Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: GOS på søndag 29. august 2021, klokken 16:55
Sitat fra: tornaldo på søndag 29. august 2021, klokken 10:22
Batteriet er på ca 77 kWh brutto, eller noe mindre. Så er det vel en form for "brick protection", sikkert på 2-3 kWh, som gir ca 75 kWh netto, altså 74.5 kWh nominal.  I tillegg er det buffer under 0% på drøye ca 3 kWh. Disse kan brukes, hvis du må, men ingen garantier for at bilen ikke stopper før disse er brukt opp.

I tillegg står det 1% battery degradation, men det er nok et tall man må ta med en klype salt.

Så da ender man som skrevet her over, på drøye 70 kWh fra 0-100%, med 3 kWh ekstra når man kjører seg tom for strøm.

Dette må ikke tas som feilfrie fakta, bare det jeg har plukket opp etter å ha brukt Scan My Tesla selv.

Og det du skriver her mener jeg stemmer....med 5-6 års erfaring med ScanMyTesla:-)

Tornaldo. Ja helt enig :+1: mener også de tallene skal stemme godt...

dainai

Sitat fra: torgbren på onsdag 25. august 2021, klokken 17:19
Deler perm-lenke til DIFI med søk på alle registrerte Model Y. Til høyre i listen under TG variant og TG versjon finner man kode for å finne type batteri etc. Koden forklares i tabellen du finner på TMC-siden jeg også har tatt inn lenken til.

Så langt kun de tre demobilene som ligger inne. Ser ut til at vi må vente litt på å se hva øvrige biler er registrert med. 

DIFI: https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/kjoretoy&tekn_unr=LRWYGCEK*

TMC: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-y-european-certification-documents-technical-data.236588/

Fortsatt ingen biler med vin på 06XXX registert ennå. spennende :)

Rosstopher

Jeg har blitt litt mer pessimistisk ang MTY03 vs MTY07, og tenker nå at alle bilene er like, og at alle som bestilte før det ble offentliggjort at MIC skulle komme fra Kina fikk MTY03 (koden for Freemont Y LR), mens de som bestilte senere fikk MTY07 (koden for MIC Y LR).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Voltz

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 31. august 2021, klokken 17:15
Jeg har blitt litt mer pessimistisk ang MTY03 vs MTY07, og tenker nå at alle bilene er like, og at alle som bestilte før det ble offentliggjort at MIC skulle komme fra Kina fikk MTY03 (koden for Freemont Y LR), mens de som bestilte senere fikk MTY07 (koden for MIC Y LR).
Haha, jeg skulle akkurat til å skrive det motsatte.

VAL.ENT

Model Y MIC - Bekreftet 13.sept
Model S Raven Long Range (2020) - Solgt
Model 3 Performance (2019) - Solgt
Audi TTRS (2018) - Solgt
Audi R8 (2016) - Solgt
Audi TT (2016) - Solgt

Jeronan

#575
Sitat fra: VAL.ENT på onsdag 01. september 2021, klokken 10:36
Har vi kommet frem til at det er ingen som har mottatt 82kw?

We will have to wait for the next big shipment of Model Y to arrive somewhere next week with delivery starting week after.
These should be late July produced cars. So if there is any chance on a (software limited) 82kWh pack, it will be this batch.

But we will have to be patient for another two weeks, before someone has picked up one of these and able to check it.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Curre

Man blir ju lite osäker när man läser här.
Beställde i slutet av augusti och nu har jag blivit tilldelad en bil med vin 56xxx
Var ser jag mty03 eller mty07?

Var tidigt ute med model 3 så jag missade hf.
Inte helt sugen på att hamna i en liknande sits nu 😊
Tesla Model 3 -19

afitch80

Sitat fra: Jeronan på onsdag 01. september 2021, klokken 10:53
Sitat fra: VAL.ENT på onsdag 01. september 2021, klokken 10:36
Har vi kommet frem til at det er ingen som har mottatt 82kw?

We will have to wait for the next big shipment of Model Y to arrive somewhere next week with delivery starting week after.
These should be late July produced cars. So if there is any chance on a (software limited) 82kWh pack, it will be this batch.

But we will have to be patient for another two weeks, before someone has picked up one of these and able to check it.
De første MTY07 bilene kommer til landet nå og utlevering av disse begynner visst i morgen. Jeg får min MTY07 onsdag neste uke. Skal sjekke bilene nøye for eventuelle endringer.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Jeronan

Sitat fra: afitch80 på onsdag 01. september 2021, klokken 12:26
Sitat fra: Jeronan på onsdag 01. september 2021, klokken 10:53
Sitat fra: VAL.ENT på onsdag 01. september 2021, klokken 10:36
Har vi kommet frem til at det er ingen som har mottatt 82kw?

We will have to wait for the next big shipment of Model Y to arrive somewhere next week with delivery starting week after.
These should be late July produced cars. So if there is any chance on a (software limited) 82kWh pack, it will be this batch.

But we will have to be patient for another two weeks, before someone has picked up one of these and able to check it.
De første MTY07 bilene kommer til landet nå og utlevering av disse begynner visst i morgen. Jeg får min MTY07 onsdag neste uke. Skal sjekke bilene nøye for eventuelle endringer.

:+1:

What VIN did you get btw?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017


afitch80

Sitat fra: Curre på onsdag 01. september 2021, klokken 12:07
Man blir ju lite osäker när man läser här.
Beställde i slutet av augusti och nu har jag blivit tilldelad en bil med vin 56xxx
Var ser jag mty03 eller mty07?

Var tidigt ute med model 3 så jag missade hf.
Inte helt sugen på att hamna i en liknande sits nu 😊
Du må sjekke i kildekoden på kontoen din hos Tesla. Klikk deg inn på bilen din. Høyreklikk og vis kildekode. Deretter må du finne kode MTY03 eller MTY07. Letteste måte å gjøre det er å bruke søkefunksjonen som søker på siden.
Hvis du bestilte i slutten av august og fikk 56xxx vin tyder det på at du har fått en avbestilt bil. Utfra vin ville jeg tro du har MTY03. Men bestillingstidspunkt tilsier MTY07. Vi har vel ikke funnet ut om MTY07 faktisk er en fysisk endring på bilen eller om det har noe med bestillingstidspunkt å gjøre. Så spent på om du har 03 eller 07
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

afitch80

Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Curre

Tesla Model 3 -19

lifecycle

Sitat fra: afitch80 på onsdag 01. september 2021, klokken 12:36
Sitat fra: Jeronan på onsdag 01. september 2021, klokken 12:28
:+1:

What VIN did you get btw?

60xxx

Har du utlevering i lillestrøm? Når fikk du beskjed om utlevering?
Jeg har også 60xxx men ikke fått noe sms om leveringstidspunkt enda :(

IP

Sitat fra: afitch80 på onsdag 01. september 2021, klokken 12:35
Sitat fra: Curre på onsdag 01. september 2021, klokken 12:07
Man blir ju lite osäker när man läser här.
Beställde i slutet av augusti och nu har jag blivit tilldelad en bil med vin 56xxx
Var ser jag mty03 eller mty07?

Var tidigt ute med model 3 så jag missade hf.
Inte helt sugen på att hamna i en liknande sits nu 😊
Du må sjekke i kildekoden på kontoen din hos Tesla. Klikk deg inn på bilen din. Høyreklikk og vis kildekode. Deretter må du finne kode MTY03 eller MTY07. Letteste måte å gjøre det er å bruke søkefunksjonen som søker på siden.
Hvis du bestilte i slutten av august og fikk 56xxx vin tyder det på at du har fått en avbestilt bil. Utfra vin ville jeg tro du har MTY03. Men bestillingstidspunkt tilsier MTY07. Vi har vel ikke funnet ut om MTY07 faktisk er en fysisk endring på bilen eller om det har noe med bestillingstidspunkt å gjøre. Så spent på om du har 03 eller 07
Får opp MTY07 i kildekoden, men har ikke fått VIN. Blir spennende å se om det stemmer da, eller om det endrer seg når konkret bil er definert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA