Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gir Tesla rabatter ved salg av nye biler?

Startet av Magnus Hansen, lørdag 10. juli 2021, klokken 10:13

« forrige - neste »

Dieselgubben

Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing

Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater

Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?

Counterpointer

Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing

Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater

Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig

Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.

daktari

Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing

Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater

Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
Enig. I skolene er det nå den som opplever seg utsatt for mobbing som definerer status.

Uansett er det unødvendig med ignorering. Voksne folk må da klare å konkludere med at man ikke er enig i en eller mange saker?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

#63
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing

Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater

Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig

Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.

Er du enig i at det er en forskjell på å konfrontere og det å blokke andre forumister og indirekte oppfordre til neglisjering?

Men helt ærlig husker jeg ikke hvem som sa hva. Jeg snakker generelt. Så bare at noen ville blokkere.

Counterpointer

Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 11:02
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:48
Sitat fra: Counterpointer på mandag 12. juli 2021, klokken 10:45
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 12. juli 2021, klokken 10:43
Det er forskjell på mobbing og å si at noe ikke er greit.
Det er ikke mobberen som bestemmer hva som er mobbing

Sånn sett så sa jeg bare fra til advale og svarte på sitater

Vil ikke dra dette for langt. Men jeg oppelever at man promotere utenforskap og utfrysning , det er vel ikke greit?
I og for seg prisverdig

Men har oppfattet deg som ganske konfronterende i en god del tråder, så kanskje greit å ta en titt i speilet.

Er du enig i at det er en forskjell på å konfrontere og det å blokke andre forumister og indirekte oppfordre til neglisjering?

Men helt ærlig husker jeg ikke hvem som sa hva. Jeg snakker generelt. Så bare at noen ville blokkere.
Enig at det er forskjell på det.

Men når du sammen med en annen går inn i moderator/polti rolle i denne tråden er det i praksis det samme. Dvs å kontrollere hva andre sier/oppfører seg.

Jeg synes advale skal slutte å plage meg. Du vil jeg ikke skal plage advale. Same same

advale

#65
Jeg spør noe så enkelt som hvis en får billig inventory biler til 40 000 billigere (fortsatt hypotetisk), sier man fikk rabatt eller betalte fullpris? INGEN av kranglefantene har svart ennå - ikke så overraskende - og svarer altså med blokkering.

Uansett, bare fint å endelig slippe å bruke tid og masse unødvendige innlegg på enkelte som går rundt og blånekter whatsoever og sprer feilinformasjon.

Eksempel: Ellemelle sitt post med Elon fra 2016 sier at han aldri vil gi rabatter. Folk flest ville tatt dette som sannhet. Men tilfeldigvis (og heldigvis) den linken som jeg oppga nevnte dette og sier altså det er direkte feil - likevel gir altså ikke Ellemelle (og enkelte andre) og skal altså kverulere og nekte å ta inn fakta.(edit: inventory er fortsatt fabrikkny)

Oppringing og personlig rabatt har jeg oppgitt kilde og tilogmed video "LIVE" der Tesla ringer.

Uansett, blir mitt siste innlegg om teamet (og endelig slippe enkelte her inne  :D)

Ellemelle

Du har jo frekhetens nådegave.

Jeg og Musk har alltid sagt at det skal aldri gis rabatter på fabrikknye biler.
Inventory-biler har Tesla alltid gitt rabatter for, og det er helt greit for Musk også. Det samme gjelder demobiler.

Du påstod at man kunne få rabatt på fabrikknye biler, det får man ikke. Du påstod at Musk fikk en gratis bil, det fikk han ikke.

Så til den såkalte dokumentasjonen din.
Du finner en link til en Teslahater-journalist (look him up in Twitter), som blant beviselig løgn også skriver at nå gir Tesla rabatter. Hvorfor skal vi stole på noe som helst av dette denne løgneren skriver, når vi kan bevise at han lyver i den samme artikkelen som du hevder er din dokumentasjon?

Dette er som å gå inn på en pro-Trump site, og bruke utsagnet "Trump won the election" der som en kilde for at Trump egentlig vant valget.

Du ligger nå også i min ignore-liste, du har absolutt ingenting i dette forumet å gjøre.

Electric cars in Norway

#67
Uansett er det unødvendig å oppfordre til å iversette ignoreringsfunksjonen - det er bare å gjøre det - uten å informere om det.

Jeg har til enhver tid flere på min ignoreringsfunksjon men jeg forteller da ikke om det her inne, hvem jeg har....


Så å informere om hvem man har på sin ignoreringsfunksjon, er ikke innafor i min bok...men sikkert flere meninger om dette.

Men tema her er jo MIC Y.... Verdifall Kina produsert TMY... om det er en reell problemstilling eller ikke....

Jeg vet ikke men jeg husker tilbake til MIC TM3 som kom med VP og de feilene det medførte før de tre sensorene ble byttet.
Da var det jo kansje en kortsiktig  situasjon med et skapt verdifall på MIC... men det løste seg jo....  nevner dette for hvis det viser seg at MIC Y har en feil.... og den feilen ikke rettes opp og Berlin Y rulles ut og uten samme feil som MIC Y.... da har vi en situasjon....   eller kansje en situasjon....

RJK

Det er forskjell på å fortelle hvem man  har på ignore-listen sin, og å informere først og fremst vedkommende om at nå vil man ikke se postene til vedkommende, og derfor heller ikke er i stand til å svare. Den meldingen er altså info til vedkommende. Det er IKKE mobbing av vedkommende.

At det kan få et snev av mobbing, er når flere velger å gjøre det samme, men begynner å begrunne dette.  En kort melding om at man og gjør det samme, holder i lange baner.

Å blokkere noen er selvsagt et grep for å stoppe diskusjonen når man føler man har fått nok selv, og ikke vil vie mere tid på vedkommende. Det er et fritt valg, og et alternativ til å bruke enda mere tid på å svare vedkommende. Det er begrenset hvor langt egen tålmodighet går, så kommentarer om "dersom du ikke kan forsvare ditt synspunkt" tilfører egentlig ikke saken noe som helst.

PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

RJK :+1: jeg anser meg som din støttespiller...  ;D  ;D

Men fra spøk til revolver .... jobber du innenfor diplomatiet?

Du har jo peiling på å få frem gode poenger uten å tråkke noen på..... foten  :-)

Skrev dette:

"PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral."

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 13. juli 2021, klokken 20:59
RJK :+1: jeg anser meg som din støttespiller...  ;D ;D

Men fra spøk til revolver .... jobber du innenfor diplomatiet?

Du har jo peiling på å få frem gode poenger uten å tråkke noen på..... foten  :-)

Skrev dette:

"PS! Dette er generelt betraktet, og er ikke å anse som partsinnlegg for eller mot den blokkeringen som er diskutert i denne tråden. Der stiller jeg meg nøytral."

Takker så mye for de hyggelige ordene.

Nei, jeg jobber innen IT. Men ligger vel latent i blodet. Russenavnet var faktisk "Diplomaten"(for leeeeeeeenge siden").
8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

VeloD

Rabatter ved nybilsalg er ett tema jeg ikke har sterke meninger om. Jeg har imidlertid hatt en liten ambisjon om å delta i ordskiftet på forumet.

Likevel blir jeg gang på gang overrasket og resignert over at mange av trådene starter med en overskrift og et tema jeg interesserer meg for, men så utvikler samtalen seg til å bli en episode av Southpark. Denne tråden er et utmerket eksempel. Det skjer dessverre ofte nok til at jeg (og sikkert flere) styrer unna.

Jeg kommer til å fortsette å undre meg over hvorfor forum må bli slik og lese noen tråder i ny og ne.
--
TMX 100D Feb-18

Vaduz

Det er vel litt som samtaler mellom mennesker generelt, en samtale starter om noe og ender opp et helt annet sted. Slik mennesker fungerer og nytter ikke endre det tror jeg, selv om mange prøver! Krangler som i denne tråden er vel bare dårlig moderering og skulle ikke blitt liggende. Ser du på tidspunktene det sklei ut kan man nok ikke utelukke noe alkohol heller. Forum moderatorer arbeider basert på frivillighet og dugnad så bli ikke for skuffet:)

Men lag noen tråder, gi noen råd og tips og bidra til et bedre forum!

Rosstopher

Diskusjoner på forum er organiske og sklir ut. Slik er det på alle forum, og slik syns jeg det skal være. Det må være lov å komme med kommentarer som ikke er 100 % on topic. Når det er sagt så er det stor forskjell på hvor strenge moderatorer er, og dette forumet hører nok til blant de mindre strenge.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA