Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ramle lyd fra forstilling/støtdempere på TMS 2020

Startet av oddinge73, fredag 08. januar 2021, klokken 18:03

« forrige - neste »

kirky

Er din løsning Motorwatt lik den over hvor "tannstang" ble nevnt? eller fins det flere løsninger/problemer?  :)
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Motorwatt

#76
Tror det kan være minst 2 årsaker til rumlingen. Dette løste mitt problem. 2 nye luftdempere.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kirky

Tar dette lang tid? får man leiebil hvis man har en nyere MS?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Motorwatt

Hvis det er min du sikter til, så fikk jeg lånebil (dette varier nok fra SC til SC). Hadde også luftlekkasjer på trekant-vinduene (støy), og reparasjonene tok til sammen 3 timer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sfinxern

Motorwatt, hvor langt har du kjørt etter bytte? Har hørt flere fått byttet luftfjæring også, men at det kommer tilbake. Usikker på hva som er årsaken hos meg også.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Motorwatt

Utført i slutten av juni 2019 på km-stand 15600. Idag 52000 km. Teknikker sa at det kanskje kunne komme av "mye" bruk av heving/senking, noe som godt kunne være tilfelle før vi fikk asfaltert en lang innkjørsel. Bilen er fremdeles tyst, iallfall når det gjelder forstilling.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alfa Bergen

Fikk endelig byttet luftfjæringene foran hos Tesla på Kokstad. Nå har ulydene forsvunnet😎
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Motorwatt

Ja, det er en deilig følelse. Synd du måtte vente så lenge.  ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA