Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring TMY?

Startet av Randomrex, torsdag 15. juli 2021, klokken 11:07

« forrige - neste »

Randomrex

Hei,

Spennende tider, er det noen som har sjekket hva det koster å forsikre en Tesla Model Y?
Prøvde å legge den inn hos to store aktører og det skilte 1200kr per mnd (!) hos de to.
Henholdsvis 1000 og 2200 kr, begge med 75% bonus, alle sjåfører over 25år, beste forsikringen, 4000 egenandel.
Dette er min første elbil, er det noen kjekke triks å ha i ermet når man jakter forsikring på elbil?
Noen som har noen formening om hva det burde koste - 1000 per mnd høres kanskje fornuftig ut?

makki

For TOCN medlemmer: https://www.tocn.no/coverclub/
De har igjennom if(kasko med leie bil).

THE

Sjekk tilbud fra MANGE selskap. Ring for pris, ikke legge det inn på nett. For min del er TOCN-forsikringen uhorvelig svindyr i forhold til den forsikringen jeg har gjennom Gjensidige, men mange andre får halv pris via TOCN.

Sjekk om du har noen rabattavtaler gjennom fagforening, organisasjoner eller som totalkunde. Bruk pristilbud fra et selskap til å prøve å presse ned pris hos andre selskap. Prissetting av forsikring virker veldig tilfeldig, og litt sånn tenk på et tall.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Godot

Hekter meg på her, for lurer på ting angående forsikring også, har ikke hatt egen bil på 25 år :)

Sjekket hos DnB som jeg bruker til andre forsikringer, og fikk opp tilbud på 905 / mnd for "kasko" og 940 / mnd for "toppkasko". Dette er inklusive trafikkforsikringsavgiften til staten på kr 175,– per måned. Det er foreløpig det laveste jeg har sett, men tar gjerne imot andre tips!

Det jeg lurer på er om det er noe poeng med toppkasko på en elbil? Den eneste forskjellen fra kasko er visstnok "Maskinskadedekning og skade på batteripakker for biler som er inntil 8 år gamle". Er ikke dette uansett dekket av Teslas egen 8-års batteri- og drivenhetsgaranti?

lars667

#4
Har fått tilbud på 9807 i året ca, 16kkm, 75% 2. eller 3. år. Det er med LOfavør i Sparebank1/Framtind.

Fikk samtidig tilbud på IONIQ5, ID.4 GTX og Enyaq IV 80x, hhv 7700, 7600 og 6700. Det er litt røffe estimat siden han ikke hadde noen konkrete biler foran seg. Inkl avgift. Så det er noen kroner å spare på andre merker her. Men det spises fort opp i økte servicekostnader.

Edit: Bor i Vågå, Innlandet (altså bygda).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

saftsuse

Sitat fra: Godot på fredag 30. juli 2021, klokken 14:15

Det jeg lurer på er om det er noe poeng med toppkasko på en elbil? Den eneste forskjellen fra kasko er visstnok "Maskinskadedekning og skade på batteripakker for biler som er inntil 8 år gamle". Er ikke dette uansett dekket av Teslas egen 8-års batteri- og drivenhetsgaranti?

Jeg vil tro at hvis du f.eks kjører på noe i veibanen som ødelegger batteriet, så dekkes ikke det av Tesla sin garanti. Garantien dekker vel kun produksjonsfeil og ikke "brukerfeil". Men vil muligens dekkes av toppforsikringen med maskinskade.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Myrvang

Sitat fra: saftsuse på lørdag 31. juli 2021, klokken 00:18
Sitat fra: Godot på fredag 30. juli 2021, klokken 14:15

Det jeg lurer på er om det er noe poeng med toppkasko på en elbil? Den eneste forskjellen fra kasko er visstnok "Maskinskadedekning og skade på batteripakker for biler som er inntil 8 år gamle". Er ikke dette uansett dekket av Teslas egen 8-års batteri- og drivenhetsgaranti?

Jeg vil tro at hvis du f.eks kjører på noe i veibanen som ødelegger batteriet, så dekkes ikke det av Tesla sin garanti. Garantien dekker vel kun produksjonsfeil og ikke "brukerfeil". Men vil muligens dekkes av toppforsikringen med maskinskade.

Kjører du på en stein og ødelegger batteriet vil det vel uansett gå på kasko.

Vet ikke hva som kan dekkes på denne på batterier, men på vanlig motor vil det være om du skjærer motor pga brukerfeil og andre skader man ved uhell påfører drivverk/motor selv og som ikke er fabrikasjonsfeil.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

2jan

Noen som går for den gratis måneden det lokkes med på bestillingssiden?

lirekassa

Hvis folk kan legge til hvor i landet de har fått de ulike prisene, så er det lettere å sammenligne. Det er helt andre priser i Oslo enn på landet.

Oddaa

Sitat fra: Godot på fredag 30. juli 2021, klokken 14:15
Det jeg lurer på er om det er noe poeng med toppkasko på en elbil? Den eneste forskjellen fra kasko er visstnok "Maskinskadedekning og skade på batteripakker for biler som er inntil 8 år gamle". Er ikke dette uansett dekket av Teslas egen 8-års batteri- og drivenhetsgaranti?
Det står litt her om hvorfor maskinskadedekning er viktig også for elbiler: https://www.elbil24.no/nyheter/forsikringen-dekker-ikke-batteriet/70325138

Kortversjonen er at du ellers ikke er dekket for skader som evt oppstår under lading.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

ModelY2021

Sitat fra: 2jan på lørdag 31. juli 2021, klokken 07:29
Noen som går for den gratis måneden det lokkes med på bestillingssiden?
Jeg har valgt den ja

geear

Sinnsvak pris hos Tryg, selv med NITO-medlemskap, får kun velge RWD eller AWD 75kWt med 462hk, vet ikke om det er Performance eller LR. Men at NITO gikk over til Tryg fra Gjensidige har ikke vært noe annet enn en tragedie. Har vært veldig fornøyd både med DNB, If og Gjensidige, også ved skadesaker, mens Tryg er det verste jeg har vært borti. Det skal da sies at jeg aldri har prøvd noen av småselskapene.

Kun sjekket to foreløpig:

Tryg: 75% 5 år+, 12kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, NITO-avtale og eksisterende kunde med ca. 30k i årlig sum - 1412,-/mnd.
DNB: 80%, 122kkm, 8k EA, ingen skader, ikke under 23, ingen aktive forsikringer, SAGA-kunde - 737,-/mnd.

Bor i Sandnes.

Sitat fra: Oddaa på lørdag 31. juli 2021, klokken 08:34
Det står litt her om hvorfor maskinskadedekning er viktig også for elbiler: https://www.elbil24.no/nyheter/forsikringen-dekker-ikke-batteriet/70325138

Kortversjonen er at du ellers ikke er dekket for skader som evt oppstår under lading.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva mener du det er som det er sannsynlig at kan skje med batteripakken, som ikke vil dekkes av garantien eller forsikringer? For min del fremgikk ikke det klart fra artikkelen. Jeg tenker som så at så lenge man er innenfor garantitiden, så har det liten hensikt med topp/superduper kasko osv., etter garantitiden så kan det derimot være aktuelt.

Myrvang

Sparebank1, totalkunde, 41 år,  20.000 km bonus 75% 5. år, Asker, 1.114,- pr mnd pluss årsavgift, totalt 1.289,- for toppkasko.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

oroar

Sitat fra: ModelY2021 på lørdag 31. juli 2021, klokken 11:42
Sitat fra: 2jan på lørdag 31. juli 2021, klokken 07:29
Noen som går for den gratis måneden det lokkes med på bestillingssiden?
Jeg har valgt den ja

Jeg har også takket ja til den. Sto vel at jeg skulle bli oppringt av dem også. Sikkert for at de skal ha noen detaljer og at de vil selge en del andre forsikringer også.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Doff

Sitat fra: oroar på lørdag 31. juli 2021, klokken 18:24
Jeg har også takket ja til den. Sto vel at jeg skulle bli oppringt av dem også. Sikkert for at de skal ha noen detaljer og at de vil selge en del andre forsikringer også.

Da jeg snakket med Tesla på telefon ba de meg kontakte Codan og ikke omvendt, fordi de hadde så mange å ringe rundt til og ikke hadde kapasitet. Da jeg ringte Codan ga hun meg pris på kr 17 000 + i året med 75%(3.år), 16 000 km og egenandel kr 6000. De fleste andre (med unntak av Tryg) har gitt pris på kr 10000-11000. Hun jeg snakket med fortalte da at hun kunne gi meg et forbedret tilbud så raskt jeg mottok VIN. Tenker uansett jeg benytter meg av gratis første måned i Codan, og deretter If, KLP eller nåværende forsikringsselskap Tryg hvis de gidder å matche de førstnevnte.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA