreftet er Helios Ray. Kunder i Tyskland har fått VIN.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA