Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Jeronan

Next shipment arrives early next week in Oslo.

New round of deliveries starting Wednesday. Just got the final SMS with delivery date. Could choose between Wednesday and Friday.

That was a lot sooner than expected.  :o
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

NordicMaster

#361
Problemet under ble løst URL endte med et punktum. Dette ga ikke en 404 side, men en dom var blank. Fikk valgt torsdag om en uke. Det gledes.

***
Fikk akkurat sms om å velge dato, men siden linken tar meg til er blank. Forventer at bilen må kondemneres og finnes opp på nytt før jeg får den :)

Din Model Y er på vei til Europa, og vi ønsker å få informasjon om når du er tilgjengelig i perioden den er foreløpig ventet å bli klar for utlevering i Norge.  Fra du mottar denne meldingen har du 24 timer til å velge din foretrukne utleveringsdato på denne linken: xxx
Du vil deretter på et senere tidspunkt få beskjed om datoen du har valgt er tilgjengelig.  Kalenderen blir fort full, og dersom du ikke legger inn en ønsket dato nå, så vil du automatisk bli tildelt en dato etter at andre kunder har lagt inn sine ønsker. Dersom det skjer endringer vil du få beskjed om å endre din foretrukne utlevering.  Bli kjent med din nye Tesla med våre videoveiledninger: https://www.tesla.com/no_NO/support?redirct=no Hilsen Tesla-teamet ditt. For å ikke motta SMS, svar STOP.

lifecycle

Jeg fikk bare sms med ferdig tidspunkt. (Ikke noe å velge mellom).  Måtte evt si ifra hvis tiden ikke passet 🤔

Larsj84

Fikk henting Onsdag ettermiddag, bestille 21. August og har VIN i 63 serien.

Ett spørsmål VIN er fortsatt bare synlig i kildekoden såvidt jeg kan se, men antar det ikke er noe problem og bestille forsikring? Den vil vel neppe forandre seg?



drian

Sitat fra: Larsj84 på onsdag 01. september 2021, klokken 23:09
Fikk henting Onsdag ettermiddag, bestille 21. August og har VIN i 63 serien.

Ett spørsmål VIN er fortsatt bare synlig i kildekoden såvidt jeg kan se, men antar det ikke er noe problem og bestille forsikring? Den vil vel neppe forandre seg?

Hvor holder du til i landet og hva er spesifikasjonene?  :)
Tesla Model Y - Bestilt

Larsj84

#366
Sitat fra: Elgaaen på onsdag 01. september 2021, klokken 23:14
Hva har du bestilt?

Østlandet, henter på Lillestrøm. Hvit med sort interiør, standard felger og vinterdekk

Elgaaen

Sitat fra: Larsj84 på onsdag 01. september 2021, klokken 23:23
Østlandet, henter på Lillestrøm. Hvit med sort interiør, standard felger og vinterdekk

Y ELLER 3?


Myrvang

Ser flere hvite på veien, er det den det er produsert flest av? Venter på sort/sort/20". Har ikke sett den på veien enda, men så et par på trailer på vei til Kristiansand. Har bare fått beskjed om levering ila september.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On


geear

Sitat fra: Myrvang på torsdag 02. september 2021, klokken 00:06
Ser flere hvite på veien, er det den det er produsert flest av? Venter på sort/sort/20". Har ikke sett den på veien enda, men så et par på trailer på vei til Kristiansand. Har bare fått beskjed om levering ila september.
Reg flest hvite, ja:

White 411
Grey 376
Black 302
Blue 200
Red 81

teslastats.no

Olatho

Sitat fra: Olatho på onsdag 01. september 2021, klokken 12:42
Da spørs det jo om Lake Geneva rekker å laste over noen biler til Glovis Companion.  Lake Geneva skal ankomme Zeebrügge i morgen (2. sept.) ca kl 12.
Hvis ikke må jo de bilene vente på neste runde, som i utgangspunktet skulle være Malacca Highway den 10. september.

Da ligger i alle fall Lake Geneva og Glovis Companion like ved hverandre i Zeebrügge. Så spørs det hvor mange biler de rekker å flytte over før Glovis må dra for å rekke Oslo Havn til søndag.

Krysser fortsatt fingre, selv om jeg ikke har fått SMS om utlevering enda...

drian

Skal Glovis bare til Oslo eller skal den videre nordover etterpå? Noen som vet? Har søkt litt rundt men jeg finner bare anløpsliste til Oslo Havn og ingen andre.
Tesla Model Y - Bestilt

Olatho

Sitat fra: drian på torsdag 02. september 2021, klokken 15:33
Skal Glovis bare til Oslo eller skal den videre nordover etterpå? Noen som vet? Har søkt litt rundt men jeg finner bare anløpsliste til Oslo Havn og ingen andre.

Glovis Companion skal tydeligvis videre til Bremerhaven etter Oslo, så den skal nok ikke videre i Norge.

Malacca Highway skal derimot vistnok en ny runde i midten av september (den skal muligens først innom Oslo).
Og Akranes følger rett bak Malacca Highway på en Norgesturne.

Så skal Grand Ruby til Oslo i slutten av måneden.

https://elbilforum.no/index.php?topic=56904.msg997561#msg997561

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA