Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?

Startet av tornaldo, mandag 12. juli 2021, klokken 19:09

« forrige - neste »

elhansen

Sitat fra: Digimortal på fredag 14. januar 2022, klokken 20:29
Vil da alle model y som leveres i februar komme med ny rekkevidde? Uavhengig om jeg bestilte i november?

Ser ut som om Tesla kanskje har levert dette batteriet en stund uten å reklamert for dette. Fikk denne sms nå:

m0gul

Sitat fra: elhansen på mandag 17. januar 2022, klokken 13:21
Sitat fra: Digimortal på fredag 14. januar 2022, klokken 20:29
Vil da alle model y som leveres i februar komme med ny rekkevidde? Uavhengig om jeg bestilte i november?

Ser ut som om Tesla kanskje har levert dette batteriet en stund uten å reklamert for dette. Fikk denne sms nå:

Når hadde du levering på din?

BjarneD

Det kan mer sannsynlig være den du har i bestilling som er oppgradert. Ikke den du har fått levert.

Rocklobster

Jeg fikk samme melding, så måtte sjekke i garasjen, men der var det fortsatt ikke noen Y der ;)

Hvis den gikk ut til de som allerede har fått Y dreier det seg vel om SW, muligens for harmonere rekkevidde og skjule hvem som får nytt batteri dette kvartalet ? (ren konspirasjonsteori)

elhansen

#724
Sitat fra: BjarneD på mandag 17. januar 2022, klokken 13:34
Det kan mer sannsynlig være den du har i bestilling som er oppgradert. Ikke den du har fått levert.

Det er godt mulig, samtidig som det samme skjedde en venn av meg som har model 3. Han fikk beskjed om økning av wltp og hadde ingen andre biler i bestilling. Den bilen jeg har bestilling er også satt på vent til Berlin er gang med LR så da tipper jeg det ser kanskje annerledes ut på wltp der også? Jeg er ikke tildelt VIN på den nye siden den er satt på vent så muligheter for begge deler. Når det skal sies så er jo økningen på hele 2,8 mil så det finner man vel aldri ut av uansett.....  :D

keepitsimple

Jeg har en i bestilling og fikk samme melding. I utgangspunkt hadde jeg tenkt vente til Berlin, men nå ble det habegjær.. :)
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

skumlerud

Sitat fra: Rocklobster på mandag 17. januar 2022, klokken 13:40
Jeg fikk samme melding, så måtte sjekke i garasjen, men der var det fortsatt ikke noen Y der ;)

Hvis den gikk ut til de som allerede har fått Y dreier det seg vel om SW, muligens for harmonere rekkevidde og skjule hvem som får nytt batteri dette kvartalet ? (ren konspirasjonsteori)

Dette gjelder nok de som har bil i bestilling - ikke de som har fått levert bil. Jeg fikk meldingen, og har bil i bestilling.

hemi

gjetter det kun gjelder de med LR i bestilling? ref jeg har perf og hørt  0

BjarneD

Ingen med Model Y i garasjen og uten Model Y i bestilling har mottatt meldingen antar jeg? Vi med bestilling har det nå skriftlig og slipper å bekymre oss for å få en overliggerbil med det "gamle" batteriet.

iloominaty

Vi fikk også meldingen om oppgradering til 533km WLTP idag.
Model Y LR, estimert levering 22 feb.

turfsurf

Sitat fra: hemi på mandag 17. januar 2022, klokken 14:14
gjetter det kun gjelder de med LR i bestilling? ref jeg har perf og hørt  0
P har ikke hatt sertifisert WLTP fra før av, kun estimert. Den har nå fått sertifisert WLTP på 514 km.

LR har derimot vært sertifisert til 507km og nå blitt oppgradert til 533km.

Ergo kan de ikke sende ut samme melding til de som har bestilt P siden den pr def ikke har blitt oppgradert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: iloominaty på mandag 17. januar 2022, klokken 14:42
Vi fikk også meldingen om oppgradering til 533km WLTP idag.
Model Y LR, estimert levering 22 feb.
Gjelder det 20" felger? Yer som er levert har estimert 537 med 19" 507 er med 20". Da antar jeg at ny rekkevidde med 19" er en del høyere enn 533.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


Thomatene

Sitat fra: hemi på mandag 17. januar 2022, klokken 14:14
gjetter det kun gjelder de med LR i bestilling? ref jeg har perf og hørt  0
Jeg snakket med min kontakt i Tesla nå og han sa at det er kun biler som er bestilling som får den økte rekkevidden. Han visste ikke noe om det var et annet batteri eller hva som var årsaken til at model Y i bestilling har fått økt rekkevidden.

BjarneD

De vet stort sett alltid mindre enn oss. Batterioppgradering har vært forventet lenge. Det er uansett ikke FW. Ellers ville det blitt rullet ut til alle. Y er såpass trimmet allerede at det neppe er rom for såpass rekkeviddeøkning med hverken FW eller HW utenom større batteri. I hvert fall før megacasting foran og strukturelt batteri som kan bety betydelig redusert vekt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA