Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

elhansen

AP, SP, SV og tildels FRP ønsker mva fra 2022. Det var enighet om fullt fritak til og med 2021 (ut stortingsperioden) Slik det ser ut nå vil det bli innført mva for biler som koster over 600000,-
Pr nå ser jeg ingen partier som ønsker innføring fra første kr fra neste år, og slik kan jeg kanskje vente litt til med bestilling av my..... Kanskje jeg får den som har nyere batteri uansett, evt så har de såpass mange på vent at det ikke blir levert andre i Europa før Berlin er klar?

Jeronan

Sitat fra: geear på fredag 13. august 2021, klokken 12:45
Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 12:38
Sitat fra: amrois på fredag 13. august 2021, klokken 12:30
interesting piece of information there, Jeronan! Do you have any sources to share with us on what you say the EU will do/insists on Norway doing within this field?

?? This is pretty much known to everyone who has been following the news on this front the past years.
No it is not. ESA approved 0% VAT throughout 2022. Norway may apply for a longer period. ESA is not the reason why some political parties want VAT for EVs from 1st of Jan 2022.

After intense negotiating by Norwegian government. ESA very much wanted Norway to implement VAT on EV's.

You have to understand there is very active lobbying going on within EU politics by German car makers, to frustrate EV sales as much and as long as possible.
The Volkswagen Group is the worst offender and has even been caught actively participating in a dedicated Lobby group in US (in which they invested over 250 million USD) with the sole purpose in attacking/frustrating Tesla.

It's ironic in a way, as on the other end of the spektrum is Volkswagen paying Tesla to pay off EV credits in targeted markets to avoid huge fines.

This is nasty politics and capitalism at it's finest, steered by the oil industry.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

That might be, but ESA has approved zero VAT for 2022 as well, and we are discussing the 1st of January 2022 here...

geear

Og sånn ellers, må bare si det, dette her er akkurat som at de fleste er fornøyde med lønna si helt til de hører at kollegaen har litt mer. Da er plutselig alt drit. I elbilverden (ikke engang kun hos Tesla, Audi og andre endrer også hyppig nå), så endres det hele tiden, og det er rett og slett ikke mulig å få med seg alt. På X fikk jeg med meg nye DUer, ny batteripakke, og selv uten å vite det på bestillingstidspunktet så fikk jeg også ny autopilot og ny type 7-seter. Flaks-flaks. Hadde jeg ventet et halvt år til med å bestille, så hadde jeg fått MCU2. Hadde jeg ventet 8-10 måneder til, så hadde jeg fått Raven. Kan bare gi faen i å bestille bil om en skal tenke slik hele tiden.

Forøvrig føler jeg meg ganske sikker på at det snart er slutten på MCU2 også, ikke bare i S og X, men også 3 og Y, så det er kanskje noen som vil vente på det og?

Jeronan

I completely agree, but now it's a bit different though, since it's already known about the new 82kWh LG battery pack and that it's pretty much 100% certain it will be coming in the Q4 shipment to EU.
Since Hong Kong already has the Model Y WLTP set on 542km since July with delivery starting in September.

Also EU documents have already revealed both WLTP numbers of 507km and 542km of both 77 and 82 kWh LG packs.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

beyma

Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 13:27
I completely agree, but now it's a bit different though, since it's already known about the new 82kWh LG battery pack and that it's pretty much 100% certain it will be coming in the Q4 shipment to EU.
Since Hong Kong already has the Model Y WLTP set on 542km since July with delivery starting in September.

Also EU documents have already revealed both WLTP numbers of 507km and 542km of both 77 and 82 kWh LG packs.
I agree with this!

But i need the car now, so i am going to take delivery, but its with a bit of a sour taste.

Jeronan

Sitat fra: beyma på fredag 13. august 2021, klokken 13:34
Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 13:27
I completely agree, but now it's a bit different though, since it's already known about the new 82kWh LG battery pack and that it's pretty much 100% certain it will be coming in the Q4 shipment to EU.
Since Hong Kong already has the Model Y WLTP set on 542km since July with delivery starting in September.

Also EU documents have already revealed both WLTP numbers of 507km and 542km of both 77 and 82 kWh LG packs.
I agree with this!

But i need the car now, so i am going to take delivery, but its with a bit of a sour taste.

Yep. Same here. We can easily wait till Q4 as there is nothing wrong with our current Model S. Just that we will be pushing beyond 100k KM on odometer then.
This will most certainly impact trade-in/resale value to such degree that we end up paying at least 15-30k NOK more for just a mere extra 5kWh. Which is simply not worth it.  :(

It would be different if we know that Tesla would keep on receiving new continuous shipments and thus deliveries in October and November.
So if there was a certain chance to get a Model Y with new pack already in October... then yeah I would of course wait.
But we all know Tesla and that they push deliveries to the last days in each quarter!  >:(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rocklobster

Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 13:40
Sitat fra: beyma på fredag 13. august 2021, klokken 13:34
Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 13:27
I completely agree, but now it's a bit different though, since it's already known about the new 82kWh LG battery pack and that it's pretty much 100% certain it will be coming in the Q4 shipment to EU.
Since Hong Kong already has the Model Y WLTP set on 542km since July with delivery starting in September.

Also EU documents have already revealed both WLTP numbers of 507km and 542km of both 77 and 82 kWh LG packs.
I agree with this!

But i need the car now, so i am going to take delivery, but its with a bit of a sour taste.

Yep. Same here. We can easily wait till Q4 as there is nothing wrong with our current Model S. Just that we will be pushing beyond 100k KM on odometer then.
This will most certainly impact trade-in/resale value to such degree that we end up paying at least 15-30k NOK more for just a mere extra 5kWh. Which is simply not worth it.  :(

It would be different if we know that Tesla would keep on receiving new continuous shipments and thus deliveries in October and November.
So if there was a certain chance to get a Model Y with new pack already in October... then yeah I would of course wait.
But we all know Tesla and that they push deliveries to the last days in each quarter!  >:(
In Q4 you would be close to the first Berlin deliveries with the new cells, and if you wait for that you might want to wait for the upgraded paint options, and then for the new driving computer, and then...

elhansen

Jeg tenker at jeg venter om det er ganske sikkert at jeg får hakket større batteri i desember. Ikke noe problem for meg så lenge jeg har en gammal bil som jeg ikke får stort for uansett.
Men om det er nok til å dekke hele 2021 så er jeg nok mer i tvil. Jeg håper at jeg grunnet sen bestilling får enda litt tid før de ringer meg om leveranse. Klart kommer jeg ut i september før jeg får tilbud kan det hende vi vet mer om desember levering...eller sikkert ikke...ha ha.

Jeronan

Sitat fra: elhansen på fredag 13. august 2021, klokken 14:32
Jeg tenker at jeg venter om det er ganske sikkert at jeg får hakket større batteri i desember. Ikke noe problem for meg så lenge jeg har en gammal bil som jeg ikke får stort for uansett.
Men om det er nok til å dekke hele 2021 så er jeg nok mer i tvil. Jeg håper at jeg grunnet sen bestilling får enda litt tid før de ringer meg om leveranse. Klart kommer jeg ut i september før jeg får tilbud kan det hende vi vet mer om desember levering...eller sikkert ikke...ha ha.

Well, I haven't thought about it, but there could be a real possibility that there will be no Model Y deliveries in Q4 at all and that this shipment of 15.000 cars is the only one we get from Shanghai, just to cover the long standing pre-orders due to Berlin factory delay. Could very well be.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

daktari

Jeg synes det er veldig rart hvis de sender biler med gamle 77 kWh batteriet. De byttet jo over på Model 3 i vinter fra 77 til 82. I en overgang var det bingo hvilken pakke man fikk, men nå får alle 82 på 3ern. Rart hvis de fortsetter å produsere gamle pakker.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jeronan

Sitat fra: daktari på fredag 13. august 2021, klokken 14:44
Jeg synes det er veldig rart hvis de sender biler med gamle 77 kWh batteriet. De byttet jo over på Model 3 i vinter fra 77 til 82. I en overgang var det bingo hvilken pakke man fikk, men nå får alle 82 på 3ern. Rart hvis de fortsetter å produsere gamle pakker.

I agree, but that depends on how many 77kWh packs they had left? They obviously want to clear those out.

Another real possibility is that 4000 Model Y's coming to Europe are with the 77kWh packs (produced earlier) and the remaining 11.000 actually come with the new 82kWh pack but will be software limited to 77kWh to avoid media hysteria and potential lawsuits.

Who knows. Everything is possible when it comes to Tesla.  ::) Especially if the rumors are true that Tesla has started removing stickers from battery packs to avoid nosy customers inspecting the battery pack.  ???
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

At de skal sende en haug med 82 kWh-biler og begrense rekkevidden i SW høres helt uaktuelt ut. Har Tesla noen gang gjort noe slikt? S/X 60 og 70 er noe helt annet.

En annen mulighet som jeg ikke ser nevnt ovenfor er at vi faktisk får 82 kWh og 542+ km, men at de ikke har offentliggjort det ennå.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jeronan

Sitat fra: Rosstopher på fredag 13. august 2021, klokken 15:19
At de skal sende en haug med 82 kWh-biler og begrense rekkevidden i SW høres helt uaktuelt ut. Har Tesla noen gang gjort noe slikt? S/X 60 og 70 er noe helt annet.

En annen mulighet som jeg ikke ser nevnt ovenfor er at vi faktisk får 82 kWh og 542+ km, men at de ikke har offentliggjort det ennå.

This is highly unlikely as they just updated the European websites this morning, including the Norwegian one to 507km WLTP (was 505km (est) before).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Jeronan på fredag 13. august 2021, klokken 15:23
Sitat fra: Rosstopher på fredag 13. august 2021, klokken 15:19
At de skal sende en haug med 82 kWh-biler og begrense rekkevidden i SW høres helt uaktuelt ut. Har Tesla noen gang gjort noe slikt? S/X 60 og 70 er noe helt annet.

En annen mulighet som jeg ikke ser nevnt ovenfor er at vi faktisk får 82 kWh og 542+ km, men at de ikke har offentliggjort det ennå.

This is highly unlikely as they just updated the European websites this morning, including the Norwegian one to 507km WLTP (was 505km (est) before).

I find it much more likely than Tesla purposefully limiting the range of their vehicles for no other reason than to be fair to earlier buyers.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA