Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladestasjoner for I Pace

Startet av Steiol, lørdag 10. juli 2021, klokken 11:09

« forrige - neste »

Steiol

Lader stort sett hjemme og på hytta og det er vel et siden jeg var på ladestasjon. På tur fra Trondheim til Oslo virket Fortum sin 150 kW på Alvdal utmerket, men Fortum 150 kW på Espa Bolleland fikk jeg ikke kontakt med. Prøvde 2 stk, men måtte klare meg med 50 kW lader. Hadde store problemer med Ionity for et år siden og måtte gi opp. Hadde 2-års service i mars og regner derfor at software er oppdatert.
Er det min bil det er problemer med eller er det slik at det kun er enkelte typer ladere som virker? Hvis det siste er tilfellet kunne det ha vært kjekt med en oversikt før sommerens turer. Noen som kan hjelpe her?

JorgenM

Opplever samme jeg også. En Tesla destination-lader redda Lofoten-turen i fjor da ingen av de 2 hurtigladestasjonene vi stoppet på funket. Har hatt problem på Ionity på Klett og Dombås. Til sammenligning hadde jeg null problemer da jeg kjørte i3'n på langtur og ladet 10 steder i vår.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

turfsurf

Da vi hentet vår 2019HSE i mai i fjor med gammel software kjørte vi 140 mil og ladet på Fortum, Mer, Ionity, CircleK og BKK. Kjørte i3 og I-Pace sammen. De eneste laderne jeg hadde litt trøbbel med var Tritium Veefil, men fikk da i gang de og. Delta, ABB og Ionity virket helt fint.

Fikk oppdatert software på forsommeren og i løpet av sommeren i fjor kjørte vi 2500km og ladet på Mer, BKK, Kople og Ionity. Hadde noe trøbbel på Mer og Kople sine lynladere og Ionity, men ble alltid løst med å bytte lader. Hadde og problemer på Fortum Kempower i Tvedestrand i våres, men det ble også løst med å bytte lader.

Konklusjonen min er at problemene stort sett skapes av enkeltladere med feil på. Bilen virker å være kompatibel med det meste.

Opplevde det samme med TM3 i dag på Superlader, første stolpen virket ikke. Så alt er ikke rosenrødt der heller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

espenri

Dette er visst en feil i laderen til Kempower som produsenten kjenner til. Det skulle angivelig rulles ut en oppdatering som får laderen og bilen til å snakke sammen slik de skal, men det virker da ikke som det er gjort enda. Synd, for det gjør ladeopplevelsen litt mer uforutsigbar.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA