Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

50%NoFuel

På performance modellen i Kina hvor rekkevidden er oppgitt til 480 så er det wltp (det står eksplisitt). Og den er identisk med perf. rekkevidde i andre wltp markeder.
Fremtiden er elektrisk

elhansen

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 11. august 2021, klokken 18:48
Sitat fra: 50%NoFuel på onsdag 11. august 2021, klokken 18:25
Ilfg artikkelen så er det ingen 82kwh batteri det er søkt om i Kina. Eneste 82kwh batteri er Panasonic sitt. Ihvertfall i følge min (begrensede) innsikt.

Hvis du ser på søknaden så er rekkevidden for LR AWD med det nye LG batteriet 594 (og det hadde vel noe ny kjemi og litt mer (1) kwh).

Ikke se på de tallene der! 525 km er NEDC-rekkevidde for SR i Kina, og 594 er NEDC-rekkevidde for LR. Makes sense siden dette er et kinesisk dokument og Kina bruker NEDC.
Og en liten omregning av 594 nedc burde bli ca 530 wltp.... I hvertfall i følge omregningen inne på tesla sine sider som gjelder m3


Rosstopher

Sitat fra: Frissy på onsdag 11. august 2021, klokken 22:04
Sitat fra: Rosstopher på onsdag 11. august 2021, klokken 18:48
Sitat fra: 50%NoFuel på onsdag 11. august 2021, klokken 18:25
Ilfg artikkelen så er det ingen 82kwh batteri det er søkt om i Kina. Eneste 82kwh batteri er Panasonic sitt. Ihvertfall i følge min (begrensede) innsikt.

Hvis du ser på søknaden så er rekkevidden for LR AWD med det nye LG batteriet 594 (og det hadde vel noe ny kjemi og litt mer (1) kwh).

Ikke se på de tallene der! 525 km er NEDC-rekkevidde for SR i Kina, og 594 er NEDC-rekkevidde for LR. Makes sense siden dette er et kinesisk dokument og Kina bruker NEDC.
Og en liten omregning av 594 nedc burde bli ca 530 wltp.... I hvertfall i følge omregningen inne på tesla sine sider som gjelder m3

Eller evt 542 km WLTP som de er typegodkjent med? Må vel anta at det er samme bilen?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

elhansen


emurof

Sitat fra: tornaldo på mandag 12. juli 2021, klokken 21:40 https://insideevs.com/news/465093/tesla-voltage-capping-panasonic-battery-packs/

Og her om forskjellen på batteristørrelser.

"By: Gustavo Henrique Ruffo"

Denne personen er fullstendig upålitelig når det gjelder Tesla, så vær forsiktig med å ta det han skriver for god fisk.

lifecycle

Ser bestillingssiden nå er oppdatert til 507 WLTP, så da er det vel det vi får? 🤔

Rosstopher

Sitat fra: lifecycle på fredag 13. august 2021, klokken 06:03
Ser bestillingssiden nå er oppdatert til 507 WLTP, så da er det vel det vi får? 🤔

Se der ja! Håper vi får nyss i når 82 kWh-versjonen kommer før levering så vi kan vurdere om vi vil ta ut bilen eller ikke.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Otkristo

Sitat fra: Rosstopher på fredag 13. august 2021, klokken 06:57
Sitat fra: lifecycle på fredag 13. august 2021, klokken 06:03
Ser bestillingssiden nå er oppdatert til 507 WLTP, så da er det vel det vi får? 🤔

Se der ja! Håper vi får nyss i når 82 kWh-versjonen kommer før levering så vi kan vurdere om vi vil ta ut bilen eller ikke.
Jepp. Da blir det 77 kWh batteri

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: emurof på torsdag 12. august 2021, klokken 23:24
Sitat fra: tornaldo på mandag 12. juli 2021, klokken 21:40 https://insideevs.com/news/465093/tesla-voltage-capping-panasonic-battery-packs/

Og her om forskjellen på batteristørrelser.

"By: Gustavo Henrique Ruffo"

Denne personen er fullstendig upålitelig når det gjelder Tesla, så vær forsiktig med å ta det han skriver for god fisk.

Det som skrives i den artikkelen gjelder vel initiell 2021 model 3 som ble solgt i desember/januar i Europa og det er grundig dokumentert av både hackeren green og data fra tyske forum og tmc ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx


Churchill

At jeg bestilte en bil med 505km rekkevidde estimert, gjorde en vurdering av at det holdt når jeg bestilte bilen. Den vurderingen står fortsatt. Så jeg får akkurat det jeg har bestilt og har ingen rett til å klage :) Hvis det viser seg at fyren som står ved siden av meg på utlevering får større batteri så blir jeg jo da litt irritert, men slik er verden.

Kires

2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Radial

507wltp...jaja ,bedre enn 4x4 MEB trillingene i samme klassen ihvertfall.

Får håpe på bedre holdbarhet, kvalitet etc isteden 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: patron på fredag 13. august 2021, klokken 07:50
Hva tenker folk om dette da?

Du må ikke spørre om sånt for da kommer visse brukere og kjefter fordi du slenger dritt om Tesla.  :P

Når det er sagt så kan Tesla godt lære seg å kommunisere bedre og mer forutsigbart med eksisterende og potensielle kunder :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA