Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som har reservert - må vi ta ut "Kina" bil eller kan vi vente på tysk TMY?

Startet av Bjoris, mandag 12. juli 2021, klokken 10:26

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Handyman på onsdag 14. juli 2021, klokken 20:31
Sitat fra: YesThatsMe på onsdag 14. juli 2021, klokken 20:04
Sitat fra: Handyman på onsdag 14. juli 2021, klokken 19:27
Ble oppringt av Tesla nå nettopp, og på mitt spørsmål om man får beholde den lave prisen om man utsetter levering, var han usikker.
Han mente at det er hjemmel i avtalen til å endre prisen (til ny pris, siden det er oppdatering av bestillingen) dersom du ikke tar i mot bilen ved første anledning. Jeg har ikke sjekket avtalen med tanke på dette, men det er muligens en risiko.
Jeg ville derfor hatt skriftlig garanti fra Tesla om at man får beholde prisen ved utsatt levering.

Om jeg hadde bestilt bilen i 2019 og hatt den gode prisen ville jeg tatt bilen på flekken. For alt vi vet next gen y blir levert med samme rekkevidde som dagens modell.
Dette er min tilnærming også.

Det hadde vært min også - om jeg hadde vært tidlig nok ute. Jeg ble imidlertid sittende på gjerdet og endte opp med en basispris på 507.000, dvs drøye 40.000 mer en de som var veldig tidlig ute. Da blir dealen plutselig ikke så god lenger og kommer til å vente på MIG Y.

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Bjoris

Jeg har også konkludert med at vi tar den ut nå. Det er en ganske åpenbar mulighet nå til enten å få en billig bil eller å tjene seg noen kroner.




Thob

Sitat fra: RuneW på onsdag 14. juli 2021, klokken 23:47
Sitat fra: Handyman på onsdag 14. juli 2021, klokken 20:31
Sitat fra: YesThatsMe på onsdag 14. juli 2021, klokken 20:04
Sitat fra: Handyman på onsdag 14. juli 2021, klokken 19:27
Ble oppringt av Tesla nå nettopp, og på mitt spørsmål om man får beholde den lave prisen om man utsetter levering, var han usikker.
Han mente at det er hjemmel i avtalen til å endre prisen (til ny pris, siden det er oppdatering av bestillingen) dersom du ikke tar i mot bilen ved første anledning. Jeg har ikke sjekket avtalen med tanke på dette, men det er muligens en risiko.
Jeg ville derfor hatt skriftlig garanti fra Tesla om at man får beholde prisen ved utsatt levering.

Om jeg hadde bestilt bilen i 2019 og hatt den gode prisen ville jeg tatt bilen på flekken. For alt vi vet next gen y blir levert med samme rekkevidde som dagens modell.
Dette er min tilnærming også.

Det hadde vært min også - om jeg hadde vært tidlig nok ute. Jeg ble imidlertid sittende på gjerdet og endte opp med en basispris på 507.000, dvs drøye 40.000 mer en de som var veldig tidlig ute. Da blir dealen plutselig ikke så god lenger og kommer til å vente på MIG Y.

Greit å vite om at basisprisen har økt en god del, men det har også prisene på tilvalg. Feks ser jeg at jeg skal betale 12500.- for større hjul, som nå koster 18500.- og leveringskostnader er nå nesten dobbel pris ift min reservering fra 2019. Så oppsummert har alt blitt litt dyrere og dermed er forskjellene til dagens pris stor for mange

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA