Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

HankSkank

Jeg sitter og konstant følger med på om noen har blitt kontaktet for å ordne med finansiering fra Tesla og når de hadde lagt inn forhåndsbestilling. Tenkte vi kunne trengt en tråd hvor vi kan følge med på dette og samkjøre det med når bestillingen ble lagt inn.

Har noen allerede blitt kontaktet?

CaZpaH

Da var siden min åpnet og jeg har gjort ferdig alle trinnene. Spent på hvor lang tid det tar før jeg får VIN nå.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Thob

Sitat fra: CaZpaH på fredag 16. juli 2021, klokken 09:47
Da var siden min åpnet og jeg har gjort ferdig alle trinnene. Spent på hvor lang tid det tar før jeg får VIN nå.

Samme her. Reserverte forøvrig i august 2019.

Churchill

Min åpnet seg også i dag tidlig. Gjort alt unntatt å betale.  Har dere betalt også eller venter dere med det til dere har mer konkret levering? Bestilte på lanseringsdagen i mars 2019

CaZpaH

Sitat fra: Churchill på fredag 16. juli 2021, klokken 10:04
Min åpnet seg også i dag tidlig. Gjort alt unntatt å betale.  Har dere betalt også eller venter dere med det til dere har mer konkret levering? Bestilte på lanseringsdagen i mars 2019

Jeg har "betalt". Med det så menes fullført finansieringen. Ringte selger vedr. vinterdekk her i Trondheim, men de var foreløpig litt usikker på hvordan de skulle ordne med det, men skulle få beskjed nærmere levering.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Thob

Sitat fra: Churchill på fredag 16. juli 2021, klokken 10:04
Min åpnet seg også i dag tidlig. Gjort alt unntatt å betale.  Har dere betalt også eller venter dere med det til dere har mer konkret levering? Bestilte på lanseringsdagen i mars 2019

Jeg kom bare til betalingspunktet, kom ikke videre derfra. Antar det er fordi jeg ikke skal ha lån via samarbeidspartneren til Tesla men betale bilen kontant. Står at jeg får tilsendt en faktura. Jeg kommer ikke til å betale før levering nærmer seg ihvertfall, tenker det ikke er noe poeng

Churchill

Okei, skal også betale kontant så nå har jeg et fint bilde som ber meg overføre endelig betaling, med skydlig beløp, kontonummer etc. Så det er vel det de mener med faktura. Men tenker at jeg venter til jeg faktisk har fått en leveringsdato

makki

Jeg har også samme, men ser ikke noe mulighet å legge inn vinter dekk. Snakket med tesla chat en uke siden, skulle legges manuelt 24990 kr for nokian 19 (uten pigg).

andy99

Sitat fra: Churchill på fredag 16. juli 2021, klokken 10:12
Okei, skal også betale kontant så nå har jeg et fint bilde som ber meg overføre endelig betaling, med skydlig beløp, kontonummer etc. Så det er vel det de mener med faktura. Men tenker at jeg venter til jeg faktisk har fått en leveringsdato
Betaler også kontant, men står nå at den venter på innbetaling. Må vi betale inn hele beløpet før vi kommer videre? Er ikke forfall når vi henter bilen?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Thob

Sitat fra: Churchill på fredag 16. juli 2021, klokken 10:12
Okei, skal også betale kontant så nå har jeg et fint bilde som ber meg overføre endelig betaling, med skydlig beløp, kontonummer etc. Så det er vel det de mener med faktura. Men tenker at jeg venter til jeg faktisk har fått en leveringsdato

Ja jeg tenker det samme. Husker ihvertfall med model 3-leveringene tidlig i 2019, da var deg mange som betalte lenge før bilen kom. Ser ikke helt poenget med det. Men, at mange nå får åpnet opp må jo bety at bilene ikke er langt unna. Gøy😁
Husk forøvrig å skrive når bilene ble reservert folkens, var vel derfor denne tråden ble startet. Så man kan følge med på om reservasjonsdato og leveringsdato korrelerer eller om det kun er tilfeldigheter når man får bil

Randomrex

Fått samme, reserverte desember 2019.

Er det ikke noe utlevering i Oslo?
Brumunddal og Drammen er mine valg... :)



andy99

Samme her, holder til i viken øst (Østfold) men fikk bare opp Drammen og Brumunddal. Ikke Sarpsborg eller Oslo. Så da er det vel der de har kapasitet.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Aldrimer

Jeg fikk også opp denne menyen på min side i dag. Jeg fikk fullført og tilmed opplyse om hvilket forsikringsselskap jeg har. Ringte for øvrig Tesla Drammen vedr vinterdekk og han sa at jeg skulle bli oppringt av en salgsrepresentant når det nærmet seg.

Jeg la inn bestilling mars 2020.

ChoriNudo

Har fått mulighet til å fylle inn finansiering og velge henting (Drammen eller Brumunddal, bor i Oslo). Bestilte september 2020.

Noen som vet om vinterhjul fra M3 kan brukes på Y?
Har noen fått tydelig info om hvordan det er med hengerfeste for de som har bestilt det?

spirrevipp

Wow, så utrolig tilfeldig rekkefølge de tilsynelatende kontakter folk i... Fra mars 2019 til september 2020. Min bestilling er fra april 2020, ikke hørt noe utover "Din bestilling er endret" e-posten som gikk ut.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA