Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste nødlader for både IT/TN

Startet av Blouberg, mandag 12. juli 2021, klokken 18:19

« forrige - neste »

Blouberg

Er på ferietur og testet nødladeren som fulgte med bilen, den fungerer dårlig / ikke på IT nett.
Så skal kjøpe en ny, hva er den beste nødladeren? Kriteriene er at den fungerer over alt og ikke er veldig stor (:

Vollis47

Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Blouberg

Polestar, er et kjent problem med de førtse kladdene som ble utlevert

Orbit

Hva mener du med "over alt"?

En av de mest generelle ladekablene er Juice Booster, men den er også av de dyreste  (ca 20000 kr om du skal ha relativt komplett pakke med adaptere), og også litt stor. Trenger du både 1- og 3-faslading? Hvor høy strømstyrke ønsker du? Lading fra både industrikontakt og vanlig stikkontakt?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mroek

Sitat fra: Blouberg på mandag 12. juli 2021, klokken 21:59
Polestar, er et kjent problem med de førtse kladdene som ble utlevert

Polestar har nå en ny versjon av nødladeren sin (ser identisk ut, men endret innmat) som er bygget for å fungere på IT-nett. Om du tar kontakt med dem, så får du byttet den du har fått. Jeg gjorde det, så jeg vet det finnes.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Blouberg

Sitat fra: mroek på tirsdag 13. juli 2021, klokken 01:01


Polestar har nå en ny versjon av nødladeren sin (ser identisk ut, men endret innmat) som er bygget for å fungere på IT-nett. Om du tar kontakt med dem, så får du byttet den du har fått. Jeg gjorde det, så jeg vet det finnes.
Har selvsagt snakket med support, fikk 5000 å kjøpe ny nødlader for, derav spørsmålet (:

Kanskje upresist å si "overalt" @orbit, men du skjønner kanskje av overskriften at det er fint om den virker på IT nett, det er jo tross alt dominerende i Norge.
1 fas 10 amp er nok. Dette er til nød (: Har hatt denne bilen siden august 2020 og pakket nødladeren ut av plasten på søndag. Kikket på Mennekes kladden. Specs ser i allefall bra ut.

mroek

Sitat fra: Blouberg på tirsdag 13. juli 2021, klokken 08:40
Sitat fra: mroek på tirsdag 13. juli 2021, klokken 01:01


Polestar har nå en ny versjon av nødladeren sin (ser identisk ut, men endret innmat) som er bygget for å fungere på IT-nett. Om du tar kontakt med dem, så får du byttet den du har fått. Jeg gjorde det, så jeg vet det finnes.
Har selvsagt snakket med support, fikk 5000 å kjøpe ny nødlader for, derav spørsmålet (:

Merkelig at de fremdeles velger den løsningen. Det må jo bli dyrere for dem enn å gi folk den reviderte nødladeren de selv har, skulle en tro.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Orbit

Charge Amps Ray fungerer både på IT og TN, er relativt liten og lett (trass god lengde på 7,5 m), og har gode justeringsmuligheter for strømstyrke. Den er marginalt over ditt budsjett, men jeg ser det er et par butikker som tømmer lageret sitt for noe under 5000 (om du bor i nærheten av dem).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ruslebiff

Hatt masse problemer med Charge Amps Ray, den ville ikke starte lading igjen uten å koble kabel inn og ut. Feilsøkt med produsenten, men de klarte ikke fikse, og var samme issue på låneprodukt. Vet ikke om det gjelder andre biler enn Tesla, men returnerte min og vil ikke anbefale denne.

Blouberg

Charge Ams Ray hørtes jo fin ut, og finnes på lager i Voss der jeg er nå (: Men blir jo betenkt av @ruslebiff erfaringer.
Helt grent med litt over budsjett, betaler gjerne en tusenlapp for å få noe jeg kan stole på

Blouberg

Har kjøpt en Charge amps, den var å få her i Voss (:
Kan oppdatere erfaringer etter ferien. Takk for gode innspill.


elektrolux

#11
Sitat fra: Blouberg på tirsdag 13. juli 2021, klokken 08:40

Har selvsagt snakket med support, fikk 5000 å kjøpe ny nødlader for, derav spørsmålet (:

Kanskje upresist å si "overalt" @orbit, men du skjønner kanskje av overskriften at det er fint om den virker på IT nett, det er jo tross alt dominerende i Norge.
1 fas 10 amp er nok. Dette er til nød (: Har hatt denne bilen siden august 2020 og pakket nødladeren ut av plasten på søndag. Kikket på Mennekes kladden. Specs ser i allefall bra ut.

Vi har solgt flere Accelev Basic til Polestar kunder.

https://www.elbilhjelpen.no/shop/product/accelev-v2-basic-16a?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2

Kan uten å lyve betegnes som en av verdens beste ladekladd og koster tilfeldigvis like under 5000 kr.

https://evtun.com/chargers/accelev-1-phase-charger-16a-32a.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

svingen

Ville passet på og få en med innebygd jordfeil bryter b. Flere camping plasser står "ikke lov til Robin lading pga mangel på jordfeil b bryter"
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Blouberg

Nå har vi brukt charge amps nødladeren på tre til dels gamle anlegg. Funker fjell.
Polestar har allerede betalt de 5000 jeg fikk av de. Solid service igjen ,@polestar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA