Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec Go

Startet av Radiobil1, tirsdag 13. juli 2021, klokken 22:16

« forrige - neste »

Svk

#30
Da henger zaptec'n på veggen.
Fikk pristilbud på 25A sikring og 3G4 kabel i pristilbudet.så regner med den settes på 20A som er max før en må søke kraftlaget.tenkte det var helt ok med tanke på prisen jeg fikk og at jeg har 50A inntakssikring.
Men kabel som henger på veggen er ganske tykk og det står 32A sikring i skapet. Da frister det jo å kjøre full pupp,når belastningen er liten

Edit:se vedlegg.utklipp fra app.
Betyr dette at elektriker har satt opp lader med max?

sjokomelk

Ja. Den er konfigurert for 32A og "full pupp".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Svk på torsdag 01. desember 2022, klokken 17:24
Da henger zaptec'n på veggen.
Fikk pristilbud på 25A sikring og 3G4 kabel i pristilbudet.så regner med den settes på 20A som er max før en må søke kraftlaget.tenkte det var helt ok med tanke på prisen jeg fikk og at jeg har 50A inntakssikring.
Men kabel som henger på veggen er ganske tykk og det står 32A sikring i skapet. Da frister det jo å kjøre full pupp,når belastningen er liten

Edit:se vedlegg.utklipp fra app.
Betyr dette at elektriker har satt opp lader med max?
Var det ikkje så at frå i sommar så kan ikkje nettselskapet lenger bestemme kor store kursar du får ha og kva du brukar dei til?
Ref NEK400:2022.


Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Svk

Så bra :-) men står på siden til everket at en må søke om en skal ha mer enn 20A. Har ikke bedt de om å søke.men kan være de har gjort det.eneste avtalen jeg har med elektriker er pris på
12500, men står 25A sikring i pristilbud.
Men var en her inne som nevnte at det var kommt noe nytt etter siste NEK standard.slik at en slipper å søke. Uansett veldig fornøyd. Pen montering og installasjon er satt opp med riktig sikring og kabel

Svk

Har prøvd å lese litt ang NEK,finner ikke noe.
Men har jo brukt fagfolk.fant de på siden til zaptec.
Så alt er nok iorden.men jeg liker jo å være 100% sikker.
Uansett så har jeg jo bare 50A inntaksikring.så må vel passe litt på om jeg skal kjøre full pupp.hvertfall på vinteren då strømtrekket i huset er noe høyere.ser zaptec har en sånn laststyringssak som en kan montere i sikringskapet



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA