Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som har reservert - må vi ta ut "Kina" bil eller kan vi vente på tysk TMY?

Startet av Bjoris, mandag 12. juli 2021, klokken 10:26

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som vet dette. Fikk ID4  for en mnd siden så var ikke HELT klar for å bytte allerede, trodde TMY skulle komme først i 2022...

Vi vurderer EV6 mot TMY evt bare å beholde den mye billigere ID4en med RWD, men skulle gjerne prøvd EV6 først iallefall...

daktari

Bare å vente.

Vil de presse på deg en bil fra dag-1-reservasjon, til 100.000,- lavere pris, er det jo enkle penger å hente på en flipping.

Har du bestilling til dagens pris bare å vente eller kansellere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bjoris


mikaelf

Sitat fra: Bjoris på mandag 12. juli 2021, klokken 11:45
Ser den, men greit å vite uansett. Jeg får sjekke med Tesla

Gjerne oppdater oss med svaret du får Bjoris. Jeg har akkurat det samme dilemma 🙄
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Rocklobster

Greit å få avklart dette skikkelig ja, og da holder det ikke snakke med en kundebehandler(de sier hva som helst for at du skal bli fornøyd og legge på er mitt inntrykk), det må komme offisielt fra Tesla. Skriftlig.

Bjoris

Ser i TU artikkelen nettopp lagt ut om dette at Tesla ikke garanterer prisen på tysk bil... Ble vanskelig dette nå...

ToWalkOrDrive

Ser at det er en som har bedt om å vente til Berlin, og fått godkjent det.
Tesla Model Y                         2021-

Bjoris


Radial

Morsomt dette med liten skrift... Står svart på hvitt at prisen KAN måtte endres, dersom de ikke kan tilby deg bil til prisen du har bestilt 🤔
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

daktari

Bare å flippe den da.

Hva er flippe-differansen? Angrer på at kansellerte mindag-1 reservasjon.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Thob

Sitat fra: daktari på tirsdag 13. juli 2021, klokken 09:57
Bare å flippe den da.

Hva er flippe-differansen? Angrer på at kansellerte mindag-1 reservasjon.

Min diff er 73', så ja absolutt flippe-muligheter for de med tidlig reservasjon

Handyman

Sitat fra: daktari på tirsdag 13. juli 2021, klokken 09:57
Bare å flippe den da.

Hva er flippe-differansen? Angrer på at kansellerte mindag-1 reservasjon.
Min bestilling er 75´ lavere en dagens pris.
Bestilte med 18" Aero, men det jo endret til 19" Gemini. Ellers helt lik konfigurasjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Lucky you! Fare for å få mer også! Tipper masse forhandlere vil kjøpe disse for til dagens pris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bjoris

Risikoen for tap er jo nesten helt utelukket.

Tror nok det blir flipping på meg, den kom litt for tett på ID4en nå...

Bjoris

Rettelse, ny feil følger var det ett sportsanker som sa en gang...

Ringte Tesla og de hadde fått beskjed om at en får samme pris om en vil vente på bil fra Tyskland, men de sender ikke noen bekreftelse, bare beskjed om at du ikke må tukle med bestillingen så går det fint...

Hvis en uansett skal flippe kan det være smart å ta den ut nå tenker jeg, men jeg vet ikke hva jeg vil egentlig. Er godt fornøyd med ID4en, men er jo ikke AWD på den, vel, jeg har nå bedt dem notere at jeg ønsker tyskbil så får vi se hva vi gjør....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA