Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gir Tesla rabatter ved salg av nye biler?

Startet av Magnus Hansen, lørdag 10. juli 2021, klokken 10:13

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det er mange som får Y mange titusen rimeligere enn dagens pris. Det tenker jeg øker risikoen for verditap hvis man betaler dagens pris. Men det er jo mange usikkerheter her. Får Berlin biler samme spec som Kinabil eller bedre?  Hvordan utvikler valutakursen seg? Etc

Stikkkontakt

Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 10:26
Det går fint å få flere kilometer per krone med ID4 GTX, men når selvfølgeligheter som ryggekamera og keyless er ekstrautstyr så blir det ikke så veldig relevant å sammenligne startprisen på de.

Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.

Rosstopher

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. juli 2021, klokken 10:52
Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.

Man får ingen rabatt hos Tesla, men 20-30k rabatt blir vel fort spist opp av at man får 1,99 prosent rente hos Tesla mot 5,75 (ser det ut som) hos VW.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hELgenen

Tja...fikk da denne for en tid tilbake :

"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "

Så de kan gi finansiering de også..Men Tesla har jo historisk vært helt rå på finansiering tidligere...så rett skal være rett.. Men som jeg nevnte før her,ikke alle vil benytte seg av dette og således et dumt sammenligningsgrunnlag

Otkristo

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 11. juli 2021, klokken 10:52
Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 10:26
Det går fint å få flere kilometer per krone med ID4 GTX, men når selvfølgeligheter som ryggekamera og keyless er ekstrautstyr så blir det ikke så veldig relevant å sammenligne startprisen på de.

Må vel kanskje ta med at 20-30000 i rabatt på en GTX er relativt enkelt å få. Jeg har aldri kjøpt Tesla så jeg vet ikke hvordan det er med rabatter der.
Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell

advale

#5
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19

Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell

Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.

Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.

Otkristo

Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 12:00
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19

Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell

Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.

Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.
Har du kilde for at de har ringt rundt og tilbydd rabatt utover det som står på Tesla sin hjemmeside. Og som ikke er demobiler ?
Ja de har prisjusteringer, men hva er argumentet ditt? Dette er fortsatt transparent ut mot kundene.
Når « VW fabrikken» gjør prisjusteringer ut mot forhandlere, er disse endringene transparente på f.eks Møller sine hjemmesider ?
Eller når Møller kjører lokale kampanjer som kun gjelder i det lokale forhandlerområdet..

advale

Jeg har vel aldri sagt at VW  er transparent har jeg? Men du som sier at Tesla er transparent mens VW ikke er det. For min del er begge like ille eller gode.

Om jeg har bevis for at de ringer? Hehe, du tror virkelig de ikke gjør det du..  Det er bare å søke her inne på forumet. Ligger også masse eksempler på YouTube.

Tja, stort sett på YouTube reviews så går det igjen at Tesla er vanskelig å oppnå. Muligens Motor test er over fjellet, og Tesla er lettere bil etc.. men poenget mitt er ikke hvilket som går lengst, men den som er nærmeste WLTP.. husker blant annet Kona gikk mye lengre enn WLTP etc.

Rosstopher

Nedlatende tone og YouTube-kommentarer som kilde... Høres seriøst ut.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Sitat fra: advale på søndag 11. juli 2021, klokken 12:00
Sitat fra: Otkristo på søndag 11. juli 2021, klokken 11:19

Vel.. virker ikke som alle får 20-30K rabatt.
Tesla operer med en transparent prismodell, mens hos VW kan du risikere å betale 20-30K for mye..
Jeg ønsker heller Tesla sin prismodell

Transparent? Tesla har jo ringt rundt til folk og tilbydd personlig rabatt.

Samt nylig økte de prisen med Model S med ca 50 000. Eller at Y ble tilbud 475' som nå koster 540' som de helt garantert vil levere og gjøre seg ferdig med køen før de evt vil sette prisen ned igjen... Eller hysj hysj (off the menu) modeller. Osv.
Man kan kritisere Tesla for mye, men går du på tesla.com i dag og bestiller en bil, så kan du være helt sikker på at de andre som gjør det samme i dag betaler akkurat det samme. Enten de jobber den ene eller andre plassen, eller er medlem her eller der. At prisen vil variere over tid, med valutakurser osv, er det ingen som kan si er overraskende. Alle andre steder er man usikker på om man har fått den beste dealen eller ikke.

Foreslår at du hoster opp eksempler på oppringninger, for du har ikke personlig erfaring med dette?

JorEl

Sitat fra: hELgenen på søndag 11. juli 2021, klokken 11:18
Tja...fikk da denne for en tid tilbake :

"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "
Den stjernen(*) betyr sikkert noe,tenkte jeg, så jeg googlet og fant denne:
* Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etableringsgebyr kr 2.724. Totalt kr 165.674,-. Forutsetter 35% egenkapital og finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende og subsidiert de tre første årene, for deretter å bli justert til normal produktrente.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Rosstopher

Sitat fra: saphran på søndag 11. juli 2021, klokken 13:11
Synes det er snodig å si at Model Y er høyt priset i forhold til Model 3.  Jeg synes heller Model 3 er dyr i forhold til Yen - så mye mer praktisk Yen er.

Når jeg sier Y er dyr i forhold til 3 så mener jeg sammenlignet med priser i USA. Skulle forskjellen vært den samme mellom modellene her så burde Y ha kostet under 500k. Om Y er mer bil for pengene enn 3 er en annen diskusjon.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hELgenen

Sitat fra: JorEl på søndag 11. juli 2021, klokken 13:40
Sitat fra: hELgenen på søndag 11. juli 2021, klokken 11:18
Tja...fikk da denne for en tid tilbake :

"Gjennom Volkswagen Financial Services kan vi nå tilby både lån og leasing til 1,99%* kampanjerente på akkurat den bilen du har bestilt, Volkswagen ID.4 GTX. "
Den stjernen(*) betyr sikkert noe,tenkte jeg, så jeg googlet og fant denne:
* Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etableringsgebyr kr 2.724. Totalt kr 165.674,-. Forutsetter 35% egenkapital og finansiering i Volkswagen Financial Services. Renten er flytende og subsidiert de tre første årene, for deretter å bli justert til normal produktrente.

Ja - det er sikkert 35% egenkapital - ser at Tesla også skal ha det nå på model Y - mulig det blir omtrent det samme når alt kommer til alt. Men Tesla har som regel hatt bedre betingelser på dette - tipper de kommer med en slik syk rente igjen når bilene ankommer landet og de skal ha dem ut...fort.

Forøvrig er jeg også tilhenger av Tesla sin prismodell - dvs. forutsatt at de ikke gir rabatt og opererer med samme pris til alle.
Jeg er lei denne rabattjungelen som ofte er på enkelte merker.

Jeg er derimot ikke tilhenger av slike syke rentekampanjer da det bare lokker folk til å ta opp lån som kanskje ikke burde ta opp lån. Personlig har jeg aldri gått til banken og spurt hva jeg kan låne - jeg har fortalt dem hva jeg vil låne.

advale

#13
Sitat fra: Rosstopher på søndag 11. juli 2021, klokken 13:05
Nedlatende tone og YouTube-kommentarer som kilde... Høres seriøst ut.

Nedlatende tone? Han spør om kilde og impliserer løgn fra meg. Så ja, svarer i samme tone tilbake.

Og du klager andre for nedlatende tone når du selv har samme tonen mot Youtubere som, surprise, har opptil flere millioner visninger vs f.eks Motors som i beste fall har 30 tusen visninger på rekkevidde-artikkelen. Jeg liker Motor men bare for å sette ting i perspektiv ang tonen din mot Youtubere.

advale

#14
Sitat fra: geear på søndag 11. juli 2021, klokken 13:18
Foreslår at du hoster opp eksempler på oppringninger, for du har ikke personlig erfaring med dette?


https://www.torquenews.com/1083/never-buy-tesla-unless-it-just-quarter-end-here-s-why

Dette er så og si allmennkunnskaper ang Tesla. Det har vært mye innlegg fra forskjellig brukere her inne og på Facebook. Det har blitt skrevet side opp, side ned om Tesla siste kvartalspush. Med blant annet rabatter hvis folk henter den før månedsslutt. Tesla er den som uten tvil mest justerer prisen opp og ned. De har off menu biler, tar inn og ut SR+ som det passer dem etc så hva er så vanskelig å skjønne at de også gir rabatter privat? Er bare å sette 2+2.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA