Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

GOS

#15
Det var også åpnet for meg idag (reserverte januar 2020). Bor i Oslo, og også her var det bare Drammen og Brumunddal som var mulige utleveringssteder.

Jeg holder neste steg litt videre med tanke på å få mer offisiell info om WLTP og batteritype/leverandør.

Har ikke noe hast for min del å ta tidlig levering  da jeg også kommer til å beholde Model 3'en.


Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Koots

Har reservasjon fra mars 2020, har ikke blitt kontaktet men kan legge inn info på kontoen min allikevel

DeepFu

Har ikke blitt kontaktet, men bestillingssiden på Teslakontoen er blitt oppdatert med hentested o.s.v.
Reserverte mars -20.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Jon65

Bestilte januar 2020, ikke fått noe mer info, men siden var åpen for innbytte, finans osv.
Men ble litt dyrere enn forventet, tror jaggu jeg går for en fullspekket Taycan Turbo S istedenfor.....  :laugh:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

kodax

Hvis man bestiller bilen for en annen, kan man da legge inn den personen under «Registrering», eller må man registrere bilen på seg selv, og så omregistrere den etterpå?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

HankSkank

Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 11:26
Wow, så utrolig tilfeldig rekkefølge de tilsynelatende kontakter folk i... Fra mars 2019 til september 2020. Min bestilling er fra april 2020, ikke hørt noe utover "Din bestilling er endret" e-posten som gikk ut.
Tror dette har med hvor god bemanning din lokale Teslaforhandler er. Jeg ble kontaktet av min lokale i dag og jeg bestilte i Juni 2020.

Thob

Sitat fra: HankSkank på fredag 16. juli 2021, klokken 12:47
Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 11:26
Wow, så utrolig tilfeldig rekkefølge de tilsynelatende kontakter folk i... Fra mars 2019 til september 2020. Min bestilling er fra april 2020, ikke hørt noe utover "Din bestilling er endret" e-posten som gikk ut.
Tror dette har med hvor god bemanning din lokale Teslaforhandler er. Jeg ble kontaktet av min lokale i dag og jeg bestilte i Juni 2020.

Ble du kontaktet? Oppringt eller? Da er du den første jeg har hørt om som faktisk har blitt det👍🏻 Fikk du noe relevant info som du vil dele? Leveringstid etc?

HankSkank

Sitat fra: Thob på fredag 16. juli 2021, klokken 12:51
Sitat fra: HankSkank på fredag 16. juli 2021, klokken 12:47
Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 11:26
Wow, så utrolig tilfeldig rekkefølge de tilsynelatende kontakter folk i... Fra mars 2019 til september 2020. Min bestilling er fra april 2020, ikke hørt noe utover "Din bestilling er endret" e-posten som gikk ut.
Tror dette har med hvor god bemanning din lokale Teslaforhandler er. Jeg ble kontaktet av min lokale i dag og jeg bestilte i Juni 2020.

Ble du kontaktet? Oppringt eller? Da er du den første jeg har hørt om som faktisk har blitt det👍🏻 Fikk du noe relevant info som du vil dele? Leveringstid etc?

Jeg ble oppringt litt over 11 i dag ja. Han ville ha en bekreftelse fra meg på at jeg ønsket å ta levering av en bil fra Shanghai og ikke vente.

Han informerte om at han måtte fjerne tilhengerfeste som opsjon og at jeg heller måtte etterbestille det og ta en servicetime for å få det installert. Han kunne ikke si meg en pris på dette.

Jeg spurte om rekkevidde og han kunne kun forholde seg til 505km som det står på nettsiden.

Jeg spurte også om når han trodde bilene kom til Norge og han sa sannsynligvis slutten av August/starten av September.

Slowpokes

Sitat fra: HankSkank på fredag 16. juli 2021, klokken 13:30
Sitat fra: Thob på fredag 16. juli 2021, klokken 12:51
Sitat fra: HankSkank på fredag 16. juli 2021, klokken 12:47
Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 11:26
Wow, så utrolig tilfeldig rekkefølge de tilsynelatende kontakter folk i... Fra mars 2019 til september 2020. Min bestilling er fra april 2020, ikke hørt noe utover "Din bestilling er endret" e-posten som gikk ut.
Tror dette har med hvor god bemanning din lokale Teslaforhandler er. Jeg ble kontaktet av min lokale i dag og jeg bestilte i Juni 2020.

Ble du kontaktet? Oppringt eller? Da er du den første jeg har hørt om som faktisk har blitt det👍🏻 Fikk du noe relevant info som du vil dele? Leveringstid etc?

Jeg ble oppringt litt over 11 i dag ja. Han ville ha en bekreftelse fra meg på at jeg ønsket å ta levering av en bil fra Shanghai og ikke vente.

Han informerte om at han måtte fjerne tilhengerfeste som opsjon og at jeg heller måtte etterbestille det og ta en servicetime for å få det installert. Han kunne ikke si meg en pris på dette.

Jeg spurte om rekkevidde og han kunne kun forholde seg til 505km som det står på nettsiden.

Jeg spurte også om når han trodde bilene kom til Norge og han sa sannsynligvis slutten av August/starten av September.

Hva var nr de ringte på i tilfelle de ringer meg og jeg tror det er tlf selgere.

CaZpaH

#24
Nå er jeg spent på hvor lang tid det tar før VIN dukker opp i kildekoden på siden. Bilene er vel produsert og på vei slik jeg har forstått det, så hadde vært artig med et VIN-nummer man kunne ha søkt opp.

Legger og merke til at ladehistorikken min er utilgjengelig. Det er og en kilde man kan sjekke opp VIN-nummer på kommende bil. Så ikke utenkelig at det dukker opp om ikke så altfor lang tid.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

makki

Jeg har godkjent bestilling, og innvilget billån, men senere sett at vinterdekk er ikke inkludert, igjennom tesla chat siste uke fikk ordnet nokian 19 tommer vinterdekk, men det ble ikke med. Snakket  igjen med tesla nå via chat, fått beskjed at det er ikke mulig legge vinterdekk ennå, snart skal bli tilgjengelig, og de tar kontakt med meg.

anderskk

Hvor finner dere som har kontaktet Tesla via chat den chatten?
Tesla Model Y LR 2022

Slowpokes

Kommer ikke videre før vi har betalt, er det noen som har betalt?
Jeg valgte betaling kontant og ikke lån.

Rosstopher

Fikk mail med "Model Y: Gjør ferdig profilen din" nå (bestilte forrige uke). Men hva velger jeg på "finansier"? Det står DNB og Santander som valg, men jeg kan ikke se noen detaljer om rente o.l der.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

spirrevipp

Jeg tenkte å betale via nettbank/straksbetaling etter at bilen var inspisert fri for transportskader etc som krever utbedring/lakkering. Legger Tesla opp til at man skal forhåndsbetale dersom man velger bort lån?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA