Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forhåndsbestilling og kontakt fra Tesla

Startet av HankSkank, torsdag 15. juli 2021, klokken 13:56

« forrige - neste »

trykkertor

Sitat fra: ChoriNudo på fredag 16. juli 2021, klokken 11:05
Noen som vet om vinterhjul fra M3 kan brukes på Y?
Har noen fått tydelig info om hvordan det er med hengerfeste for de som har bestilt det?

5mm forskjell i innpress på felg, forskjellige dekkdimensjoner, forskjellige trykksensorer.

Jon65

Sitat fra: makki på fredag 16. juli 2021, klokken 14:46
Jeg har godkjent bestilling, og innvilget billån, men senere sett at vinterdekk er ikke inkludert, igjennom tesla chat siste uke fikk ordnet nokian 19 tommer vinterdekk, men det ble ikke med. Snakket  igjen med tesla nå via chat, fått beskjed at det er ikke mulig legge vinterdekk ennå, snart skal bli tilgjengelig, og de tar kontakt med meg.

Jeg mailet nettopp med Tesla Oslo og selger der bekreftet at han har lagt til vinterdekk på ordren min. (Men kan ikke se noe til det på nettsiden.)

oroar

Jeg bestilte i dag og gikk gjennom alle steg. Valgte DNB fullfinansiering til 1,99% nom rente og det ble innvilget med en gang. Får vurdere andel egenkapital når jeg har tatt over bilen. Fikk også 30 dagers gratis forsikring via Codan. Valgte utlevering i Trondheim. Håper å få bestilt vinterhjul og hengerfeste så snart som mulig.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Electroelectro

Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 15:18
Jeg tenkte å betale via nettbank/straksbetaling etter at bilen var inspisert fri for transportskader etc som krever utbedring/lakkering. Legger Tesla opp til at man skal forhåndsbetale dersom man velger bort lån?

Pengene må være overført ei uke før leveringsdato.
Jeg betalte selv kontant og du kan ikke hente bilen før pengene er overført og registrert hos Tesla.

REN-BIL

#34
Har bestilt 7 seter og fikk akkurat e-post om å fullføre profilen.. Betyr det at jeg får bil nå?

Går det ikke an å laste opp bilder på dette forumet?


Slowpokes

Sitat fra: Electroelectro på fredag 16. juli 2021, klokken 16:05
Sitat fra: spirrevipp på fredag 16. juli 2021, klokken 15:18
Jeg tenkte å betale via nettbank/straksbetaling etter at bilen var inspisert fri for transportskader etc som krever utbedring/lakkering. Legger Tesla opp til at man skal forhåndsbetale dersom man velger bort lån?

Kjedelig å betale halv mill og få utsettelse av levering slik MY kunder i USA opplever.

Pengene må være overført ei uke før leveringsdato.
Jeg betalte selv kontant og du kan ikke hente bilen før pengene er overført og registrert hos Tesla.

REN-BIL

Til de som vil sammenligne litt, her er min bestilling:


  • Long Range firehjulsdrift
    Pearl White lakk
    19'' Gemini Wheels
    Alt svart Premium-interiør
    Interiør med syv seter
    Autopilot
Pris har vært 508.420 kr

Nå når jeg logger inn står det som følger:
Pris kr. 499.100 (Inkluderer skatter), men hvor det under betaling framkommer følgende:
Pris på bilen kr. 506.020,00
Skyldig beløp kr. 493.420,00 Inkluderer skatter, avgifter og betalinger:
Model Y kr. 367.800,00
Long Range firehjulsdrift kr. 106.200,00
Interiør med syv seter kr. 25.100,00
Leverings- og dokumentasjonsgebyr kr. 6.920,00

Pris på bilen kr. 506.020,00

Tilleggskostnader
Recycling Fee kr. 2.400,00
Total kostnad for kjøretøy kr. 508.420,00
Betaling mottatt 03/16/2019 - kr. 15.000,00

Skyldig beløp
kr. 493.420,00

Det store spørsmålet er om alle som har bestilt nå har fått epost om å legge inn data for å komme videre i prosessen, og at dette kanskje ikke automatisk betyr at jeg får min 7 seter allerede nå...


Facet

Jeg bestilte performance for et par dager siden og fikk også beskjed om p fullføre profilen. Den er dog fullført fra før men det er kanskje noe jeg har misforstått eller oversett  ???
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

2jan

Jeg bestilte i mars 21, LR med tilhengerfeste og autopilot. Når jeg nå skal fullføre står det ingenting om autopilot lengre, men tilhengerfeste til 10k står fortsatt der, i tillegg til over 11k i dokument/levering..? Har dere andre fått autopilot på listen?

elhansen

Vil de 15000 man har betalt inn på forhånd bli trukket fra bilprisen? Ser det står at dette er noe de bruker for prosessering.... Vil bilen da bli 15000 dyrere?

tornaldo

Du betaler inn totalbeløpet, minus de 15000 du allerede har betalt.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

skumlerud

Jeg bestilte i februar i år. Fikk i dag e-post om å fullføre profilen. Jeg bestilte med disse detaljene:
LR AWD
Hvit lakk
19'' felger
Svart interiør
Fem seter
Autopilot
Tilhengerfeste

Prisen er nå oppgitt til 543.700 kr i profilen min. Jeg mener at prisen fra bestilling og til i dag har vært oppgitt til ca 560.000 kr i profilen min. Jeg forstår ikke hvorfor prisen er redusert. Det kan være at bilen kommer uten hengerfeste, og at differansen skal benyttes til å betale for hengerfeste som må etterbestilles?

makki

Sitat fra: skumlerud på fredag 16. juli 2021, klokken 20:00
Jeg bestilte i februar i år. Fikk i dag e-post om å fullføre profilen. Jeg bestilte med disse detaljene:
LR AWD
Hvit lakk
19'' felger
Svart interiør
Fem seter
Autopilot
Tilhengerfeste

Prisen er nå oppgitt til 543.700 kr i profilen min. Jeg mener at prisen fra bestilling og til i dag har vært oppgitt til ca 560.000 kr i profilen min. Jeg forstår ikke hvorfor prisen er redusert. Det kan være at bilen kommer uten hengerfeste, og at differansen skal benyttes til å betale for hengerfeste som må etterbestilles?

Har du sjekket PDF filen i bestilling avtale? Jeg tror det er noe feil med det, PDF filen står pris: 546320 kr men selve design detaljen står pris: 537000 kr.

skumlerud

Sitat fra: makki på fredag 16. juli 2021, klokken 20:10
Sitat fra: skumlerud på fredag 16. juli 2021, klokken 20:00
Jeg bestilte i februar i år. Fikk i dag e-post om å fullføre profilen. Jeg bestilte med disse detaljene:
LR AWD
Hvit lakk
19'' felger
Svart interiør
Fem seter
Autopilot
Tilhengerfeste

Prisen er nå oppgitt til 543.700 kr i profilen min. Jeg mener at prisen fra bestilling og til i dag har vært oppgitt til ca 560.000 kr i profilen min. Jeg forstår ikke hvorfor prisen er redusert. Det kan være at bilen kommer uten hengerfeste, og at differansen skal benyttes til å betale for hengerfeste som må etterbestilles?

Har du sjekket PDF filen i bestilling avtale? Jeg tror det er noe feil med det, PDF filen står pris: 546320 kr men selve design detaljen står pris: 537000 kr.

Når jeg trykker meg inn på pdf-filen under 'bestillingsavtale' får jeg opp "Avtale om forhåndsbestilling...". Der er det ikke oppgitt noe beløp, såvidt jeg kan se. Det kan være fordi jeg ennå ikke har fylt ut profilen.

geear

Prisen min er også noe lavere nå enn ved bestilling. Ser ut som alt er med.

Dessverre er jeg skeptisk til å ta ut bilen så lenge det er helt i det blå når det kan være mulig å få hengerfeste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA