Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og innbytte

Startet av Parabuthus, onsdag 14. juli 2021, klokken 14:36

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Sandvika på søndag 18. juli 2021, klokken 17:19
Sitat fra: makki på torsdag 15. juli 2021, klokken 20:16
Nettopp sendt inbytte til tesla, tm3 long range awd 2021 model(reg midten av des 2020), hengerfeste, autopilot, pearlwhite, S/V dekk. Så får se hvor mye tesla tilbyr, ellers selger jeg i finn/kommisjon salg.
Skal du være hakket mer seriøs en diverse bakgårdsselgere av bruktbil så kaller du det den er, 2020 modell...

Tesla har begynt med modellår😀

Sandvika

når hva hvordan? Legger meg så langflat som det er mulig om dette stemmer

Boge

#32
Modellår ligger i 10 siffer i VIN nummer. M er 2021

https://teslatap.com/vin-decoder/
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Redgarden

Fikk akkurat innbyttepris på 470.000 for 2017 X75 7-seter som har gått 80.000. Tenkte først at det var veldig lavt, men er egentlig ikke så sikker... De skal jo tjene penger ved videresalget selvfølgelig, og ser det ligger tilsvarende ute på finn nå til 510.000. Men ser også at Tesla selger omtrent tilsvarende bruktbiler til priser fom 500.000 tom 560.000. Uten at det er så lett å skjønne hva som er forskjellen på dem. Hadde kanskje tenkt at 530.000 var riktig pris, men vi får se...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Jeronan

#34
Sitat fra: Redgarden på mandag 09. august 2021, klokken 10:46
Fikk akkurat innbyttepris på 470.000 for 2017 X75 7-seter som har gått 80.000. Tenkte først at det var veldig lavt, men er egentlig ikke så sikker... De skal jo tjene penger ved videresalget selvfølgelig, og ser det ligger tilsvarende ute på finn nå til 510.000. Men ser også at Tesla selger omtrent tilsvarende bruktbiler til priser fom 500.000 tom 560.000. Uten at det er så lett å skjønne hva som er forskjellen på dem. Hadde kanskje tenkt at 530.000 var riktig pris, men vi får se...

We also got a pretty decent trade-in offer for our Model S 75D at 321.000 NOK that has gone close to 95000km.
On Finn.no I might get anywhere from 360-375k NOK.
Trade-in offers were far worse in 2019 after they did price adjustments with the Model S. They were consistently 100-150k NOK below they were going for on Finn. So I was expecting another insulting low offer this time, but they managed to surprise me this time.

50k NOK difference compared to Finn is what you have to expect, as Tesla wants to make some money on resell and they have to add extended warranty to the car.

Might be they really want to push sales of Model Y this quarter and give better trade-in offers at the moment.

I will still try to sell it on Finn.no, but it's nice to have a decent trade-in offer back hand as plan B, in case you don't manage to sell quick enough on Finn before delivery day.

After you sent in pictures and final numbers via your Model Y order and get the final trade-in offer, it's valid for 60 days so you can just leave it open till the last moment and either accept or decline it.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Sindre M.

Sitat fra: Redgarden på mandag 09. august 2021, klokken 10:46
Fikk akkurat innbyttepris på 470.000 for 2017 X75 7-seter som har gått 80.000. Tenkte først at det var veldig lavt, men er egentlig ikke så sikker... De skal jo tjene penger ved videresalget selvfølgelig, og ser det ligger tilsvarende ute på finn nå til 510.000. Men ser også at Tesla selger omtrent tilsvarende bruktbiler til priser fom 500.000 tom 560.000. Uten at det er så lett å skjønne hva som er forskjellen på dem. Hadde kanskje tenkt at 530.000 var riktig pris, men vi får se...
Fått tilbud på 524.000 for vår 2017 X75 7-seter (elektrisk rad 2) med FSD, gått 50.000. Synes dette var helt greit, ca 200.000 tap på 4 år.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

geear

Jøss. Det var overraskende høyt. Fikk tilbud om 540k for 1,5 år siden, med 30k på telleren (også 7S '17 X75 med FSD), så har sett det som helt utaktuelt å ta innbytte til Tesla..

Jeronan

Sitat fra: geear på mandag 09. august 2021, klokken 18:48
Jøss. Det var overraskende høyt. Fikk tilbud om 540k for 1,5 år siden, med 30k på telleren (også 7S '17 X75 med FSD), så har sett det som helt utaktuelt å ta innbytte til Tesla..

In 2019 Tesla trade-in was really terrible due to price adjustments with Model S (and X as well I believe). We got practically the same trade-in offer in 2019 with 30k KM less on the counter as we got today.  ???
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Redgarden

Sitat fra: Sindre M. på mandag 09. august 2021, klokken 11:10
Sitat fra: Redgarden på mandag 09. august 2021, klokken 10:46
Fikk akkurat innbyttepris på 470.000 for 2017 X75 7-seter som har gått 80.000. Tenkte først at det var veldig lavt, men er egentlig ikke så sikker... De skal jo tjene penger ved videresalget selvfølgelig, og ser det ligger tilsvarende ute på finn nå til 510.000. Men ser også at Tesla selger omtrent tilsvarende bruktbiler til priser fom 500.000 tom 560.000. Uten at det er så lett å skjønne hva som er forskjellen på dem. Hadde kanskje tenkt at 530.000 var riktig pris, men vi får se...
Fått tilbud på 524.000 for vår 2017 X75 7-seter (elektrisk rad 2) med FSD, gått 50.000. Synes dette var helt greit, ca 200.000 tap på 4 år.

Kostet ikke bilen mer enn 724.000 ny?? Da må jeg kanskje revurdere forventningene mine. Trodde min bil kostet godt over 800.000 ny i 2017 (jeg er eier nr 2). For øvrig høres det ut som du har fått et mye bedre tilbud enn meg, selv om din har gått 30.000 kortere.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

geear

Fant ikke final invoice på min i farten, men fra husken mener jeg at grunnprisen var 695 da jeg kjøpte i 2017. Gamle 7-seteren og 6-seteren kostet vel nesten 50k (nye 7s kostet 25k), EAP/FSD kostet vel 42+20k eller noe i den duren, et sett med 19" vinterhjul kostet vel 28k, mens 20" kostet 33 eller noe... og så hadde en vinterpakke, seter i helskai, premium lyd, som vel fort kom på 50+, dersom en valgte det, eller som samlet premiumpakke til ca. 50k fra august-ish.

Redgarden

#40
Sitat fra: geear på tirsdag 10. august 2021, klokken 09:31
Fant ikke final invoice på min i farten, men fra husken mener jeg at grunnprisen var 695 da jeg kjøpte i 2017. Gamle 7-seteren og 6-seteren kostet vel nesten 50k (nye 7s kostet 25k), EAP/FSD kostet vel 42+20k eller noe i den duren, et sett med 19" vinterhjul kostet vel 28k, mens 20" kostet 33 eller noe... og så hadde en vinterpakke, seter i helskai, premium lyd, som vel fort kom på 50+, dersom en valgte det, eller som samlet premiumpakke til ca. 50k fra august-ish.

Takk, det var informativt. Da har jeg fått tilbud fra Tesla på 340.000 under nybilpris (vinterhjulene ikke medregnet). Altså et tap på ca 97.000 i året i bilens 3,5 års levetid. Evt 85.000 hvis man fordeler det på 4 modellår, som man kanskje gjør.  Men den hadde allerede tapt seg 200.000 da jeg kjøpte den brukt da den var 2 år gammel. Så jeg sitter med et tap på 140.000 i det drøye halvannet året (nesten 2 innen jeg får solgt den antagelig). Så 100.000 i årlig verditap de 2 første årene, og deretter 70.000 i året de neste 2 årene. Ned til innbyttepris. Det høres kanskje rimelig ut...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

ELTesla

Det virker å variere veldig hva Tesla tilbyr i innbytte.
Fikk tilbud om innbytte på Model S Raven Performance på 180.000 lavere enn hva jeg solgte den til på finn.no

geear

Sitat fra: Jeronan på mandag 09. august 2021, klokken 19:00
Sitat fra: geear på mandag 09. august 2021, klokken 18:48
Jøss. Det var overraskende høyt. Fikk tilbud om 540k for 1,5 år siden, med 30k på telleren (også 7S '17 X75 med FSD), så har sett det som helt utaktuelt å ta innbytte til Tesla..

In 2019 Tesla trade-in was really terrible due to price adjustments with Model S (and X as well I believe). We got practically the same trade-in offer in 2019 with 30k KM less on the counter as we got today.  ???
Same here, actually! Thank you for good info! I thought the offer in early 2020 was quite bad, not insulting, but significantly lower than actual selling prices on Finn, and I didnt see any signs of getting paid for the FSD at all, but the same offer today is actually a decent offer, that I will be considering for real, even though I have no problem selling cars myself (especially since the car is still under warranty).

tornaldo

Jeg kan virkelig ikke forstå at folk velger å kjøre innbytte, i stede for å bruke 3-4 timer med vask, bilder og salg på Finn. Spesielt for biler med garanti. De færreste er vel i situasjonen at penger ikke spiller noen rolle?

Ville vært timesbetaling på høyde med Lionel Messi for mange...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Jeronan

Sitat fra: tornaldo på onsdag 11. august 2021, klokken 09:05
Jeg kan virkelig ikke forstå at folk velger å kjøre innbytte, i stede for å bruke 3-4 timer med vask, bilder og salg på Finn. Spesielt for biler med garanti. De færreste er vel i situasjonen at penger ikke spiller noen rolle?

Ville vært timesbetaling på høyde med Lionel Messi for mange...

Oh don't get me wrong. I am going to do a good wash outside/inside, take pictures and put it on Finn.
You just don't know how it's going to be. Finn can suddenly be flooded and sales slowing down. Ending up not being able to sell your car within a reasonable time.

So in that case, it's nice to have a decent trade-in offer as backup, in case you can't sell in time or people try to push the price down on Finn to the point the difference becomes so little it's not worth the bother anymore.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA