Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

83 år, skamslått av Teslaeier

Startet av KjellG, torsdag 15. juli 2021, klokken 18:38

« forrige - neste »

KjellG

Valhallsgate i Fredriksstad er ikke noen typisk sentrumsgate, snarere et smug som en må være lokalkjent med. Denne Teslafantasten er nok hjemmehørende i Fredriksstad kommune. Når en kjenner bilmerke, farge på bilen, kjønn og ca alder på antatt eier og deler av reg-nr, så burde det være en enkel sak å finne ut av. Håper Odd (83) anmelder slik oppførsel.

Amatøren

Sitat fra: KjellG på fredag 16. juli 2021, klokken 18:54
Håper Odd (83) anmelder slik oppførsel.
👍

Det står dessverre at han valgte å ikke anmelde.

Hvis politiet vil forsøke å bedre sitt rykte så burde de ta saken og straffeforfølge personen som angrep 83 åringen for vold uten at anmeldelse foreligger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ingeniøren

#17
Trist ja at han ikke anmelder men har vel lært at det er mye jobb til liten nytte. Slik har dagliglivet blitt. Nylig et par saker i Drammens tidende om påkjørsel med kjent gjerningsmann på video. Politiet har ikke tid til slike saker og henlegges prompte og eier får en skade som må tas på egen forsikring med egenandel.

Edit: Så ikke innlegget under henger i luften, etter at jeg slettet dette, så syntes jeg det er synd at ingen Tesla eiere  har sympati med 83 åringen - det var tross alt en Tesla eier som lagde et poeng at han kjørte Telsa og hadde spesielle rettigheter som slo ned gamlingen på hans egen eiendom.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Espen Hugaas Andersen

Så klart har man sympati for 83-åringen. Det er ikke noe som man behøver si.

Men det at fyren tilfeldigvis kjørte Tesla har jo egentlig ingenting med saken å gjøre. Idioter kjører alle typer biler.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor han ikke anmeldte saken. Mulig politiet kunne funnet noe video eller noe. Vold er normalt sett noe politiet tar seriøst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 16. juli 2021, klokken 19:59
Så klart har man sympati for 83-åringen. Det er ikke noe som man behøver si.

Men det at fyren tilfeldigvis kjørte Tesla har jo egentlig ingenting med saken å gjøre. Idioter kjører alle typer biler.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor han ikke anmeldte saken. Mulig politiet kunne funnet noe video eller noe. Vold er normalt sett noe politiet tar seriøst.

Virket ikke som det var tilfeldig for denne karen at han kjørte Tesla - var noe han var svært så tydelig på.
Men Tesla eiere er ikke slik - dette var et utskudd av en annen verden.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: hELgenen på fredag 16. juli 2021, klokken 22:15Virket ikke som det var tilfeldig for denne karen at han kjørte Tesla - var noe han var svært så tydelig på.
Tja, hvis han hadde kjørt Audi e-tron så hadde han vel sagt akkurat det samme, at han kan parkere hvor som helst.

Det var kanskje ikke helt tilfeldig at det var snakk om en elbil, men at det var snakk om en Tesla var nok ganske tilfeldig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. juli 2021, klokken 19:50
Edit: Så ikke innlegget under henger i luften, etter at jeg slettet dette, så syntes jeg det er synd at ingen Tesla eiere  har sympati med 83 åringen - det var tross alt en Tesla eier som lagde et poeng at han kjørte Telsa og hadde spesielle rettigheter som slo ned gamlingen på hans egen eiendom.

Overrasket? De er som vanlig mest opptatt av å forsvare sine stammefrender og tar enhver kritikk mot Tesla eller eiere av en Tesla personlig!!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

automat

Sitat fra: arthur på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:02
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 16. juli 2021, klokken 19:50
Edit: Så ikke innlegget under henger i luften, etter at jeg slettet dette, så syntes jeg det er synd at ingen Tesla eiere  har sympati med 83 åringen - det var tross alt en Tesla eier som lagde et poeng at han kjørte Telsa og hadde spesielle rettigheter som slo ned gamlingen på hans egen eiendom.

Overrasket? De er som vanlig mest opptatt av å forsvare sine stammefrender og tar enhver kritikk mot Tesla eller eiere av en Tesla personlig!!
Det er nok ikke manglende empati som er grunnen til Tesla-eieres reaksjon. Men heller irritasjon over å bli satt i bås med gærninger som tilfeldigvis kjører en Tesla. Det er jo ikke første gang man ser slike generaliseringer

Og uten at det på noen som helst måte forsvarer voldsbruken. Vi har kun tredjehåndsinnformasjon av 83-åringens versjon av hendelseforløpet her. Det kan selvfølgelig være korrekt gjengitt, men det kan også ha fått anti-Tesla-bias underveis.

Gjerningspersonen bør selvfølgelig straffeforfølges, uavhengig av hva som verbalt skjedde i forkant.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

DagfinnN

Sitat fra: automat på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:50
Sitat fra: arthur på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:02
Overrasket? De er som vanlig mest opptatt av å forsvare sine stammefrender og tar enhver kritikk mot Tesla eller eiere av en Tesla personlig!!
Det er nok ikke manglende empati som er grunnen til Tesla-eieres reaksjon. Men heller irritasjon over å bli satt i bås med gærninger som tilfeldigvis kjører en Tesla. Det er jo ikke første gang man ser slike generaliseringer

Og uten at det på noen som helst måte forsvarer voldsbruken. Vi har kun tredjehåndsinnformasjon av 83-åringens versjon av hendelsesforløpet her. Det kan selvfølgelig være korrekt gjengitt, men det kan også ha fått anti-Tesla-bias underveis.

Gjerningspersonen bør selvfølgelig straffeforfølges, uavhengig av hva som verbalt skjedde i forkant.
Jeg lot en kompis, som har I pace, lese en del innlegg her. Han ble nærmest sjokkert over språkbruk, generalisering og skjevframstilling fra Tesla-haterne. Det er sikkert noen teslamenighetsfolk her, men oppførselen til djeveldyrkerne - tesla haterne - er til dels utrolig.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Sitat fra: automat på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:50
Det er nok ikke manglende empati som er grunnen til Tesla-eieres reaksjon. Men heller irritasjon over å bli satt i bås med gærninger som tilfeldigvis kjører en Tesla. Det er jo ikke første gang man ser slike generaliseringer

Det er nok rett - men samtidig er det nesten tullete å se folk prøve å bortforklare at mannen kjørte Tesla når mannen selve påpekte at dette var et særs viktig poeng for han. Selvfølgelig finnes det idioter som kjører ymse type biler, men om en VW,Porsche eller BMW eier selv påpeker at han har rett til å parkere hvor han vil fordi han kjører den bilen - så SKAL SELVFØLGELIG dette omtales og påpekes. Dersom en VW,Porsche eller BMW eier prøver å bortforklare dette i et slikt tilfelle så er det jo bare tullete i mine øyne. Ja mannen med denne Teslaen er IKKE REPRESENTATIV for Tesla eiere generelt, men akkurat denne mannen var tydeligvis overbevist om at det å kjøre Tesla ga han utvidede rettigheter. Ikke alle biler kan få frem idioten - men jeg vet i alle fall om Porsche eiere som også har klart det. Så nå har vi Tesla og Porsche. Personlig tror jeg ikke det er tilfeldig - men samtidig er ikke slike eiere representativ for merket - det sier seg selv egentlig.

Vurderer en elbil

Jeg ser ditt poeng, hELgenen, og er enig.
Fossilbil

RJK

Sitat fra: hELgenen på lørdag 17. juli 2021, klokken 10:06
Sitat fra: automat på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:50
Det er nok ikke manglende empati som er grunnen til Tesla-eieres reaksjon. Men heller irritasjon over å bli satt i bås med gærninger som tilfeldigvis kjører en Tesla. Det er jo ikke første gang man ser slike generaliseringer

Det er nok rett - men samtidig er det nesten tullete å se folk prøve å bortforklare at mannen kjørte Tesla når mannen selve påpekte at dette var et særs viktig poeng for han. Selvfølgelig finnes det idioter som kjører ymse type biler, men om en VW,Porsche eller BMW eier selv påpeker at han har rett til å parkere hvor han vil fordi han kjører den bilen - så SKAL SELVFØLGELIG dette omtales og påpekes. Dersom en VW,Porsche eller BMW eier prøver å bortforklare dette i et slikt tilfelle så er det jo bare tullete i mine øyne. Ja mannen med denne Teslaen er IKKE REPRESENTATIV for Tesla eiere generelt, men akkurat denne mannen var tydeligvis overbevist om at det å kjøre Tesla ga han utvidede rettigheter. Ikke alle biler kan få frem idioten - men jeg vet i alle fall om Porsche eiere som også har klart det. Så nå har vi Tesla og Porsche. Personlig tror jeg ikke det er tilfeldig - men samtidig er ikke slike eiere representativ for merket - det sier seg selv egentlig.
Idioter finnes blant alle merker. Å gidde å gjøre et ekstra poeng av hva en dust skal ha sagt knyttet til hvilket bilmerke han/henne kjører, uansett bilmerke det gjelder, er temmelig barnslig. Det kunne like godt vært en eier av Ferrari, Lamborghini, Alfa Romeo, Jaguar, Porsche, BMW, Audi...

Uansett, en slik dust hadde trengt å bli filleristet til å først unnskylde seg for den fornærmede, samt betalt tort og svie. Og deretter til å "frivillig" melde seg til Politiet...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Strøm Tycoon

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 16. juli 2021, klokken 22:59
Sitat fra: hELgenen på fredag 16. juli 2021, klokken 22:15Virket ikke som det var tilfeldig for denne karen at han kjørte Tesla - var noe han var svært så tydelig på.
Tja, hvis han hadde kjørt Audi e-tron så hadde han vel sagt akkurat det samme, at han kan parkere hvor som helst.

Det var kanskje ikke helt tilfeldig at det var snakk om en elbil, men at det var snakk om en Tesla var nok ganske tilfeldig.

Vet du det da?

Det er vel bare å konstatere at også Tesla begynner å komme ned i et prissjikt hvor de tiltrekker seg kjøpere fra stadig nye segmenter.

trykkertor

Med fare for å kaste en brannfakkel her....

Jeg tar avstand fra alt dette med vold, trakasering og angrep, men stiller meg spørrende til følgende:

- Tilsynelatende ser det ut til at vi kun har forulempedes versjon av saken. Er alt kommet frem?
- Hvorfor vil han ikke anmelde? (Det er ikke akseptabelt hva han har blitt utsatt for.)
- Er det noe mer til historien vi ikke vet enda?

paalsen

Sitat fra: trykkertor på lørdag 17. juli 2021, klokken 23:23
Med fare for å kaste en brannfakkel her....

Jeg tar avstand fra alt dette med vold, trakasering og angrep, men stiller meg spørrende til følgende:

- Tilsynelatende ser det ut til at vi kun har forulempedes versjon av saken. Er alt kommet frem?
- Hvorfor vil han ikke anmelde? (Det er ikke akseptabelt hva han har blitt utsatt for.)
- Er det noe mer til historien vi ikke vet enda?
Helt enig, her er det null kritisk tenkning og spørsmål. Vi har akseptert denne historien som den endelige sannhet. Er det f.eks fordi den forulempede er 83 år vi ikke stiller noen spørsmål?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA