Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fast laderabatt med DNB Mastercard

Startet av geear, lørdag 10. juli 2021, klokken 09:04

« forrige - neste »

geear

Fikk vedlagt mail fra DNB. Ikke at det er allverdens, men kjekt med laderabatt over hele linja uavhengig av operatør. Veldig bra å slippe å måtte binde seg til fast ladeavtale eller strømleverandør og deretter måtte lade kun der.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

"Ladepumpen" var forøvrig en ny vri.  :laugh:

Otkristo


goggo

Men de slår ikke NAF Extra kredittkortet da :)

8% rabatt hos DNB mot 15% hos NAF.
Faktisk 25% hos Circle K med NAF kortet, og mulighet for 30% hos Fortum
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-xtra/laderabatt/

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

#3
Nei, det gjør de ikke, men jeg orker ikke ha kredittkort fra en haug. DNB har fantastiske tilbud hver måned. For eksempel 20-25% på alt hos Skeidar, Power, Clas Ohlson og så videre med jevne mellomrom, inkl varer som allerede er på tilbud. Bruker DNB-kortet til alt.

Ser at NAF har makssum på 750,- per måned, mens DNB har 25 000,- per kalenderår, så for en lang ferietur treffer du fort makstaket hos NAF.

Men ser at det er 6% rabatt hos DNB om man har Ung/pluss/leve, og 8% med Saga/PB.

https://www.dnb.no/kort/mastercard/elbil-rabatt

coolhand

Vet dere om denne rabatten også fås ved lading på ladestasjon fra Aneo ? Dette er stasjoner typisk montert i borettslag. Du lader på vanlig måte, men får ikke regningen på strømmen. Regningen kommer fra ladeselskapet, så jeg håper at dette regnes som ladestasjon.

Noen som vet ?
Peugeot Ion 2011

OlaM

Sitat fra: coolhand på torsdag 02. mars 2023, klokken 21:06
Vet dere om denne rabatten også fås ved lading på ladestasjon fra Aneo ? Dette er stasjoner typisk montert i borettslag. Du lader på vanlig måte, men får ikke regningen på strømmen. Regningen kommer fra ladeselskapet, så jeg håper at dette regnes som ladestasjon.

Noen som vet ?

Kan du legge inn kredittkortet der da, eller får du en vanlig efaktura? Hvis du kan legge inn kredittkortet et sted så er det en mulighet. DNBs side sier:

SitatI noen få tilfeller der ladepumpen ikke er registrert med riktig bransjekode for elbillading, vil du ikke få rabatt.

https://www.dnb.no/kort/kredittkort/elbil-rabatt

Så hvis det er riktig bransjekode, så er det vel håp.
'21 3LR

coolhand

Jeg kan legge inn kredittkortet for belastning ja.

Jeg får forsøke, så får jeg rapportere tilbake hit. Men skulle tro de hadde riktig bransjekode, de leverer tross alt ladere og ladeabonnementer.

Kortet kommer i neste uke, så må jeg vente på faktura. Men om ingen svarer i mellomtiden, så skal jeg se om jeg husker å legge inn her om rabatten blir fratrukket.
Peugeot Ion 2011

overskyet

#7
Hvis du oppgraderer kortet til DNB Saga, så får du 16% på all lading.

I tillegg til alle de andre fordelene du får, som muntlig advokathjelp til 200,-, billige forsikringer, rabatt på SATS, lounge tilgang, concierge tjeneste, 10-15% rabatt på hotellrom osv osv. Mye greier. Hvis du er blant disse som er opptatt av kundeprogramfordeler (jeg er ikke, utenom renter og forsikringer etc) så er det verdt å oppgradere. 

https://www.dnb.no/kort/kredittkort/elbil-rabatt

Svk

Var innom meny for noen år siden. sto et par studenter ved inngangen å spurte om jeg ville bli trumf medlem.
takket ja siden det var gratis. leste ikke så nøye. signerte og alt var gode greier. kom medlemskort i posten. visa trumf kredittkort. la dette kredittkortet bakerst i lommeboka. 1 år senere så fikk jeg faktura på 1-200kr. var gebyr for at jeg ikke hadde brukt kortet. så vær forsiktig med å å slike kort i bakhånd for å få evt rabatt på en lader i fremtiden

hav4rd

Sitat fra: coolhand på torsdag 02. mars 2023, klokken 21:06
Vet dere om denne rabatten også fås ved lading på ladestasjon fra Aneo ? Dette er stasjoner typisk montert i borettslag. Du lader på vanlig måte, men får ikke regningen på strømmen. Regningen kommer fra ladeselskapet, så jeg håper at dette regnes som ladestasjon.

Noen som vet ?

Ja, kan bekrefte at du får DNB-rabatt hos Aneo.  :)
ID.4 GTX (2022)

OlaM

Sitat fra: Svk på fredag 03. mars 2023, klokken 08:30
Var innom meny for noen år siden. sto et par studenter ved inngangen å spurte om jeg ville bli trumf medlem.
takket ja siden det var gratis. leste ikke så nøye. signerte og alt var gode greier. kom medlemskort i posten. visa trumf kredittkort. la dette kredittkortet bakerst i lommeboka. 1 år senere så fikk jeg faktura på 1-200kr. var gebyr for at jeg ikke hadde brukt kortet. så vær forsiktig med å å slike kort i bakhånd for å få evt rabatt på en lader i fremtiden

Finn kredittkort som ikke har årlig avgift, men som gir noen form for cashback/poeng som er nyttig for deg og bruk dem til alt. Tjener et par tusen kr pr år på rabatter og cashback fra sånne. Flypoeng kan monne mye, men jeg flyr ikke noe særlig så det er ikke nyttig for meg. Trumf gir ikke lenger 0,5% på alle kjøp så det er ikke så nyttig utenom Norgesgruppens butikker, bruker nå Komplett Mastercard til generell bruk og har brukt NAF til lading.

Hvis kortet koster penger bør du finregne litt. Ingen av mine kredittkort har faste avgifter nå og regningen går av seg selv, bare å godkjenne efaktura når den tikker inn. Har ikke kostet et øre i renter heller, å holde seg i skinnet med tanke inntekt minus utgift er jo en kunst man blir bedre til med årene.  :D
'21 3LR

Svk

Høres lurt ut.var ikke årlig avgift.men gebyr for at jeg ikke hadde brukt kortet

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på fredag 03. mars 2023, klokken 12:55
Finn kredittkort som ikke har årlig avgift, men som gir noen form for cashback/poeng som er nyttig for deg og bruk dem til alt. Tjener et par tusen kr pr år på rabatter og cashback fra sånne. Flypoeng kan monne mye, men jeg flyr ikke noe særlig så det er ikke nyttig for meg. Trumf gir ikke lenger 0,5% på alle kjøp så det er ikke så nyttig utenom Norgesgruppens butikker, bruker nå Komplett Mastercard til generell bruk og har brukt NAF til lading.
Bra anbefaling Som kan brukes på all lading. Har brukt Norwegian selv, men de er jo bare halve bonusen og det er ikke nødvendigvis så bra å knytte seg til å fly mer enn en akkurat må. Våre poeng holdt på å gå ut, og det hadde jo egentlig vært bra for miljøet, men ble til en tur til Roma for familien

coolhand


OK, da forsøker jeg.

Jeg sendte mail til Aneo, og de sa de ikke hadde denne ordningen. Men jeg mistenker at de tror jeg spør om de (Aneo) gir rabatt.

Jeg forstår det slik at DnB automatisk trekker fra rabatten på regningen, så lenge jeg betaler med kortet.

Jeg får kortet om et par dager, skal legge det inn, og da ser jeg det vel på regningen.

Takk for tilbakemeldingen!


[/quote]

Ja, kan bekrefte at du får DNB-rabatt hos Aneo.  :)
[/quote]
Peugeot Ion 2011

RJK

Sitat fra: Counterpointer på fredag 03. mars 2023, klokken 18:01
Sitat fra: OlaM på fredag 03. mars 2023, klokken 12:55
Finn kredittkort som ikke har årlig avgift, men som gir noen form for cashback/poeng som er nyttig for deg og bruk dem til alt. Tjener et par tusen kr pr år på rabatter og cashback fra sånne. Flypoeng kan monne mye, men jeg flyr ikke noe særlig så det er ikke nyttig for meg. Trumf gir ikke lenger 0,5% på alle kjøp så det er ikke så nyttig utenom Norgesgruppens butikker, bruker nå Komplett Mastercard til generell bruk og har brukt NAF til lading.
Bra anbefaling Som kan brukes på all lading. Har brukt Norwegian selv, men de er jo bare halve bonusen og det er ikke nødvendigvis så bra å knytte seg til å fly mer enn en akkurat må. Våre poeng holdt på å gå ut, og det hadde jo egentlig vært bra for miljøet, men ble til en tur til Roma for familien
På Norwegian kan du velge cashback fremfor bonuspoeng, så slipper du at det frister med å ta poeng ut i en flyreise som gir CO2-utslipp++, selv om "verdien" i poengene nok er større enn cashback-summen. Det betyr dog mindre om man lar poengene gå ut pga at de eldes.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA