Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

Otkristo


ABVX_TMY


Otkristo

Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer

elhansen

Stemmer ikke for mitt vedkommende..
Sitat fra: Otkristo på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer

ABVX_TMY

Her er noen koder fra denne nettsiden: https://tesla-api.timdorr.com/vehicle/optioncodes

Ikke noe her etter MTY05

MTX10   Long Range   Model X Refresh 2021
MTX11   Plaid              Model X Refresh 2021
MTY01   Standard Range    Rear-Wheel Drive
Model Y   MTY02      Long Range Rear-Wheel Drive
Model Y   MTY03      Long Range All-Wheel Drive
Model Y   MTY04      Long Range All-Wheel Drive Performance
Model Y   MTY05      Long Range All-Wheel Drive Performance
Model Y   OSSB      Safety CA Black
OSSW   Safety CA White

Otkristo

Sitat fra: elhansen på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Stemmer ikke for mitt vedkommende..
Sitat fra: Otkristo på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer
Ok

Ampéreson

For å finne ut hva MTY07 er for noe, har jeg har laget et lite skjema hvor man kan registrere sin bestilling.

Det er et anonymt skjema med valg:

https://forms.office.com/r/5knqcpk4wy

Data vil bli delt daglig i form av et excel ark

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

SurSnasen

Sitat fra: Otkristo på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer

Strengt tatt ikke. Vi som bestilte tidlig bestilte da en bil som ble annonsert med 540 km WLTP-rekkevidde, mens de som i ettertid har bestilt, har bestilt med 505 km rekkevidde. Sånn sett burde Tesla levert største batteri til de med tidlige bestillinger, og minste batteri til de med sen bestilling.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: SurSnasen på mandag 23. august 2021, klokken 10:36
Sitat fra: Otkristo på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer

Strengt tatt ikke. Vi som bestilte tidlig bestilte da en bil som ble annonsert med 540 km WLTP-rekkevidde, mens de som i ettertid har bestilt, har bestilt med 505 km rekkevidde. Sånn sett burde Tesla levert største batteri til de med tidlige bestillinger, og minste batteri til de med sen bestilling.

Og dersom en og legger til at de som har bestilt sist og betaler mest også får bil først (basert på sample size på 2), så har en et ikke-signifikant resultat som viser at money talks  ;D
Tesla Model Y                         2021-

Olatho

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 23. august 2021, klokken 10:39

Og dersom en og legger til at de som har bestilt sist og betaler mest også får bil først (basert på sample size på 2), så har en et ikke-signifikant resultat som viser at money talks  ;D

Hvis man holder et lite øye med https://teslastats.no/ så stemmer nok ikke dette helt.
Høyeste VIN-nummer på registrerte Y per nå er 58xxx.  De fleste ligger på 52, 53, 54.

Churchill

Sitat fra: SurSnasen på mandag 23. august 2021, klokken 10:36
Sitat fra: Otkristo på mandag 23. august 2021, klokken 09:46
Så da er det vi som fikk betaler lav pris på bilen som får det minste batteriet, mens dere som betaler dagens pris får det største. Rettferdig det hvis dette stemmer

Strengt tatt ikke. Vi som bestilte tidlig bestilte da en bil som ble annonsert med 540 km WLTP-rekkevidde, mens de som i ettertid har bestilt, har bestilt med 505 km rekkevidde. Sånn sett burde Tesla levert største batteri til de med tidlige bestillinger, og minste batteri til de med sen bestilling.

Nå vet jeg ikke når du bestilte, men da jeg bestilte på lanseringsdagen i 2019 så var det 505km rekkevidde på AWD, mens RWD hadde 540km rekkevidde. Så jeg får akkurat den bilen jeg har hatt i bestilling hele tiden

Mariusoye

Har VIN 60XXX, MTY03 og "value" 167100. Rød med sort interiør, FSD, bestilte i februar 2021. Har jeg trukket det korteste strået mtp batteri da? hehe

Har fått beskjed om at jeg kan forvente å hente på Lillestrøm, men har ikke hørt noe om noen dato enda, så tviler på at den var på Glovis Supreme..

Slowpokes

Bestilte 19.mars-2019, 505km rekkevidde som en kan se på screen shot jeg tok...

Boge

Etter jeg har lest gjennom alt som er skrevet i denne tråden tipper jeg (konspirasjonsteori):
MTY03 er estimert rekkevidde 505
MTY07 er samme bil men bekreftet 507 WLTP

Så når du bestilte tidlig har du blitt matchet med en bil som har estimert rekke, bestilte du senere har du blitt matchet med en bil som har fått bekreftet rekkevidde. (NB dette er kun tipping)
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

ABVX_TMY

Wltp 507 var vel ikke bekreftet i juli når jeg bestilte min bil.
Ikke vet jeg. Det har kanskje ingen betydning, men er litt nysgjerrig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA