Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring TMY?

Startet av Randomrex, torsdag 15. juli 2021, klokken 11:07

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: geear på lørdag 31. juli 2021, klokken 13:16
Hva mener du det er som det er sannsynlig at kan skje med batteripakken, som ikke vil dekkes av garantien eller forsikringer? For min del fremgikk ikke det klart fra artikkelen. Jeg tenker som så at så lenge man er innenfor garantitiden, så har det liten hensikt med topp/superduper kasko osv., etter garantitiden så kan det derimot være aktuelt.
Jeg antar at det typisk kan dreie seg om overspenninger/ feil spenning som skader elektronikk. Dette kan skje ved lading der det ikke er montert overspenningsvern (har ikke alltid vært påbudt) og et overspenningsvern er heller ikke 100% effektivt. Det kan også skje feil hos nettselskapene som medfører over eller underspenninger, og det kan i verste fall bli en lang kamp å bevise årsakssammenheng overfor nettselskapet. Særlig om en feil skulle gjøre seg gjeldende først en tid etterpå.

Vet ikke hvor vanlige slike skader er, men feilene er potensielt så kostbare at våre ladbare biler har maskinskadedekning i forsikringen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Randomrex

Hvor på siden finner dere info om en mnd gratis forsikring? Finner ikke det jeg.
Skal sies jeg ikke har fullført "registrering" ennå, for jeg venter på vinterhjul.

Koots

Det kommer i steget etter registrering. Jeg har fullført alt utenom å faktisk overføre penger og fikk SMS om vinterhjul, så ingen grunn til å vente.

Randomrex

Ok, takk for info! Jeg har bedt dem legge til enhanced autopilot og vinterhjul og jeg kan jo gi dem en liten uke på å oppdatere siden. Saken er at jeg ba dem legge det til for 2 uker siden også, men fremdeles ikke fått enn oppdatert faktura, men nå har jeg altså bedt dem gjøre det igjen - så vi får se da. 😀

2jan

Sitat fra: Randomrex på søndag 01. august 2021, klokken 12:56
Ok, takk for info! Jeg har bedt dem legge til enhanced autopilot og vinterhjul og jeg kan jo gi dem en liten uke på å oppdatere siden. Saken er at jeg ba dem legge det til for 2 uker siden også, men fremdeles ikke fått enn oppdatert faktura, men nå har jeg altså bedt dem gjøre det igjen - så vi får se da. 😀

Jeg kjørte registreringssteget 5 min etter at jeg hadde snakket med de på tlf om vinterdekk og eap, skulle ikke være noe problem sa han jeg snakket med. Etter noen dager ble ordren oppdatert med vinterdekkene, men har ikke segt noe til eap enda. Men stresser ikke med det, er fort gjort å endre dette over tlf når det nærmer seg.

geear

Sitat fra: geear på lørdag 31. juli 2021, klokken 13:16
Sinnsvak pris hos Tryg, selv med NITO-medlemskap, får kun velge RWD eller AWD 75kWt med 462hk, vet ikke om det er Performance eller LR. Men at NITO gikk over til Tryg fra Gjensidige har ikke vært noe annet enn en tragedie. Har vært veldig fornøyd både med DNB, If og Gjensidige, også ved skadesaker, mens Tryg er det verste jeg har vært borti. Det skal da sies at jeg aldri har prøvd noen av småselskapene.

Kun sjekket to foreløpig:

Tryg: 75% 5 år+, 12kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, NITO-avtale og eksisterende kunde med ca. 30k i årlig sum - 1412,-/mnd.
DNB: 80%, 122kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, ingen aktive forsikringer, SAGA-kunde - 737,-/mnd.

Bor i Sandnes.
Da har jeg sjekket et par til:

Gjensidige: 75%, ellers likt som over, ingen fordelskunde (men eksisterende kunde), 721,-/mnd.
If: 75%, 6k EA (tilbyr kun 6 eller 12), AMCAR-medlem og eksisterende kunde, ellers likt som over, 592,-/mnd.

Alt dette er standard kasko, hos If er det også mulig å legge til motor, gir og driftsbatteri-dekning på standard kasko, for 20,-/mnd. Super har vært 100-150,-/mnd dyrere hos de fleste.

Tryg er iallfall fullstendig priset ut av markedet for min del.

kodax

Sitat fra: oroar på lørdag 31. juli 2021, klokken 18:24
Sitat fra: ModelY2021 på lørdag 31. juli 2021, klokken 11:42
Sitat fra: 2jan på lørdag 31. juli 2021, klokken 07:29
Noen som går for den gratis måneden det lokkes med på bestillingssiden?
Jeg har valgt den ja

Jeg har også takket ja til den. Sto vel at jeg skulle bli oppringt av dem også. Sikkert for at de skal ha noen detaljer og at de vil selge en del andre forsikringer også.
Jeg har også valgt den, fin for oss som regner med å videreselge bilen.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Parabuthus



Kun sjekket to foreløpig:

Tryg: 75% 5 år+, 12kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, NITO-avtale og eksisterende kunde med ca. 30k i årlig sum - 1412,-/mnd.
DNB: 80%, 122kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, ingen aktive forsikringer, SAGA-kunde - 737,-/mnd.

Bor i Sandnes.
[/quote]
Da har jeg sjekket et par til:

Gjensidige: 75%, ellers likt som over, ingen fordelskunde (men eksisterende kunde), 721,-/mnd.
If: 75%, 6k EA (tilbyr kun 6 eller 12), AMCAR-medlem og eksisterende kunde, ellers likt som over, 592,-/mnd.

Alt dette er standard kasko, hos If er det også mulig å legge til motor, gir og driftsbatteri-dekning på standard kasko, for 20,-/mnd. Super har vært 100-150,-/mnd dyrere hos de fleste.

Tryg er iallfall fullstendig priset ut av markedet for min del.
[/quote]

Var Gjensidige tilbudet du fikk for Bil Pluss? Jeg fikk et tilbud om 818,- pr. mnd. Har boligforsikring hos dem og har Teknarabatt. Ellers det samme som deg. Stusser på at mitt er dårligere. Går det på plassering i landet (jeg er i Trondheim)?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Parabuthus

Det snakkes mye om pris her, men er det store forskjeller i kvaliteten på forsikringene? Jeg er ikke spesielt god til å lese forsikringsavtaler med små skrift. Tesla CoverMe gir meg en pris på litt over 7000,-, mens Bil Pluss fra Gjensidige vil koste litt over 9000,- i året. Betingelsene virker like, men kan det være forskjeller jeg ikke har fått med meg? Hvis ikke, er jo valget enkelt.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

geear

Syns bilforsikringene fremstår relativt like, iallfall på kasko og lavere, noen unntak som 80% og bonustap eller 75% og ikke bonustap, noen dekker 20k i parkeringsskade (men har ikke forstått om det er egenandel eller ei). Dette er også i pluss/super hos noen. Der er det nok litt større forskjeller.

Prisen hos Gjensidige var kasko med leiebil. Bil pluss vil de ha 862,- for. Men jeg har tre barneforsikringer der (ca. 10k/år), selv om jeg ikke har noe medlemsskap, og får sikkert noen prosent pga det.

Thob

Ble oppringt av codan idag ang gratis forsikring første måned. Så de er ihvertfall igang med å ringe rundt til de som har gått for den.

Hoftefest

Sitat fra: Thob på onsdag 04. august 2021, klokken 17:31
Ble oppringt av codan idag ang gratis forsikring første måned. Så de er ihvertfall igang med å ringe rundt til de som har gått for den.

Hva fikk du til pristilbud fra dem? (Etter gratismåneden)

Thob

Sitat fra: Hoftefest på onsdag 04. august 2021, klokken 18:19
Sitat fra: Thob på onsdag 04. august 2021, klokken 17:31
Ble oppringt av codan idag ang gratis forsikring første måned. Så de er ihvertfall igang med å ringe rundt til de som har gått for den.

Hva fikk du til pristilbud fra dem? (Etter gratismåneden)

Ca 9000 for toppforsikring (dvs kasko +, leiebil osv)

Hoftefest


antohagg

Sitat fra: Parabuthus på onsdag 04. august 2021, klokken 13:06
Det snakkes mye om pris her, men er det store forskjeller i kvaliteten på forsikringene? Jeg er ikke spesielt god til å lese forsikringsavtaler med små skrift. Tesla CoverMe gir meg en pris på litt over 7000,-, mens Bil Pluss fra Gjensidige vil koste litt over 9000,- i året. Betingelsene virker like, men kan det være forskjeller jeg ikke har fått med meg? Hvis ikke, er jo valget enkelt.

Ta en sjekk her: https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/3493-test-av-bilforsikring

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA