Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fornøyd med bilen?

Startet av PMV, mandag 12. juli 2021, klokken 14:22

« forrige - neste »

PMV

Hei,

Spørsmålet er rettet til dere som har fått bilen utlevert. Hva er deres synspunkter så langt? Fornøyd med bilen? Skuffet? Hva er bra og hva er dårlig?
2022 Q4 50

cberg

#1
Hei!

Hentet ut bilen fredag 23. juli. En 50 quattro. Dette var en bil Møller hadde spekket opp og som sto klar i Bremerhaven. Fikk derfor ikke med alt utstyr jeg nok egentlig hadde ønsket (dvs. S-Line, Matrix LED, panoramatak og 20"), men den var (såvidt) innenfor det jeg kunne akseptere.

Det er en Business Advance med komfortpakke, klima- og vinterpakke, sportsseter i stoff, MMI plus, drive select, assistentpakke plus, el. bagasjelokk, mørke ruter bak og innsvingbart hengerfeste. 19" W-eiker hjul.

Har blitt ca 300 km bak rattet hittil og må si meg veldig fornøyd så langt. Kommer fra en A4 allroad og dette er min første el-bil. Jeg syns kjøreegenskapene er veldig stabile og gode og er egentlig godt fornøyd med alt. Det eneste er at det kansje er litt mye dekkstøy i motorveifart fra de Bridgestone Turanza-dekkene bilen står på (har sett Kris Rifa mener disse støyer mye). Og så trodde jeg blindsonevarsling var med, men det viser seg at det kun fås i Sikkerhetspakken som bilen ikke har...

MortenA

Hei

Jeg er ikke så opptatt av bling, så valgte heller mye brukerutstyr i stedet.

Helt basic Geysir Blue metallic. 19", men byttet felger fra vinterhjulene til sommerhjulene og vice versa. Sorte Lamina-felger. Pano, Business Plus(det meste er jo i denne pakken), S-line interiør pakke 6. LED er mer enn bra nok. Hvor ofte kommer man til å leke seg med Matrix LED?

Pris inkl. vinterhjul kr 610.000.

Har nå kjørt 2700 km. Både langkjøring og mye by. Bridgestone-dekkene bråker litt for mye, men vær glad du ikke valgte 21". De støyer mye mer. Audi holder hva de lover angående rekkevidde. I alle fall på denne årstiden.
Snittforbruk langtid er 17,7. Det er innafor. Kjørte en e-tron 50 en stund. Der var langtidssnittet 25!

Ellers er det tre bugs som må fikses: personlig profil(som kommer), Android Auto som er ustabil og induksjonslading som er ustabil.

Dette er min 44. bil og første rene elbil(har hatt noen hybrider) og jeg kjenner at jeg har fått et annet forhold til bil generelt. Hadde ikke tenkt meg en elbil ennå, men god rekkevidde og en A3 e-tron som snart ble 5 år, avgjorde dette nå. ID.4 og Enyaq ble for kjipt. Audi er nå engang premium.

Tror dette blir fint i noen år, jeg :+1: :)

M.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA