Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Et par spørsmål om Ioniq 5

Startet av Barid Bel, fredag 09. juli 2021, klokken 10:49

« forrige - neste »

Barid Bel

Litt ting jeg ikke nødvendigvis får testet ved prøvekjøring.

1. Er det en bedre app (kommunikasjonsmetode) enn UVO? Da tenker jeg mest på den trege gjennomføringen av kommandoer og oppdatering av status, men selvsagt også slutt på at kommandoer ikke går igjennom?

2. Er personlige innstillinger (seter, volum, radiokanal, skjermoppsett, hud-justering etc) lenket til profiler - og er profilene lenket til hver enkelt fører sin telefon så dette settes automatisk?

3. For de som vet, hvordan er sittestillingen kontra Kona/Soul/Niro? Jeg er 185cm og synes jeg sitter for høyt i alle disse bilene.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Barid Bel på fredag 09. juli 2021, klokken 10:49
Litt ting jeg ikke nødvendigvis får testet ved prøvekjøring.

1. Er det en bedre app (kommunikasjonsmetode) enn UVO? Da tenker jeg mest på den trege gjennomføringen av kommandoer og oppdatering av status, men selvsagt også slutt på at kommandoer ikke går igjennom?

2. Er personlige innstillinger (seter, volum, radiokanal, skjermoppsett, hud-justering etc) lenket til profiler - og er profilene lenket til hver enkelt fører sin telefon så dette settes automatisk?

3. For de som vet, hvordan er sittestillingen kontra Kona/Soul/Niro? Jeg er 185cm og synes jeg sitter for høyt i alle disse bilene.

1) Det var en nordmann som laget en bedre app - og endte med å bli saksøkt av Hyundai (han fikk ingen respons fra dem før han laget appen; han prøvde flere ganger å komme med forbedringsforslag til dem før han laget
appen )
2) Man kan lage egne profiler på multimediaskjermen, men den lagrer nok ikke alt det du ønsker: er mest det du har på multimedia: navigasjon og radio. Ellers er det uavhengig "memory" innstilling for sete. HUD må justeres fra gang til gang (om jeg ikke tar helt feil?)
3) Hmm, jeg synes sittestilling i Kona/e-Soul/Niro og Ioniq 5 er perfekt - og jeg liker å sitte høyt (176cm). Er mer bekymret for EV6 for min egen del... Det er ryggen min som krangler og den likte ikke Mach-e, ID.4 og Enyaq uansett setetype under prøvekjøringer (eks: sportssete, normalsete, komfortsete). Derimot liker ryggen min Kona/e-Soul/Niro, Ioniq 5 + Tesla Model S og 3. På de sistnevnte likte den ikke inn- og utgang.

RJK

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 14. juli 2021, klokken 00:30
Sitat fra: Barid Bel på fredag 09. juli 2021, klokken 10:49
Litt ting jeg ikke nødvendigvis får testet ved prøvekjøring.

1. Er det en bedre app (kommunikasjonsmetode) enn UVO? Da tenker jeg mest på den trege gjennomføringen av kommandoer og oppdatering av status, men selvsagt også slutt på at kommandoer ikke går igjennom?

2. Er personlige innstillinger (seter, volum, radiokanal, skjermoppsett, hud-justering etc) lenket til profiler - og er profilene lenket til hver enkelt fører sin telefon så dette settes automatisk?

3. For de som vet, hvordan er sittestillingen kontra Kona/Soul/Niro? Jeg er 185cm og synes jeg sitter for høyt i alle disse bilene.

1) Det var en nordmann som laget en bedre app - og endte med å bli saksøkt av Hyundai (han fikk ingen respons fra dem før han laget appen; han prøvde flere ganger å komme med forbedringsforslag til dem før han laget
appen )
2) Man kan lage egne profiler på multimediaskjermen, men den lagrer nok ikke alt det du ønsker: er mest det du har på multimedia: navigasjon og radio. Ellers er det uavhengig "memory" innstilling for sete. HUD må justeres fra gang til gang (om jeg ikke tar helt feil?)
3) Hmm, jeg synes sittestilling i Kona/e-Soul/Niro og Ioniq 5 er perfekt - og jeg liker å sitte høyt (176cm). Er mer bekymret for EV6 for min egen del... Det er ryggen min som krangler og den likte ikke Mach-e, ID.4 og Enyaq uansett setetype under prøvekjøringer (eks: sportssete, normalsete, komfortsete). Derimot liker ryggen min Kona/e-Soul/Niro, Ioniq 5 + Tesla Model S og 3. På de sistnevnte likte den ikke inn- og utgang.
Om Ioniq 5 ikke husker innstillingene for HUD, så tenker jeg det er en feil. Kona har ingen problemer med det hos meg, så det høres veldig usannsynlig at ikke det skal virke på Ioniq 5 og.

For noen år siden vurderte jeg leasing av en Citroën C3, og selger sa de hadde fått mye skryt for setene, men for meg så virket det som de hadde trukket stoff rundt en bøyd rørbit, og fikk skikkelig ryggvondt på en prøvetur. På Kona derimot, sitter jeg veldig behagelig, og det gjør godt for ryggen. Om jeg har hatt antydning til ryggvondt før jeg satte meg inn, så var det borte etter kort tid.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Barid Bel

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på onsdag 14. juli 2021, klokken 00:30
Sitat fra: Barid Bel på fredag 09. juli 2021, klokken 10:49
Litt ting jeg ikke nødvendigvis får testet ved prøvekjøring.

1. Er det en bedre app (kommunikasjonsmetode) enn UVO? Da tenker jeg mest på den trege gjennomføringen av kommandoer og oppdatering av status, men selvsagt også slutt på at kommandoer ikke går igjennom?

2. Er personlige innstillinger (seter, volum, radiokanal, skjermoppsett, hud-justering etc) lenket til profiler - og er profilene lenket til hver enkelt fører sin telefon så dette settes automatisk?

3. For de som vet, hvordan er sittestillingen kontra Kona/Soul/Niro? Jeg er 185cm og synes jeg sitter for høyt i alle disse bilene.

1) Det var en nordmann som laget en bedre app - og endte med å bli saksøkt av Hyundai (han fikk ingen respons fra dem før han laget appen; han prøvde flere ganger å komme med forbedringsforslag til dem før han laget
appen )
2) Man kan lage egne profiler på multimediaskjermen, men den lagrer nok ikke alt det du ønsker: er mest det du har på multimedia: navigasjon og radio. Ellers er det uavhengig "memory" innstilling for sete. HUD må justeres fra gang til gang (om jeg ikke tar helt feil?)
3) Hmm, jeg synes sittestilling i Kona/e-Soul/Niro og Ioniq 5 er perfekt - og jeg liker å sitte høyt (176cm). Er mer bekymret for EV6 for min egen del... Det er ryggen min som krangler og den likte ikke Mach-e, ID.4 og Enyaq uansett setetype under prøvekjøringer (eks: sportssete, normalsete, komfortsete). Derimot liker ryggen min Kona/e-Soul/Niro, Ioniq 5 + Tesla Model S og 3. På de sistnevnte likte den ikke inn- og utgang.

Ja jeg fant den appen, den var hakket over uvo, og jeg håpet de i det minste var der nå.

Vedr sittestilling så er jeg litt rart konstruert med lang rygg, så i Niro sitter jeg i praksis med hodet i taket, desverre. Det er ikke ukomfortabelt, men jeg likte bedre sittestilling i tm3. Nå skal jeg teste en i5 tirsdag til onsdag, så da finner jeg greit ut dette.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

e-h

HUD er linket til seteminnet er min erfaring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA