Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trekke båthenger med Tesla model 3 2021 firehjulsdrift

Startet av Harald3, torsdag 15. juli 2021, klokken 12:55

« forrige - neste »

Harald3

Hei

Jeg har en ganske bratt asfaltert bakke opp fra båthavna, ca. 150 meter. Hvordan vil en Tesla model 3 klare å trekke opp båt og henger med en vekt ca 1.250 kg. Mulige utfordringer?
Hilsen
Harald

Martin-

Model 3 har maksvekt på 910/1000 kg på kroken, det er nok lovligheten med det som er det største problemet.
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Marzo

Når bilen er godkjent med 1000kg skal den tåle dette under alle omstendigheter, harde rykk og kraftig oppbremsing etc.

250kg under myke kontrollerte forhold bør derfor ikke by på noen store utfordringer, men som nevnt er det overvvekt så bør ikke kjøre på offentlig vei med det..

Wisd0m

Sitat fra: Harald3 på torsdag 15. juli 2021, klokken 12:55
Hei

Jeg har en ganske bratt asfaltert bakke opp fra båthavna, ca. 150 meter. Hvordan vil en Tesla model 3 klare å trekke opp båt og henger med en vekt ca 1.250 kg. Mulige utfordringer?
Det blir da fysikkens regler med F=m*a i tillegg har du høydemeter. Trekk opp båten med lite akselerasjon og sakte så går det nok fint.

Harald3

Hei,
Tusen takk til dere som har svart på mitt spørsmål. I slutten av neste måned er jeg en erfaring rikere😊
Hilsen
Harald

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA