Når det kommer til timing av kjøp og at endringen gjør eldre biler mer tubgsolgte, så skjønner jeg ikke helt hvordan folk mener det skal løses. Enten så kan Tesla velge å gjøre som alle andre bilmerker og bare oppdatere bilen med mange år i mellom, da med litt endret utseendet og nytt modell nr, eller så kan dem endre dem kontinuerlig. Jeg skulle ønske flere gjorde det siste, selv om det gjør bruktbilmarkedet veldig uoversiktlig.
De trenger bare publisere alle specs på bilene som du via nettsiden deres kan bestille.
Men nå er det bare et lite utvalg av informasjon du finner der..........
Altså, jeg er ikke uenig i informasjonsflyten, men om Tesla hadde skrevet specs på det du får på nettsida si, så hadde det ikke hjulpet noe som helst på bruktverdien på de Model Yene som allerede er solgt.
Det er jo to helt forskjellige ting folk klager på.
Eneste som skjer med bruktverdien hvis det blir lagt ut mer informasjon på Tesla sine nettsider er jo at den muligens synker enda tidligere.
Ikke hadde det hjulpet folk å time kjøpet sitt heller, siden man ikke kunne ha sett at bilen kom til å få høyere nyttelast på leveransen nå i desember.
Ellers, som sagt, helt enig i at det burde være mer informasjon på Tesla sine sider om bilene. Eller mer informasjon uansett. Det er derimot noe helt annet enn at endringene vil føre til lavere bruktpris på 2021 modeller (eller da også dem levert tidlig i 2022, hvis kjøpere faktisk er så ivrig at dem finner ut det).