Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

andev

Noen flere enn meg som IKKE har fått SMS om dette? Bestilte min LR 26.desember, men har ikke hørt en lyd siden.


andev


JLindberg

Sitat fra: andev på mandag 17. januar 2022, klokken 17:14
Noen flere enn meg som IKKE har fått SMS om dette? Bestilte min LR 26.desember, men har ikke hørt en lyd siden.

Samme her. Har heller ikke mottatt SMS. Bestilte MY LR 19. november.

iloominaty

Sitat fra: Handyman på mandag 17. januar 2022, klokken 15:17
Sitat fra: iloominaty på mandag 17. januar 2022, klokken 14:42
Vi fikk også meldingen om oppgradering til 533km WLTP idag.
Model Y LR, estimert levering 22 feb.
Gjelder det 20" felger? Yer som er levert har estimert 537 med 19" 507 er med 20". Da antar jeg at ny rekkevidde med 19" er en del høyere enn 533.
20'' Induction-felger på bestillingen vår.

GOS

Sitat fra: Rocklobster på mandag 17. januar 2022, klokken 13:40
Jeg fikk samme melding, så måtte sjekke i garasjen, men der var det fortsatt ikke noen Y der ;)

Hvis den gikk ut til de som allerede har fått Y dreier det seg vel om SW, muligens for harmonere rekkevidde og skjule hvem som får nytt batteri dette kvartalet ? (ren konspirasjonsteori)

Jeg fikk også den SMS'en....men jeg plukket ikke opp min Model Y i august (edit: skrev først desember som var feil) som de ønsket jeg skulle gjøre. Det står heller ikke noe annet enn Model 3 og Ioniq 5 i min garasje, ingen som har satt en Y der enda.

Jeg avtalte med dem i august at vi skulle snakkes når de leverte fra Berlin og med 4680 batteri, så de skrev da 'vi snakkes om levering av bilen i 2022 da'
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

geear

Da har du vel fortsatt en Y i bestilling inne på Tesla-kontoen din, og vil dermed få en bil med lenger rekkevidde enn det du hadde bestilt, altså relevant, selv om ordlyden er litt funky.

Jeg har Y, og ingen i bestilling, og har ikke fått meldingen. Regner med dette gjelder alle som leveres i runden som kommer nå.

REN-BIL

Har 7-seter i bestilling og har mottatt sms fra Tesla om økt rekkevidde

turfsurf

Sitat fra: REN-BIL på tirsdag 18. januar 2022, klokken 17:25
Har 7-seter i bestilling og har mottatt sms fra Tesla om økt rekkevidde
Fint å få økt rekkevidde på en bil de ikke leverer enda
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GOS

Sitat fra: geear på tirsdag 18. januar 2022, klokken 14:41
Da har du vel fortsatt en Y i bestilling inne på Tesla-kontoen din, og vil dermed få en bil med lenger rekkevidde enn det du hadde bestilt, altså relevant, selv om ordlyden er litt funky.

Jeg har Y, og ingen i bestilling, og har ikke fått meldingen. Regner med dette gjelder alle som leveres i runden som kommer nå.

Ja det har jeg. Har ikke bedt om å kansellere eller få rilbake de 15.000 eller 20.000 som depositumet var. Den tas nok ut, så ser jeg om den beholdes eller selges. Men jeg venter sikkert til 4680 batteriet er klart.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

gutterhauk

Er det noen som har oversikt over hvilken batteriteknologi og evt. hvem som sannsynligvis er produsent av batteriene i Model Y som leveres i Q1?

Bilene som ble levert ut i Q3 og Q4 er vel produsert av LG med netto kapasitet på 75kWh og NMC/NCMA ?

Er det et nytt LG batteri i bilene som får ca 3 mil lengre rekkevidde?

2023 Tesla Model Y P (nov 2022 - )
Ex. 2021 Tesla Model Y LR (aug. 2021 - nov 2022)
2017 Kia Soul EV Exclusive 30kwh (2017 - )
Ex. 2008 Audi A4 2.0TDI Quattro S-line (2015-2021)
Ex. 1995 Volvo 850 2,5 stv. (2013-2015)
Ex. 1997 VW Passat 1.9 TDI (2009-2012)

jlan

Sitat fra: gutterhauk på fredag 21. januar 2022, klokken 08:26
Er det et nytt LG batteri i bilene som får ca 3 mil lengre rekkevidde?
Som omtalt før i tråden, mange tror det er det samme batteriet som Model 3 LR MIC er levert med i det siste:
BT43 - 79 kWh LG NMCA   
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Stig-Arne

Relativt gammel tråd, men like aktuell tenker jeg.

Hvilket batteri sitter i dagens MIC Model Y ? Ser noen plasser det rapporteres om 75 kWh netto i både Model Y LR og Performance.
Mens Teslabjørn sine tester kun viser en batteristørrelse på 70 kWh netto.

Hva får jeg i min MY LR som kommer nå i begynnelsen av september?

Contango

Jeg har ikke sett noen klare svar på dette. Her er en oversikt over M3 som kan hjelpe noe: https://www.blogtesla.fr/forum/viewtopic.php?t=2280. For MYP Tyskland sier denne artikkelen 82kwh https://driveteslacanada.ca/model-y/tesla-model-y-gets-range-increase-in-germany-performance-deliveries-begin-in-march/. Her refererer de til 77kwh som forrige utgave. Min antagelse er at det er 78.8 batteriet som sitter i 2022 Y LR MIC, men kanskje noen vet dette?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jlan

#749
Sitat fra: Contango på mandag 15. august 2022, klokken 13:56
Jeg har ikke sett noen klare svar på dette. Her er en oversikt over M3 som kan hjelpe noe:
Det oppgis litt forskjellig kapasitet for de forskjellige batteriene, men det dreier seg vel inntil videre  om disse typene for 3/Y:
Første bokstav er biltype E=3, Y=Y,
Tall er leverandør  3= Panasonic 5=LG, 6=CATL 7=BYD.
Tredje tegn er variant.
Fjerde tegn motorkonfigurasjon D=Dual R=Rear:
USA:
E1CR  - ? Panasonic for SR
E1LR   -? Panasonic for SR+
E3CD - 75 kWh Panasonic (BT37)
E3LD - 82 kWh ,  Panasonic (BT42)

Kina:
E5DD/Y5DD - 74 kWh LG (BT38)
E5LD/Y5LD -79 kWh LG (BT43)
E6CR - 55 kWh CATL (BTF0)
E6LR/Y6LR - 60 kWh CATL (BTF1)

Berlin:
Y7CR - 57 kWh BYD

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA