Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec Go

Startet av Radiobil1, tirsdag 13. juli 2021, klokken 22:16

« forrige - neste »

Radiobil1

Noen som har kjøpt seg den nye Zaptec Go hjemmeladeren, og kunne si noe om erfaringer med den.
Synes den så super ut.

Naboen skal kjøpe seg lader, og har bedt om råd.

elektrolux

Undersøk hva naboen har av strømnett. Er det enfase 50A TN eller 3 fase 63A IT eller noe annet? Selv om ladestasjonen bryter 3 faser a 32A betyr det ikke automatisk 22 kW ladekapasitet om strømnettet er på 15 kW og bilens lader klarer 6,6 kW. ;)

Undersøk ønske om smarte funksjoner, og om betalingsvilje til å betale for å bruke disse.

Vi synes lite om forretningsmodellen der det koster et månedlig beløp å benytte egen ladestasjon på egen strøm, selv om det betyr at vi som har aksjer i Zaptec nyter godt av alle som betaler for slikt abonnement.




Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Wisd0m

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 13. juli 2021, klokken 22:16
Noen som har kjøpt seg den nye Zaptec Go hjemmeladeren, og kunne si noe om erfaringer med den.
Synes den så super ut.

Naboen skal kjøpe seg lader, og har bedt om råd.
Hvorfor Zaptec GO istedenfor Easee?

Fordeler med Easee:
+ Støre kundemasse
+ Bakplate som gjør at du kan bytte ut evt. havarert lader utenfor garanti uten elektriker (den alene er grunn nok)
+ Dynamisk lastbalansering uten mnd-abm med Easee Equalizer (1500 kroner).

Radiobil1

Noen her som har kjøpt Zaptec Go og kan si noe om hvor grei den er i bruk, og om de er fornøyd?

Fredrik Hegland

Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. juli 2021, klokken 07:28
Undersøk hva naboen har av strømnett. Er det enfase 50A TN eller 3 fase 63A IT eller noe annet? Selv om ladestasjonen bryter 3 faser a 32A betyr det ikke automatisk 22 kW ladekapasitet om strømnettet er på 15 kW og bilens lader klarer 6,6 kW. ;)

Undersøk ønske om smarte funksjoner, og om betalingsvilje til å betale for å bruke disse.

Vi synes lite om forretningsmodellen der det koster et månedlig beløp å benytte egen ladestasjon på egen strøm, selv om det betyr at vi som har aksjer i Zaptec nyter godt av alle som betaler for slikt abonnement.


Hei,
Jeg synes ikke noe om at du uttaler deg som om du vet alt om Zaptec, når du tydeligvis ikke gjør det. Skal du uttale deg bør det være fakta, med mindre du er ute etter å snakke ned produktene våre av andre årsaker.
-Til info er ikke Zaptec sin forretningsmodell å ta et månedlig beløp for dette, snarere tvert imot.
Det er helt valgfritt å ta i bruk de ekstra tjenester og funksjoner som koster penger.


Jobber i ZAPTEC. Elektriker Gr.L
Genuin interesse for elbiler og elbilrelatert utstyr.
Kjører 2018 Tesla Model X og 2020 SKODA E-Citigo
Jobber i ZAPTEC. Elektriker Gr.L
Genuin interesse for elbiler og elbilrelatert utstyr.
Kjører 2018 Tesla Model X og 2020 SKODA E-Citigo

Vidar_S

Sitat fra: Fredrik Hegland på mandag 20. september 2021, klokken 08:17
Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. juli 2021, klokken 07:28
Undersøk hva naboen har av strømnett. Er det enfase 50A TN eller 3 fase 63A IT eller noe annet? Selv om ladestasjonen bryter 3 faser a 32A betyr det ikke automatisk 22 kW ladekapasitet om strømnettet er på 15 kW og bilens lader klarer 6,6 kW. ;)

Undersøk ønske om smarte funksjoner, og om betalingsvilje til å betale for å bruke disse.

Vi synes lite om forretningsmodellen der det koster et månedlig beløp å benytte egen ladestasjon på egen strøm, selv om det betyr at vi som har aksjer i Zaptec nyter godt av alle som betaler for slikt abonnement.


Hei,
Jeg synes ikke noe om at du uttaler deg som om du vet alt om Zaptec, når du tydeligvis ikke gjør det. Skal du uttale deg bør det være fakta, med mindre du er ute etter å snakke ned produktene våre av andre årsaker.
-Til info er ikke Zaptec sin forretningsmodell å ta et månedlig beløp for dette, snarere tvert imot.
Det er helt valgfritt å ta i bruk de ekstra tjenester og funksjoner som koster penger.


Jeg skal være enig med at det var en forenkling fra @electrolux her, men han er jo inne på noe med tanke på å sjekke smarte funksjoner og betalingsvilje med tanke på betaling for bruk?

Nå vet ikke jeg hvilken funksjonalitet som ligger åpent for alle selv uten abonnementet på kr 29,-/mnd, men ifølge https://shop.zaptec.com/zaptec-go-plus  må man betale for "Tilgang til de nyeste funksjonalitetene" og 4G, noe som for f.eks Easee (i alle fall per dags dato) er inkludert når man først har kjøpt laderen.

Wisd0m

Prissammeligning Zaptec vs Easee hvis man trenger 4G:

Zaptec GO = 6500 + 29*12*15 = 9980
Easee = 7900 + 0

Hva som inngår og ikke inngår i Zaptec GO og GO+ er for meg også litt ullent. Personlig betaler jeg heller 1500 mer og får et mer oversiktlig kundeforhold.

Edit: Å velge å gå så hardt ut er også litt spesielt. Skulle tro man traff på et ømt punkt...

elektrolux

#7
Sitat fra: Fredrik Hegland på mandag 20. september 2021, klokken 08:17
Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. juli 2021, klokken 07:28
Undersøk hva naboen har av strømnett. Er det enfase 50A TN eller 3 fase 63A IT eller noe annet? Selv om ladestasjonen bryter 3 faser a 32A betyr det ikke automatisk 22 kW ladekapasitet om strømnettet er på 15 kW og bilens lader klarer 6,6 kW. ;)

Undersøk ønske om smarte funksjoner, og om betalingsvilje til å betale for å bruke disse.

Vi synes lite om forretningsmodellen der det koster et månedlig beløp å benytte egen ladestasjon på egen strøm, selv om det betyr at vi som har aksjer i Zaptec nyter godt av alle som betaler for slikt abonnement.


Hei,
Jeg synes ikke noe om at du uttaler deg som om du vet alt om Zaptec, når du tydeligvis ikke gjør det. Skal du uttale deg bør det være fakta, med mindre du er ute etter å snakke ned produktene våre av andre årsaker.
-Til info er ikke Zaptec sin forretningsmodell å ta et månedlig beløp for dette, snarere tvert imot.
Det er helt valgfritt å ta i bruk de ekstra tjenester og funksjoner som koster penger.


Jobber i ZAPTEC. Elektriker Gr.L
Genuin interesse for elbiler og elbilrelatert utstyr.
Kjører 2018 Tesla Model X og 2020 SKODA E-Citigo

Zaptec er veldig vage på prismodellen sin, så kan ikke se noe feil med å advare mot skjulte kostnader på et produkt som uten abonnement mangler grunnleggende funksjoner som er kostnadsfrie å benytte på alternativt utstyr.

Husk at kunder som oppdager slike kostnader i ettertid gjerne blir en misfornøyd kunde, og det er ikke noe en ønsker seg. Det er bedre å være mer åpne om disse betingelsene.

Nå skal det innrømmes at jeg er svært så var ovenfor faste "sugerør" kostnader, det være seg bompenger, ekstra betaling for å fly utslippsfritt, eller kaffekapselabbonementer, og dermed er uaktuell kandidat for en Zaptec ladestasjon. Mange er ikke like opptatt av slike kostnader og vil fokusere på ladestasjonen sine kvaliteter i stedet.

Skjult agenda måtte eventuelt være å skape en intern diskusjon hos Zaptec om blårusskonseptet med cashflow er til det beste for firmaet. Har selv jobbet hos dere, og kjempet innbitt mot slike ideer. At Zaptec pro sin portal er abonnementsfritt kan antakelig tilskrives den innsatsen og ha bidratt til Zaptec sin suksess. Er redd Home sin betalingsmodell kan skape inntrykk av at dette også gjelder for pro serien.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kim-

Sitat fra: Fredrik Hegland på mandag 20. september 2021, klokken 08:17
Sitat fra: elektrolux på onsdag 14. juli 2021, klokken 07:28
Undersøk hva naboen har av strømnett. Er det enfase 50A TN eller 3 fase 63A IT eller noe annet? Selv om ladestasjonen bryter 3 faser a 32A betyr det ikke automatisk 22 kW ladekapasitet om strømnettet er på 15 kW og bilens lader klarer 6,6 kW. ;)

Undersøk ønske om smarte funksjoner, og om betalingsvilje til å betale for å bruke disse.

Vi synes lite om forretningsmodellen der det koster et månedlig beløp å benytte egen ladestasjon på egen strøm, selv om det betyr at vi som har aksjer i Zaptec nyter godt av alle som betaler for slikt abonnement.


Hei,
Jeg synes ikke noe om at du uttaler deg som om du vet alt om Zaptec, når du tydeligvis ikke gjør det. Skal du uttale deg bør det være fakta, med mindre du er ute etter å snakke ned produktene våre av andre årsaker.
-Til info er ikke Zaptec sin forretningsmodell å ta et månedlig beløp for dette, snarere tvert imot.
Det er helt valgfritt å ta i bruk de ekstra tjenester og funksjoner som koster penger.


Jobber i ZAPTEC. Elektriker Gr.L
Genuin interesse for elbiler og elbilrelatert utstyr.
Kjører 2018 Tesla Model X og 2020 SKODA E-Citigo

Sånne innlegg fra ansatte i zaptec gjør at jeg hadde holdt meg unna
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Maxwell_400

 Kan ikke se at prismodellen er skjult ?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Wisd0m

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 20. september 2021, klokken 15:53
Kan ikke se at prismodellen er skjult ?


Hva legger man i "tilgang til de nyeste funksjonalitetene" og hva ikke? Er alt utenom å være en "stikkontakt" nyeste funksjonalitet?

Kim-

Det er nok software oppdateringer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Wisd0m

Gjør lang prosess kort og legger ved sammenligning av Easee med konkurrentene. Dessverre ikke med Zaptec GO, men er vel ikke så stor forskjell:

Du kan ikke vise dette vedlegget.


ok67

Sitat fra: Wisd0m på tirsdag 21. september 2021, klokken 11:42
Gjør lang prosess kort og legger ved sammenligning av Easee med konkurrentene. Dessverre ikke med Zaptec GO, men er vel ikke så stor forskjell:
Den samanlikninga ser ut for å ha ein del feil. F.eks. kan Tesla sin Wall Connector lade 3 fas på IT-nett.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Wisd0m

Man kan nitpicke litt på den listen siden den ikke er 100 prosent oppdatert, men hovedforskjellen ligger der fortsatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA