Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

geear

Men det er verdt å merke seg at han kommenterer også at den nye bilen er såpass effektiv, spesielt i kaldt vær pga vp osv, at forskjellen i praksis er mindre enn den ser ut for. Han sier at i virkeligheten er forskjellen på rekkevidde tilsvarende 10-65% ca. 3 min.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Usnsett så har Tesla markedsført 250 (faktisk 256 kW) på SuC v3 lenge nå, og nye biler klarer altså ikke mer enn 19x kW. Det er ikke helt greit..

Jeronan

It's still really disappointing though, since the battery pack has the same capacity as our Model S 75D and yet total charge time to 80-85% is exactly the same. 35-40 minutes.

This just shows you the whole 250kW peak is just a marketing gimmick and nothing more.

Sorry but after 4 years I had expected an actual improvement in charge speeds. I could care less that its able to charge 5 minutes faster from 0 to 50%, when the actual total charge time to 80-85% is the same as our 2017 Model S 75D.

Very dissapointing!  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

elhansen

På et tysk forum er det nå en som har fått dokumenter på sin bil med vin 58... denne bilen har batteriet som heter y5cd.

Jeronan

Sitat fra: elhansen på mandag 16. august 2021, klokken 13:57
På et tysk forum er det nå en som har fått dokumenter på sin bil med vin 58... denne bilen har batteriet som heter y5cd.

LG M48 5C LG 75kWh 21700Zellen mit einer Reichweite von 507 Km
Fahrzeugvariante Y5CD

Now we have to wait on info from someone with VIN 60xxx and see if the rumors are true. If they indeed come with the new 82kWh pack and thus expose Tesla of a lottery. Oh boy.... we can start taking out the popcorn. Ain't gonna be pretty for Tesla.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

andy99

Er ikke dette litt krisemaksimering? Tesla har levert nesten 50000 model Y i kina i 2021, og etter det jeg finner er det mye støy rundt forbrukerklager på helt andre ting enn ladekurve/ladetid. Så da er det kanskje ikke ladekurve/ladetid vi trenger å bekymre oss for?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jeronan

Sitat fra: andy99 på mandag 16. august 2021, klokken 14:04
Er ikke dette litt krisemaksimering? Tesla har levert nesten 50000 model Y i kina i 2021, og etter det jeg finner er det mye støy rundt forbrukerklager på helt andre ting enn ladekurve/ladetid. Så da er det kanskje ikke ladekurve/ladetid vi trenger å bekymre oss for?

That doesn't mean it will be disappointing for many in Europe who upgrade from a previous Tesla, like me.

After 4 years I had expected a very noticeable improvement in charging speeds and charging times.

So yes. Seeing literally ZERO improvement after more than 4 years is a big disappointment, if I still have to spend 35-40 minutes charging with our new Model Y. Even on the new V3 SuC  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Klykken

Sitat fra: Jeronan på mandag 16. august 2021, klokken 13:28
But we all know that if they start opening up, it will be very limited and most likely US only at first (since Tesla wants access to the billions of USD in incentives).
So for Norway we most likely see it opening up by end next year and then we have to see which cars will actually get access to it.
Han har sagt Europa først - der har "alle" samme standard, altså CCS. I USA har Tesla egen proprietær plugg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Speeder

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

turfsurf

Sitat fra: PionerThink på mandag 16. august 2021, klokken 13:36
Hvordan lader din Model 3 i praksis på langturer? Hva kan man forvente hvis man ankommer SC på 40-50% og ønsker å lade opp til 80% eller t.o.m 90% for å rekke frem til endelig destinasjon? Snakker vi om 30 min ladetid til 80% og 45 min til 90%, hvis tempen på batteriet er OK?
Nå har jeg ikke ladet veldig mye på høy SoC på superlader, men 40-80% vil jeg tippe er rundt 25 minutt, og 10 minutt ekstra for 80-90%.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Reme
Sitat fra: Jeronan på mandag 16. august 2021, klokken 14:10
Sitat fra: andy99 på mandag 16. august 2021, klokken 14:04
Er ikke dette litt krisemaksimering? Tesla har levert nesten 50000 model Y i kina i 2021, og etter det jeg finner er det mye støy rundt forbrukerklager på helt andre ting enn ladekurve/ladetid. Så da er det kanskje ikke ladekurve/ladetid vi trenger å bekymre oss for?

That doesn't mean it will be disappointing for many in Europe who upgrade from a previous Tesla, like me.

After 4 years I had expected a very noticeable improvement in charging speeds and charging times.

So yes. Seeing literally ZERO improvement after more than 4 years is a big disappointment, if I still have to spend 35-40 minutes charging with our new Model Y. Even on the new V3 SuC  :(
Well, remember that the Y LR have slightly faster charging (30%?) the first maybe 30% SoC, and that you will be able to go at least 100 km longer with the Y after the same charging time as the S75. So it will be better.

patron

Har en 2019 model 3 LR idag, og ladet som bare juling på V3 nå i sommer.
Meget skuffende hvis ny model Y blir å lade mye tregere...

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jeronan

Sitat fra: Klykken på mandag 16. august 2021, klokken 14:11
Sitat fra: Jeronan på mandag 16. august 2021, klokken 13:28
But we all know that if they start opening up, it will be very limited and most likely US only at first (since Tesla wants access to the billions of USD in incentives).
So for Norway we most likely see it opening up by end next year and then we have to see which cars will actually get access to it.
Han har sagt Europa først - der har "alle" samme standard, altså CCS. I USA har Tesla egen proprietær plugg.

Various tech outlets have already said that Tesla will prioritize US first, since there is a lot of money for Tesla to pick up in new EV incentives. A lot of money.
The incentives from some Kommunes here in Norway are pocket change compared to what Tesla can scrape up in US by opening up the Super Chargers there and they will have to hurry as there are a other players there eager to take a big chunk of the money pie.

That EU uses CCS standard, which the V3 SuC's use now. Doesn't mean it's going to be any easier for Tesla, since the SuC's are currently programmed to directly talk with your Tesla via proprietary communication.
So it's not going to be an easy solution either way.

It's par de course with Elon Musk when he talks and make it look easy and overpromise as usual. So take it with a big grain of salt.
In both US and EU Tesla most likely will end up creating some form of purchasable adapter, which has been hinted at as being the easiest solution, instead of having to heavily modify/rewrite the SuC firmware.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

Sitat fra: geear på mandag 16. august 2021, klokken 14:14

Well, remember that the Y LR have slightly faster charging (30%?) the first maybe 30% SoC, and that you will be able to go at least 100 km longer with the Y after the same charging time as the S75. So it will be better.

That is only below 50% SOC. We never charge to just 50% on long trips, which is when we use the Superchargers.
We drive regularly to Vestlandet and often arrive at either 20% or 40-50% SOC at the Superchargers we always stop at and charge to 80-85% before driving again.

So in our case, we literally going to get ZERO improvement in charge times with the MIC Model Y.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Vaduz

Hvorfor lader du så lenge? Jeg lader nesten aldri til mer enn 50%, gidder ikke stå å vente med så lav ladefart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA