Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ordrebekreftelse -endret fra reservasjon

Startet av Bidda, lørdag 10. juli 2021, klokken 10:15

« forrige - neste »

Bidda

Fikk i går ettermiddag ordrebekreftelse (avtale) på epost med samme spec og pris som ved reservasjonen 15/3-19. Vi velger å ta ut bilen og etterbestille hengerfeste. Hva gjør du som har reservert i 2019?
PS: blir min bil nr 70!
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Ellemelle

Da er det store spørsmålet: Hvor mange truser har du hatt?

Bidda

Beklager her har jeg ikke tellinga... men siden du er opptatt av truser så kanskje du kan gi oss ditt tall selv om det er OT?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Magnus Hansen

Spørsmål 2: hvorfor ikke bruke en av de eksisterende trådene istedenfor å opprette ny?

Ellemelle

Sitat fra: Bidda på lørdag 10. juli 2021, klokken 11:23
Beklager her har jeg ikke tellinga... men siden du er opptatt av truser så kanskje du kan gi oss ditt tall selv om det er OT?
Ja en spøk er vel off topic. Har bare inntrykk av at du bytter biler oftere enn truser.

hELgenen

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 10. juli 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Bidda på lørdag 10. juli 2021, klokken 11:23
Beklager her har jeg ikke tellinga... men siden du er opptatt av truser så kanskje du kan gi oss ditt tall selv om det er OT?
Ja en spøk er vel off topic. Har bare inntrykk av at du bytter biler oftere enn truser.

Synes disse kommentarene var en anelse umodne. Tilbake til emne nå?

Sandvika

54 Citroën er respektabelt. Om man ikke tar med postens flåte av Berlingoer så må du jo ha eid rundt 10% av alle Citroëner på norske veier?  ;)

Bidda

Fordi ingen av de trådene var konkret på de som nå har fått kontrakten på epost.....
Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 10. juli 2021, klokken 11:25
Spørsmål 2: hvorfor ikke bruke en av de eksisterende trådene istedenfor å opprette ny?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Bidda

Tja...mye interessant for en ingeniør i en Citroen (de på 70-90 tallet).
For de nyskjerige så er det bilder av mine 60 første i linken....nå er tråden så OT at moderator kan bare slette hele tråden...:-)

https://www.youtube.com/watch?v=GpIhRbyhP58

Sitat fra: Sandvika på lørdag 10. juli 2021, klokken 13:17
54 Citroën er respektabelt. Om man ikke tar med postens flåte av Berlingoer så må du jo ha eid rundt 10% av alle Citroëner på norske veier?  ;)
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

geear

Sitat fra: Sandvika på lørdag 10. juli 2021, klokken 13:17
54 Citroën er respektabelt. Om man ikke tar med postens flåte av Berlingoer så må du jo ha eid rundt 10% av alle Citroëner på norske veier?  ;)
Tenk all den smerten det må ha påført vedkommende...  :o :P

JorEl

#10
Sitat fra: Bidda på lørdag 10. juli 2021, klokken 13:35
Tja...mye interessant for en ingeniør i en Citroen (de på 70-90 tallet).
For de nyskjerige så er det bilder av mine 60 første i linken....nå er tråden så OT at moderator kan bare slette hele tråden...:-)

https://www.youtube.com/watch?v=GpIhRbyhP58

Sitat fra: Sandvika på lørdag 10. juli 2021, klokken 13:17
54 Citroën er respektabelt. Om man ikke tar med postens flåte av Berlingoer så må du jo ha eid rundt 10% av alle Citroëner på norske veier?  ;)
Et par tøffe biler der Bidda :+1: Du fikk også en tommel opp på yt-linken :)
Edit; likte flere av de der Citroen XM-1990. Datidens modelS ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 10. juli 2021, klokken 12:18
Sitat fra: Bidda på lørdag 10. juli 2021, klokken 11:23
Beklager her har jeg ikke tellinga... men siden du er opptatt av truser så kanskje du kan gi oss ditt tall selv om det er OT?
Ja en spøk er vel off topic. Har bare inntrykk av at du bytter biler oftere enn truser.
Min tanke var litt det samme, men det viser seg at nordmenn i snitt importerer 67 plagg hver hvert år, og kaster 23 kg klær i snitt hvert år, og at truser er noe av det som kastes oftest, så da vinner gjerne trusene/bokserne likevel.
Har imidlertid en mistanke om at forbruket er mye større blant barn og kvinner, selv om forskningsrapporten jeg leste ikke sa noe om det.

https://forskning.no/miljo-historie-naeringsliv/vet-du-hvor-mange-klesplagg-du-har/406500
Tesla Model Y                         2021-

REN-BIL

#12
Fant ikke ut av dette, så derfor spør jeg: har bestilling for 15.3.2019 på syv-seter. Fikk e-post fra tesla, men ordren har ikke endret seg. Har fire trinn:
-Bestill (steget jeg har stått i siden bestilling og fortsatt er i)
-klargjør for levering  ( er det denne som flere har fått endret til?)
-betaling
-levering

Er det altså ulike bestillingssystemer som benyttes, og betyr det at 7 seter ikke kommer nå?

Handyman

#13
Min står fortsatt i første trinn "Order". Fikk også e-posten "Din bestilling er endret".
Det som er endret hos meg, er hjulene, som er byttet fra 18" Aero til 19" Gemini.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: REN-BIL på søndag 11. juli 2021, klokken 18:14
Fant ikke ut av dette, så derfor spør jeg: har bestilling for 15.3.2019 på syv-seter. Fikk e-post fra tesla, men ordren har ikke endret seg. Har fire trinn:
-Bestill (steget jeg har stått i siden bestilling og fortsatt er i)
-klargjør for levering  ( er det denne som flere har fått endret til?)
-betaling
-levering

Er det altså ulike bestillingssystemer som benyttes, og betyr det at 7 seter ikke kommer nå?
De har nok bare oppdatert alle ordrer på noe vis. 7-seter og performance kommer vel ikke før Berlin-fabrikken er oppe og går slik jeg forstår det, estimert tidlig 2022. Min 5s LR er også på leveringstrinnet, men det står at delivery vil ta kontakt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA