Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

83 år, skamslått av Teslaeier

Startet av KjellG, torsdag 15. juli 2021, klokken 18:38

« forrige - neste »

KjellG

https://www.f-b.no/odd-83-ble-sperret-inne-pa-sin-egen-gardsplass-deretter-ble-han-slatt-rett-ned-av-en-elbilsjafor/s/5-59-2299214

En 83 år gammel huseier ble sperret inne i egen garasje av en elbil som var parkert på 83-åringens private gårdsplass. Da Teslaeiern etter 20 min, infant seg og 83-åringen beklaget seg, fikk han grei beskjed om at med Tesla kunne en parkere hvor som helst. Deretter ble huseieren slått i bakken men drittsekken stakk av!

Kanskje huseier bør investere i 8 fotangler som han kan legge ut på egen gårdsplass, to hved hvert hjul?

JorgenM

En ukjent fossilbil parkerte på min gårdsplass en liten time idag, men det resulterte ikke i en eneste dråpe blod.
(har 4 mål tomt og bilen blokkerte kun søppeldunker)


Hvorfor beklaget 83-åringen seg?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Typisk Tesla eier - viste det var en egen sekt  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

DagfinnN

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 15. juli 2021, klokken 19:32
Typisk Tesla eier - viste det var en egen sekt  :)
Typisk drittsekk-kommentar vil jeg si.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

vinterdekk

Som klippet fra manus i en ikke-vist episode av NRK serien Exit, for en løk.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 15. juli 2021, klokken 19:32
Typisk Tesla eier - viste det var en egen sekt  :)
Er det mulig - selv med smiley...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 15. juli 2021, klokken 21:09
Som klippet fra manus i en ikke-vist episode av NRK serien Exit, for en løk.
Den som gjorde det må jo ha vært ruset på noe ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ingeniøren

Hvis du har så høye tanker om seg selv og bilen din at du tror du kan parkere hvor du vil har Musk nok fatt deg inn i sekten sin.  Maken til frekkhet og på toppen av det hele så slår han ned en 83 år gammel mann som er parkert inne i sin egen garasje på egen tomt og påpeker dette. Kunne jo være han skulle ut med bilen og i stedet blir han slått ned.

Musk vil gjøre Tesla til bilverdenens Apple og det ser ut til han er på god vei. Håper dog inderlig ikke at han lykkes for da får vi flere av denne sorten som parkerer hvor man vil, tror de redder verden og er så blåst i hodet at de banker ned de som mener noe annet.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. juli 2021, klokken 19:18
Hvorfor beklaget 83-åringen seg?

Nei, si det du! Han burde jo ha bydd på en kopp kaffe i stedet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

KjellG

Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. juli 2021, klokken 19:18
Hvorfor beklaget 83-åringen seg?

Fordi Teslaeieren blokkerte 83-åringens garasje. Huseier måtte sitte og tvinne tommeltotter i 20 minutter før han kunne kjøre ut.
Etter behandlingen fra slagbjørnen er det ikke sikkert det ble tur heller på en stund. Slått i bakken så blodet rant.

Her harseleres med «fossilbil», men det var Teslaeieren selv som hevdet at som Teslaeier hadde han rett til å parkere der det passet ham, også på privat grunn, uansett om han var til genanse for grunneier. Om nødvendig bruker Teslaeieren slående argumenter for å fremme sitt synspunkt.

Vurderer en elbil

Sitat fra: KjellG på fredag 16. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. juli 2021, klokken 19:18
Hvorfor beklaget 83-åringen seg?

Fordi Teslaeieren blokkerte 83-åringens garasje. Huseier måtte sitte og tvinne tommeltotter i 20 minutter før han kunne kjøre ut.
Etter behandlingen fra slagbjørnen er det ikke sikkert det ble tur heller på en stund. Slått i bakken så blodet rant.

Her harseleres med «fossilbil», men det var Teslaeieren selv som hevdet at som Teslaeier hadde han rett til å parkere der det passet ham, også på privat grunn, uansett om han var til genanse for grunneier. Om nødvendig bruker Teslaeieren slående argumenter for å fremme sitt synspunkt.
Slikt er bare trist.

Jeg regner jo ikke med at alle Teslaeiere oppfører seg slik, selv om en del gjør det.
Det blir vel litt som å si at alle Audieiere og BMWeiere er slik eller sånn.
Fossilbil

trykkertor

Noen som har en åpen kilde til storyen? Ser den ligger bak betaling, men noen ganger plukker andre aviser den opp og publiserer åpent.

paalsen

Fredrikstad-mannen Odd Løkkevik ble slått rett ned på sin egen gårdsplass. – Jeg blir såret over at noen kan oppføre seg slik mot en 83-åring, sier han.

Det var tirsdag formiddag den spesielle hendelsen fant sted. Odd Løkkevik skulle ut å kjøre en tur, men det skulle vise seg å ikke bli så enkelt. En Tesla sto parkert på eiendommen hans og stengte utkjørselen.
– Etter cirka 20 minutter kom bilføreren. Jeg forklarte ham at han hadde blokkert meg for utkjøring, og at han sto på min opparbeidede og steinsatte plass. – som for øvrig har kostet meg over hundre tusen kroner å få laget. Da spurte jeg om han var oppmerksom på at han hadde parkert på en privat plass, forteller Løkkevik som ble overrasket over responsen fra vedkommende.

– Han mente at når han kjørte Tesla kunne det parkeres gratis og fritt hvor det passet ham her i sentrum.

Gikk til angrep

Lite ante Løkkevik om hvordan det hele skulle utvikle seg videre.
– Litt humoristisk foreslo jeg at han i alle fall kunne betale meg 50 kroner etter å ha blokkert utkjørsel og dessuten parkert på privat plass. Jeg ble da slått rett ned, noe som medførte vond skulder og to blødende knær, sier Løkkevik som fyller 83 år fredag 16. juli.

Fikk du notert bilnummeret?
– Kommentaren til Jon Jacobsen var «Et helt spesielt klasseskille er i ferd med å dele Fredrikstad». Min mobiltelefon er en enkel liten «Doro». Den er grei nok til å føre samtaler med og sende SMS. Da jeg kom meg opp på bena og fikk notert starten på registreringsnummeret var han i ferd med å rygge og kjøre vekk.

Hva tenker du om slik oppførsel?
– Jeg blir såret over at folk kan oppføre seg slik mot en 83-åring. Jeg ble lei meg, sier Løkkevik, som har valgt å ikke politianmelde hendelsen.
– Jeg håper denne opplevelsen var et engangstilfelle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. juli 2021, klokken 08:43
Hvis du har så høye tanker om seg selv og bilen din at du tror du kan parkere hvor du vil har Musk nok fatt deg inn i sekten sin.  Maken til frekkhet og på toppen av det hele så slår han ned en 83 år gammel mann som er parkert inne i sin egen garasje på egen tomt og påpeker dette. Kunne jo være han skulle ut med bilen og i stedet blir han slått ned.

Musk vil gjøre Tesla til bilverdenens Apple og det ser ut til han er på god vei. Håper dog inderlig ikke at han lykkes for da får vi flere av denne sorten som parkerer hvor man vil, tror de redder verden og er så blåst i hodet at de banker ned de som mener noe annet.
Er det mulig å ha en vitenskapelig yrkesbakgrunn ("Ingeniøren"), og samtidig være så frakoblet vitenskapen? Hvis du ikke gjør dette kun for å provosere, så syns jeg oppriktig synd på deg. Måten du konkluderer og skriver på minner om antivaxxers og flat earth society all day.

DagfinnN

Sitat fra: geear på fredag 16. juli 2021, klokken 14:54
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. juli 2021, klokken 08:43
Hvis du har så høye tanker om seg selv og bilen din at du tror du kan parkere hvor du vil har Musk nok fatt deg inn i sekten sin.  Maken til frekkhet og på toppen av det hele så slår han ned en 83 år gammel mann som er parkert inne i sin egen garasje på egen tomt og påpeker dette. Kunne jo være han skulle ut med bilen og i stedet blir han slått ned.

Musk vil gjøre Tesla til bilverdenens Apple og det ser ut til han er på god vei. Håper dog inderlig ikke at han lykkes for da får vi flere av denne sorten som parkerer hvor man vil, tror de redder verden og er så blåst i hodet at de banker ned de som mener noe annet.
Er det mulig å ha en vitenskapelig yrkesbakgrunn ("Ingeniøren"), og samtidig være så frakoblet vitenskapen? Hvis du ikke gjør dette kun for å provosere, så syns jeg oppriktig synd på deg. Måten du konkluderer og skriver på minner om antivaxxers og flat earth society all day.
:+1:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA