Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyttelast Model Y

Startet av Rubenel, torsdag 15. juli 2021, klokken 09:53

« forrige - neste »

geear

Setter pris på om i-Pace kan diskuteres i andre tråder. i-Pace ble bare brukt som eksempel for å vise at Model 3 er mer enn en bybil. Ta det som et kompliment i stedet for et angrep.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på fredag 27. august 2021, klokken 19:16
Nåja, så lenge jeg slipper å være blandt de to stakkarene som sitter i baksetet i en Model 3 så greit.
I-Pace har forøvrig en nyttelast på 462 kg.
Jeg har begge bilene, og har ofte med to ungdommer på 185-190. De er helt klare på at de sitter bedre i Model 3, først og fremst beinplass.

Men ja, hele poenget var som geear sier.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tornaldo

Så hva synes folk om nyttelasten på Model Y?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

z4rd

#633
Spør hELgenen. Han kan å sette ord på det, da han er krenka på vegne av gjennomsnittsfamilien.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Electric cars in Norway

Sitat fra: elskertesla på fredag 27. august 2021, klokken 18:57
Ingen tvil om at nyttelasten vil øke fra Berlin med tanke på hvordan de planlegger å bygge bilen.


elskertesla :+1: ja jeg er heeelt enig.

Electric cars in Norway

Sitat fra: z4rd på fredag 27. august 2021, klokken 20:18
Spør hELgenen. Han kan å sette ord på det, da han er krenka på vegne av gjennomsnittsfamilien.

z4rd :+1: men ikke mobb kameraten min... ;) alle her inne er jo kamerater  :D

hELgenen

Sitat fra: z4rd på fredag 27. august 2021, klokken 20:18
Spør hELgenen. Han kan å sette ord på det, da han er krenka på vegne av gjennomsnittsfamilien.

Er ikke krenka jeg vel. Er andre her som har gått bananas mhp nyttelast. Jeg hsr bare påpekt at de som kjøper en model y trolig valgte den fordi de trengte mer plass enn f.eks model 3. Og at de kanskje tok det som en selvfølge at bilen kan fylles opp til randen med alt hva en familie på 5 ønsker på tur. Men slapp av og nyt fredags taco'n. Berlin modellen skal ordne opp i dette ryktes det.

hemi

jeg kan jo si at jeg er 110KG + og fler av alpingutta jeg står med er ei heller små gutter, should be fun, må sies at jeg ikke bryr meg så veldig, eller bekymrer meg for å bli stoppet.

plass til ski er største bekymring fortsatt.

hELgenen

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 27. august 2021, klokken 20:37
Sitat fra: z4rd på fredag 27. august 2021, klokken 20:18
Spør hELgenen. Han kan å sette ord på det, da han er krenka på vegne av gjennomsnittsfamilien.

z4rd :+1: men ikke mobb kameraten min... ;) alle her inne er jo kamerater  :D

Flott om vi alle kan være venner med kanskje ulike meninger. Jeg respekterer alle her inne og blir aldri selv såret uansett hva andre måtte si og mene om meg eller mine meninger. Bare glad for alle som kjører elbil og vil bare at alle elbiler skal bli bedre . Og jeg gjør som Clas Brede i hoppmiljøet og sier klart ifra  når noe ikke er bra nok. Det være seg Tesla,VW,Kia,BYD osv...Tror nok de fleste er enige at Tesla burde skjerpe seg mhp nyttelast for model Y og ordne opp i dette

geear

Det er derfor denne tråden har 43 sider, men vi trenger ikke at enda flere, som uansett ikke skal kjøpe Model Y, konstanterer at nyttelasten er for lav, det holder med aktuelle kunder. :)

hELgenen

Sitat fra: geear på fredag 27. august 2021, klokken 21:14
Det er derfor denne tråden har 43 sider, men vi trenger ikke at enda flere, som uansett ikke skal kjøpe Model Y, konstanterer at nyttelasten er for lav, det holder med aktuelle kunder. :)

Er ikke alle her inne aktuelle kunder da?

geear

Tviler på at alle her er aktuelle kunder som nå vurderer å droppe TMY pga nyttelast. ;)

hELgenen

Sitat fra: geear på fredag 27. august 2021, klokken 21:19
Tviler på at alle her er aktuelle kunder som nå vurderer å droppe TMY pga nyttelast. ;)

Vel,jeg velger å tro at mange potensielle kunder følger tråden for å få siste nytt om nyttelasten til TMY. Og kanskje all støyen og hylingen her fungerer bedre en  klimabrølene slik at Tesla får ordnet en ny sertifisering gitt at bilen tåler mer last. Så i mine øyne er alle her aktuelle kunder som bare kjemper for å fikse et problem de ser med bilen de ønsker å kjøpe

Jeronan

Sitat fra: geear på fredag 27. august 2021, klokken 21:19
Tviler på at alle her er aktuelle kunder som nå vurderer å droppe TMY pga nyttelast. ;)

We will. I am actually glad we won't get ours before mid-end September.
So I have a couple weeks still to see if Tesla is able to address this problem.
If not, then we will cancel our delivery. As in our case, even with conservative calculations, we only end up with less than 95kg in actual luggage capacity for winter and summer holidays.
That is simply not enough. With our current Model S 75D we have 102kg more.

So we either decide to keep our Model S, do a garanti utloptest and maybe put some money in an MCU2 upgrade.
Or... we go for either VW ID.4 GTX or Hyundai Ioniq5.... or see what happens with Model Y in Q4. Who knows.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Contango

Har lest meg opp siden i går. Er ikke noe nytt, men det er absolutt underholdningsverdi innimellom.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA