Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med kansellering/refund?

Startet av saphran, søndag 11. juli 2021, klokken 00:35

« forrige - neste »

saphran

Jeg er sikkert ikke alene i å ønske å kansellere nå som ordren ble fremskutt pga leveranse fra Kina...Men refund gir nå konsekvent feil på tilbakebetalingsmetode hos meg (selv om den opprinnelig var knyttet til korrekt kort som jo ble brukt til reservasjonen).

Noen andre som har vært borti samme problem? Er det deliveryNO-adressen som må kontaktes for hjelp?

SMO_1

Tvert imot. Jeg gleder meg veldig til å ta i mlt en oppdatert TMY i august. Ta kontakt med de via telefon eller mailen som du finner på din tesla konto.


Sent from my iPhone using Tapatalk
e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

Otkristo

Sitat fra: SMO_1 på søndag 11. juli 2021, klokken 00:40
Tvert imot. Jeg gleder meg veldig til å ta i mlt en oppdatert TMY i august. Ta kontakt med de via telefon eller mailen som du finner på din tesla konto.


Sent from my iPhone using Tapatalk
:+1:

anorway

#3
Jeg opplever det samme. Har valgt nå å kansellere, men får opp følgende feilmelding når jeg fyller ut "refund info".

Sikker den flere også får opp?

Noen som har tips om rett e-post eller tlf man kan kontakte for å få hjelp til dette?


saphran

Ja anorway, samme som jeg fikk.

Når det gjelder kommentarene fra de som skal beholde så trenger dere ikke være såre på Teslas vegne. Jeg skulle gjerne hatt en model Y (uansett hvor den er produsert), men pga at den sannsynligvis fremdeles var minst 6 mnd unna endte jeg opp med å kjøpe en Model 3 nå rett før den altså kom allikevel. Lett irriterende. Jeg beholder heller den til jeg har testet Yen (og rentedealen på 3eren har gått sin gang kanskje), nå kan Yen uansett fås på 1 mnd allikevel. Før det hadde jeg en S, så helst skulle jeg vel vært innom en X før Yen ;-)

OleBrum2


Skjer akkurat det samme hos meg. Må ringe Tesla mandag. Tror ikke det er tilfeldig at det ble problemer akkurat nå som Y lanseres fra Kina, kan være en hel del som kaster kortene samtidig.

geear

Sitat fra: OleBrum2 på søndag 11. juli 2021, klokken 15:11

Skjer akkurat det samme hos meg. Må ringe Tesla mandag. Tror ikke det er tilfeldig at det ble problemer akkurat nå som Y lanseres fra Kina, kan være en hel del som kaster kortene samtidig.
Seriøst? Tror du virkelig at de spekulerer i å ha feil på refusjonssiden i Norge for å tjene penger på det? Dette er nok kun tilfeldigheter, og dårlig infoflyt internt i Tesla, som vanlig. Skulle ikke forundre meg om mailene på fredag kom like overraskende på Tesla-ansatte flest i Norge som oss som har bestilt bilen.

Husk at vi kan til og med ta imot bilen og returnere den igjen, noe som er mye mer styr og kost for Tesla.

OleBrum2

Sitat fra: geear på søndag 11. juli 2021, klokken 15:58
Sitat fra: OleBrum2 på søndag 11. juli 2021, klokken 15:11

Skjer akkurat det samme hos meg. Må ringe Tesla mandag. Tror ikke det er tilfeldig at det ble problemer akkurat nå som Y lanseres fra Kina, kan være en hel del som kaster kortene samtidig.
Seriøst? Tror du virkelig at de spekulerer i å ha feil på refusjonssiden i Norge for å tjene penger på det? Dette er nok kun tilfeldigheter, og dårlig infoflyt internt i Tesla, som vanlig. Skulle ikke forundre meg om mailene på fredag kom like overraskende på Tesla-ansatte flest i Norge som oss som har bestilt bilen.

Husk at vi kan til og med ta imot bilen og returnere den igjen, noe som er mye mer styr og kost for Tesla.

Det er neppe tilfeldig at det er vansker med en gang lansering kom. Sier ikke noe om det er bevisst eller en teknisk feil, men det kom akkurat nå med lanseringen. Tror ikke at ikke depositum blir refundert, men at det vil ta mer tid, og være mer tungvint, enn det ville vært for 3 dager siden.

kodax

Til dere som har problemer med refund: dere har ikke byttet bankkort siden dere bestilte?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Elbil-66

Jeg kansellerte min Tesla model Y nettopp.
Og det gikk igjennom for min del.
Så da får jeg se hvor lenge det tar for pengene er tilbake på konto?

saphran

Ikke byttet kort siden bestillingen nei, og fikk og anledning til å oppgi alternativt kort og det virket heller ikke...

anorway

Sitat fra: kodax på søndag 11. juli 2021, klokken 19:32
Til dere som har problemer med refund: dere har ikke byttet bankkort siden dere bestilte?

Jepp, forsøkte med samme kort som jeg gjorde bestillingen med.

anorway

Sitat fra: OleBrum2 på søndag 11. juli 2021, klokken 15:11

Skjer akkurat det samme hos meg. Må ringe Tesla mandag. Tror ikke det er tilfeldig at det ble problemer akkurat nå som Y lanseres fra Kina, kan være en hel del som kaster kortene samtidig.

Hvilket tlf.nr tar du kontakt med de på da?

sjokomelk

Sitat fra: anorway på søndag 11. juli 2021, klokken 21:24
Sitat fra: OleBrum2 på søndag 11. juli 2021, klokken 15:11

Skjer akkurat det samme hos meg. Må ringe Tesla mandag. Tror ikke det er tilfeldig at det ble problemer akkurat nå som Y lanseres fra Kina, kan være en hel del som kaster kortene samtidig.

Hvilket tlf.nr tar du kontakt med de på da?
Beste nummeret å ringe for å komme i kontakt med Tesla vil nok være Tesla sitt telefonnummer - https://www.tesla.com/no_NO/contact - 23 96 02 85
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

OleBrum2

#14
Sitat fra: Elbil-66 på søndag 11. juli 2021, klokken 20:19
Jeg kansellerte min Tesla model Y nettopp.
Og det gikk igjennom for min del.
Så da får jeg se hvor lenge det tar for pengene er tilbake på konto?

Sjekk om du får en Mail etterhvert som sier at Tesla ikke kunne fullføre. Etter det får du link tilbake til siden du tilsynelatende lyktes å kansellere på, men denne gang aksepterer de INGEN kort for å fullføre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA