Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med kansellering/refund?

Startet av saphran, søndag 11. juli 2021, klokken 00:35

« forrige - neste »

SMO_1

Altså: dere har lånt penger til Tesla siden 2019. Com on! Dette løser seg - send mail og vent refusjon innen 15-20 dager. Tesla stjeler ikke pengene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

Hrc

Eller send meg en PM hvis du har tidlig reservasjon som du vurderer og kansellere, så kan vi heller skape en vinn/vinn situasjon ;-)

anorway

Sitat fra: SMO_1 på søndag 11. juli 2021, klokken 22:59
Altså: dere har lånt penger til Tesla siden 2019. Com on! Dette løser seg - send mail og vent refusjon innen 15-20 dager. Tesla stjeler ikke pengene.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Er vel ingen som har sagt at de tror dette ikke løser seg. Diskusjonen er jo bare at løsningen Tesla har nå ikke fungerer og det kommer opp feilmelding for mange av kundene.

DagfinnN

Tror Tesla har en bug i sitt system for validering av kort. Jeg slet med det samme når jeg byttet kort i mars på min premium concectivity. Kortet ble ikke akseptert. Etter en stund fikk jeg svar på mail (AccountSupportEMEA@tesla.com). De mente kortet mitt ikke var gyldig. Jeg måtte streve for å overbevise de om at det var det, så løste det seg til slutt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

OleBrum2


Hørt med Tesla. Denne feilen er kjent. De jobber med å finne ut hvorfor folk ikke får til å registrere kort pengene skal refunderes til. Imidlertid ser det ut som om selve kanselleringen registreres, prosessen med å refundere pengene stanser imidlertid opp. De kommer tilbake til affiserte kunder når de har funnet ut av feilen.

geear

Var det sånn at de som har betalt 1000,- ikke kan få pengene igjen, mens vi som har betalt 15000,- kan få alt igjen ved kansellering?

anorway

Jeg ringte Tesla direkte, siden det var problemer med "Refund" på nettsiden. Snakket med ei hyggelig dame og Vipps så var det ordnet.
Som det blir nevnt her så er "kanselleringen" registrert, men refunderingen fikk man ikke til.
Hun jeg snakket med på telefon fikset det for meg hvertfall.

15K tilbake på konto.


kodax

Sitat fra: geear på mandag 12. juli 2021, klokken 21:25
Var det sånn at de som har betalt 1000,- ikke kan få pengene igjen, mens vi som har betalt 15000,- kan få alt igjen ved kansellering?
Stemmer
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OleBrum2

Sitat fra: anorway på mandag 12. juli 2021, klokken 21:35
Jeg ringte Tesla direkte, siden det var problemer med "Refund" på nettsiden. Snakket med ei hyggelig dame og Vipps så var det ordnet.
Som det blir nevnt her så er "kanselleringen" registrert, men refunderingen fikk man ikke til.
Hun jeg snakket med på telefon fikset det for meg hvertfall.

15K tilbake på konto.



Ikke så heldig her. 2. telefonoppringing uten hjelp, henvist til å maile lokalt senter, vanskelig nok å finne mail. Krysser fingrene for at det ble rett adresse og at de løser det innen ikke altfor lenge.

saphran

Fikk til å kansellere nå - trikset var å ikke bruke Chrome, men Edge! Prøvde først på ny fra Chrome-leseren og fikk samme feil som før, så gjord ejeg samme øvelsen med Edge og vips der gikk det i boks. Så det er et tips altså!


Åkleiva

Hei, sliter med å få registrert kortet mitt for refusjon, både i Chrome og i Edge.
Ringte tesla service på (salg  og levering), men kom ikke gjennom etter 25min kø.
Hva er det rette kanalen å kontakte Tesla med denne problemstilingen? (har ikke hatt noe med Tesla å gjøre før jeg reserverte modell Y).

OleBrum2


Virker litt tilfeldig hvordan de løser det for folk. Leser jo om folk som fikk hjelp på tlf med en gang.  Jeg endte med å sende Mail til en selger jeg hadde hatt kontakt med, siden jeg ikke kunne få hjelp på tlf.  Et par dager etter det var reservasjonen min helt borte/kansellert . Ingen svarte meg dog. Pengene har jeg dog ikke fått refundert. Får gi det ut uken, før jeg for 3. gang ringer Tesla.

OleBrum2

Oppdatering; da har det ordnet seg, penger på konto.

anorway

Sitat fra: OleBrum2 på onsdag 21. juli 2021, klokken 15:43
Oppdatering; da har det ordnet seg, penger på konto.

Var det etter flere purringer på telefon det løste seg?

Jeg får opp dette på "Min konto" nå: "Neste steg
Vi har mottatt kanselleringsforespørselen din; hvis du har andre spørsmål eller problemer, kan du ringe en av våre spesialister på +47 21 06 19 29, og vi vil gjerne hjelpe deg."


Men ingen penger på konto enda, regnet med det ville ta litt tid kanskje.

YesThatsMe

Sitat fra: anorway på torsdag 22. juli 2021, klokken 09:35
Sitat fra: OleBrum2 på onsdag 21. juli 2021, klokken 15:43
Oppdatering; da har det ordnet seg, penger på konto.

Var det etter flere purringer på telefon det løste seg?

Jeg får opp dette på "Min konto" nå: "Neste steg
Vi har mottatt kanselleringsforespørselen din; hvis du har andre spørsmål eller problemer, kan du ringe en av våre spesialister på +47 21 06 19 29, og vi vil gjerne hjelpe deg."


Men ingen penger på konto enda, regnet med det ville ta litt tid kanskje.
Sist jeg kansellerte min ordre (i begynnelsen av året) da gikk det vel 2 eller 3 uker før pengene var på konto.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA