Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felger til vinter

Startet av Trond.m, lørdag 10. juli 2021, klokken 21:32

« forrige - neste »

Trond.m

#31
Sitat fra: LMOR på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 10:32
Jeg kan ikke miste garantien pga dekk jeg får med bilen..
Nei, men det er jo litt påfallende at en av de største BMW forhandlerne (Bavaria) sier at 19 tom ikke er godkjent. Hvilken forhandler har tilbudt deg 19 tom ?

LMOR

Bavaria.., men som jeg skrev var det sikkert ikke klart enda, og at det er «default» jeg får, den de leverer som standard til piggdekk. Hvis det da er 20, så får jeg sikkert 20.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

telcontar

Sitat fra: LMOR på tirsdag 12. oktober 2021, klokken 15:37
Bavaria.., men som jeg skrev var det sikkert ikke klart enda, og at det er «default» jeg får, den de leverer som standard til piggdekk. Hvis det da er 20, så får jeg sikkert 20.

Spurte min selger om piggdekk til 20", men sa at de kun hadde piggfri med nordisk gummi å tilby

Trond.m

Jeg tror kanskje de kommer til å tilby 19 tom likevel. Men da blir nok dimensjonen 265/50 R19. Synes det er veldig brede dekk, men med høy vekt går det kanskje greit selv med mye våt snø i kjørebanen.

telcontar

Vuderer om skal bare importere disse orginalfelgene selv fra Tyskland, 1011 jet black 21"

Kommer på rundt 32k inkl frakt og norsk mva.

https://www.baum-bmwshop24.de/bmw-winterkomplettrader-aerodynamikrad-1011-jet-black-uni-21-zoll-rdci-ix-i20/


Trond.m

#36
Hva er poenget med det. Du får jo de samme felgene med europeiske dekk fra BMW for samme eller lavere pris sammen med bilen. (Forutsatt mva fritak)

telcontar

Sitat fra: Trond.m på fredag 15. oktober 2021, klokken 16:50
Hva er poenget med det. Du får jo de samme felgene med europeiske dekk fra BMW for samme eller lavere pris sammen med bilen. (Forutsatt mva fritak)

Nettopp det sommer saken, 21" med nordisk gummi koster mye mer. Nærmere 50k

daktari

Hyggeligere å gi mva. til staten og samfunnet enn som profitt til Hr. Stenshagen og BMW-forhandleren?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: telcontar på fredag 15. oktober 2021, klokken 17:39
Nettopp det som er saken, 21" med nordisk gummi koster mye mer. Nærmere 50k
Hvor har du den prisen fra ? I følge Bavaria så tilbyr de ikke nordisk gummi på annet enn 21 tom. Uansett ville jeg heller kjøpt felgene til prisen i konfiguratoren som er under 30K og lagt om til nordisk gummi. Men spørsmålet er om det finnes i den dimensjonen.

telcontar

Prisene i konfigurator er feil, er ikke riktig for 20" felgene engang. Hadde de stemt så ville jeg uten tvil gjort som du sier. Prisen på 21" fra forhandler er med nordisk gummi. Derfor er alternativet å kjøpe de samme felgene fra Tyskland og legge om til nordiske dekk.

Er andre dimensjoner som kan brukes, 265 og 275 er innafor med 45 profil. Ingen som har noe med 255/50 for 21"

Trond.m

#41
Sitat fra: telcontar på fredag 15. oktober 2021, klokken 21:38
Prisene i konfigurator er feil, er ikke riktig for 20" felgene engang. Hadde de stemt så ville jeg uten tvil gjort som du sier.
Hvem sier at prisen er feil ?  Det er jo samme felger og dekk som i tysk konfigurator, og der koster de 3160 Euro ink. VAT. Da skal jo ikke prisen i Norge eks mva være over 30.000. Men med nordisk gummi blir prisene høyere, men Bavaria har inntil nå opplyst at bare 20 tom vil leveres med nordiske dekk. Men det var visst noe på gang, så jeg bare venter å se hva de kommer opp med.

LMOR

Fikk bekreftet at det var 20'' jeg får med piggdekk, ikke 19''
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#43
Sitat fra: LMOR på lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:07
Fikk bekreftet at det var 20'' jeg får med piggdekk, ikke 19''
Da blir det vel standardfelgen til iX. Ikke verdens peneste, men det blir det desto hyggeligere å legge om til sommerhjul til våren 👍

Sa de noe om dekkmerke og dimensjon ?

Ser forresten at det står flg. i oppdatert tilbud etter en endring 30.8

« 1398 20" Vinter m/felg 1002, Conti»

Det står ikke spesifisert piggfritt, så jeg antar at jeg også kan velge piggdekk hvis jeg ønsker.

telcontar

Sitat fra: Trond.m på lørdag 16. oktober 2021, klokken 17:32
Sitat fra: telcontar på fredag 15. oktober 2021, klokken 21:38
Prisene i konfigurator er feil, er ikke riktig for 20" felgene engang. Hadde de stemt så ville jeg uten tvil gjort som du sier.
Hvem sier at prisen er feil ?  Det er jo samme felger og dekk som i tysk konfigurator, og der koster de 3160 Euro ink. VAT. Da skal jo ikke prisen i Norge eks mva være over 30.000. Men med nordisk gummi blir prisene høyere, men Bavaria har inntil nå opplyst at bare 20 tom vil leveres med nordiske dekk. Men det var visst noe på gang, så jeg bare venter å se hva de kommer opp med.

Det må jeg sjekke, da er saken ganske enkel isåfall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA