Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpte TMY ny, etter bare 5000km må jeg bytte dekk

Startet av Ræggen går, mandag 18. november 2024, klokken 00:22

« forrige - neste »

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

førategangtesla

Jeg har en 2023 MYP utlevert desember 2022. Jeg har nå kjørt 2 fulle vinter/sommer sesonger og jeg har kjørt 33.000km. Sommer kjører jeg original 21" ubertutbine og vinter 19" gemini. Jeg har godt med mønster i begge settene med dekk levert med bilen fortsatt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på mandag 18. november 2024, klokken 16:30En bekjent av meg opplevde å få nesten utslitte dekk ved hjulbytte hos et dekkhotel med avtale med Tesla. Det hadde vistnok skjedd en "feil".
Smart å merke felgene sine med fruens neglelakk  ;D samme farge samme sted på alle 4 og bilder som bevis 

Skal litt til å feil utlevert fra dekkhotell da.

Ingeniøren

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 13. desember 2024, klokken 21:11
Sitat fra: Handyman på mandag 18. november 2024, klokken 16:30En bekjent av meg opplevde å få nesten utslitte dekk ved hjulbytte hos et dekkhotel med avtale med Tesla. Det hadde vistnok skjedd en "feil".
Smart å merke felgene sine med fruens neglelakk  ;D samme farge samme sted på alle 4 og bilder som bevis

Vel, om dine er utlevert når du kommer for å bytte - lykke til med å lete  :)  Om de klarer å ta feil bryr de seg neppe heller om noen skriblerier med neglelakk.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Electric cars in Norway

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 14. desember 2024, klokken 08:26Vel, om dine er utlevert når du kommer for å bytte - lykke til med å lete  :)  Om de klarer å ta feil bryr de seg neppe heller om noen skriblerier med neglelakk.
Ser den men tror man har et good case da. Bildebevis også. Ta med fruen også og vis frem hånda hennes i tillegg :D

RJK

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 14. desember 2024, klokken 08:26
Smart å merke felgene sine med fruens neglelakk  ;D samme farge samme sted på alle 4 og bilder som bevis

Vel, om dine er utlevert når du kommer for å bytte - lykke til med å lete  :)  Om de klarer å ta feil bryr de seg neppe heller om noen skriblerier med neglelakk.
Vel, han har da i tilfelle de er utlevert til feil kunde, bevis på at de dekka de ville sette på eller satte på, ikke var hans. Dermed kan han glatt unngå å måtte kjøpe nye dekk fordi "de gamle er utslitte". Når de beviselig har satt på feil dekk, så er det plutselig dekkverkstedet/dekkhotellets kostnad!

Altså er det en temmelig billig forsikring å spandere litt neglelakk for å vise at "dette er/var mine dekk og felger", sammen med bildebeviset. Det kan potensielt spare han for mange tusenlapper i unødvendige kostnader.

Spesielt om det og viser seg at de som dekkhotellet trodde/mente var hans, i tillegg var kantkjørte eller på annen måte skadede.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på lørdag 14. desember 2024, klokken 09:51
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 14. desember 2024, klokken 08:26

Vel, han har da i tilfelle de er utlevert til feil kunde, bevis på at de dekka de ville sette på eller satte på, ikke var hans. Dermed kan han glatt unngå å måtte kjøpe nye dekk fordi "de gamle er utslitte". Når de beviselig har satt på feil dekk, så er det plutselig dekkverkstedet/dekkhotellets kostnad!

Altså er det en temmelig billig forsikring å spandere litt neglelakk for å vise at "dette er/var mine dekk og felger", sammen med bildebeviset. Det kan potensielt spare han for mange tusenlapper i unødvendige kostnader.

Spesielt om det og viser seg at de som dekkhotellet trodde/mente var hans, i tillegg var kantkjørte eller på annen måte skadede.
Nettopp. Jeg henter ut endel hotell dekk og det er mange løsninger, alt fra klistrelapper på dekkene eller hjulposene til fet logistikk systemer med qr koder all annet snacks ;D  men neglelakk svikter aldri... btw brukte det på hagla på skytebanen også når jeg hadde helt lik hagle som nesten resten av de på banen. Not anymore

Handyman

Lurer bare på... må det være fruens neglelakk. Hva hvis noen har egen ;-) ;D
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på lørdag 14. desember 2024, klokken 13:21Lurer bare på... må det være fruens neglelakk. Hva hvis noen har egen ;-) ;D
Den er go`og jeg må innrømme at jeg har noen egne jeg også.. To flasker. Svart og hvit. Kjøpt på Normal. De fargene er best å merke bilsaker med.

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 14. desember 2024, klokken 17:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 14. desember 2024, klokken 13:21Lurer bare på... må det være fruens neglelakk. Hva hvis noen har egen ;-) ;D
Den er go`og jeg må innrømme at jeg har noen egne jeg også.. To flasker. Svart og hvit. Kjøpt på Normal. De fargene er best å merke bilsaker med.

Ville gått for noe "glitter" i sølv, gull eller bronse (nesten som metallic-lakk). 8) Kanskje endog laga meg en eget-designet "logo" med kanskje alle tre eller to av fargene!

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA