Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fredag 09. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 10:52
Sitat fra: SurSnasen på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Blir ikke så veldig optimist på FSD når jeg ser slike videoer fra «mind blowing» FSDv10:


https://youtu.be/SxiLR6TdJkc
Drøy halvannen uke til "good drivers" skal kunne bruke dette, og da burde det fungere bedre enn dette. Kanskje de bare ruller ut i SF i første omgang..
Hvor mange måneder er halvannen uke i denne sammenhengen? 5 mnd ;-) Jeg holder ikke pusten enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: Mobileum på mandag 20. september 2021, klokken 10:35
Prøv å tenke dere situasjonen når dere kjører til jobben om morgenen, og tenk på hvordan dere bruker erfaring. Så tenk dere at dette skal erstattes av en computer.

Gjorde eksperimentet i morges. Én av mange situasjoner: To fotgjengere ved et fotgjengerfelt. Stod de bare og pratet, eller skulle de over? Skulle jeg stoppe eller kjøre? Jeg observerte at ansiktene var vendt mot hverandre, og ikke mot trafikken, hunden den ene hadde i bånd hadde satt seg ned, så her var det nok bare en konversasjon. Brukte vel ett splitt sekund på avgjørelsen om å kjøre, men hva ville en autonom bil ha gjort? Stoppet og ventet til pratestunden var over? Hundrevis av slike avgjørelser foretas bevisst eller ubevisst av en middels dyktig sjåfører på selv korte turer. AI, NN, HW3 og Dojo får iallfall en infernalsk arbeidsoppgave.
Jeg gjetter på at dagens FSD Beta-versjon vil vente, evt. kanskje snike seg fremover hvis de ikke beveger seg nærmere veien. Senere versjoner kan vel registrere mye av det samme som deg, men samtidig andre ting du ikke ser siden du ikke kan ha øynene rettet mot flere ting samtidig, og også har begrensede muligheter for parallell prosessering. Videre vil bilen vil kunne reagere raskere hvis noen allikevel plutselig beveger seg mot veien, så for fotgjengereb vil nok bilen på sikt være tryggest i et slikt tilfelle. Det er jo stadig vekk folk som blir påkjørt i trafikken, mange lett og noen alvorlig. Jeg er ikke i tvil om at selvkjøring vil være det tryggeste på sikt, men hvordan det blir i en overgangsfase blir jo interessant. Og for trafikkflyten og utålmodige bilister bak kan nok selvkjøringen bli en PITA en stund:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 10:54
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 10:52
Sitat fra: SurSnasen på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Blir ikke så veldig optimist på FSD når jeg ser slike videoer fra «mind blowing» FSDv10:


https://youtu.be/SxiLR6TdJkc
Drøy halvannen uke til "good drivers" skal kunne bruke dette, og da burde det fungere bedre enn dette. Kanskje de bare ruller ut i SF i første omgang..
Hvor mange måneder er halvannen uke i denne sammenhengen? 5 mnd ;-) Jeg holder ikke pusten enda.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 11:08
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 10:54
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 10:52
Sitat fra: SurSnasen på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Blir ikke så veldig optimist på FSD når jeg ser slike videoer fra «mind blowing» FSDv10:


https://youtu.be/SxiLR6TdJkc
Drøy halvannen uke til "good drivers" skal kunne bruke dette, og da burde det fungere bedre enn dette. Kanskje de bare ruller ut i SF i første omgang..
Hvor mange måneder er halvannen uke i denne sammenhengen? 5 mnd ;-) Jeg holder ikke pusten enda.
Ingeting hadde gledet meg mer enn å få teste FSD-Beta. Jeg er forsiktig optimist, og blir ikke overrasket om det blir (betydlige) forsinkelser.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 12:01
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 11:08
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 10:54
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 10:52
Sitat fra: SurSnasen på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Blir ikke så veldig optimist på FSD når jeg ser slike videoer fra «mind blowing» FSDv10:


https://youtu.be/SxiLR6TdJkc
Drøy halvannen uke til "good drivers" skal kunne bruke dette, og da burde det fungere bedre enn dette. Kanskje de bare ruller ut i SF i første omgang..
Hvor mange måneder er halvannen uke i denne sammenhengen? 5 mnd ;-) Jeg holder ikke pusten enda.
Ingeting hadde gledet meg mer enn å få teste FSD-Beta. Jeg er forsiktig optimist, og blir ikke overrasket om det blir (betydlige) forsinkelser.
Halvannen uke til "The button" i USA.
FSD Beta i Norge må du nok vente lenger på, noe du vel sikkert vet, men som det kan se ut som du ikke gjorde, siden du siterte som du gjorde.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Så man må ha Tesla-forsikring for å delta i kampen om "knappen"?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kodax

#158
Han sier man må slå på "kalkulatoren", ikke at man må ha forsikring gjennom dem. Det kan jo hende at det er en forutsetning, at de enten ikke vil eller får lov til å gjøre dette med biler som er forsikret andre steder, men det skriver han ingenting om.
Hvordan dette blir når/hvis det kommer til norge gjenstår å se. Foreløpig kan man ikke kjøpe forsikring fra dem her. Kanskje kommer forsikring først, eller kanskje kommer det en knapp med litt annen tekst som sier at den må slås på for å registrere kjøremønster. Sannsynligvis fins funksjonaliteten allerede også i den SW vi kjører med her, bare at den ikke er synlig (og heller aktivert iflg tweeten).
Det blir jo interessant å se hva de legger i "good driver"; hastighetsoverskridelser er jo blitt nevnt som et problem siden Tesla viser/leser endel feil, bråbrems/akkselerasjon, mye plutselig/hakkete kjøring...må vi kjøre som sirup for å få dette? Jeg tror ikke det, men vi får vel se.
En annen ting er jo at det vel kommer til å gå sport i å prøve å lure autopiloten, men det blir jo litt som en hackathon der AI-en får trent seg på mye mer enn det "snille" beta-testere så langt har villet utsette den for.
En tredje ting som blir interessant er potensielt svartmaling fra konkurrenter eller personer som er ute etter å tjene penger på saksøking. Feks. dersom noen har funnet ut at FSD ikke registrerer en person når man har på seg noen bestemte klær, vil noen gå så langt som å la seg kjøre på? Så lenge dette er Beta, så kan Tesla kanskje komme unna med det meste i en rettsak, men omdømmet vil fort ta stor skade.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 12:11
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 12:01
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 11:08
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 10:54
Sitat fra: kodax på mandag 20. september 2021, klokken 10:52
Sitat fra: SurSnasen på mandag 20. september 2021, klokken 09:58
Blir ikke så veldig optimist på FSD når jeg ser slike videoer fra «mind blowing» FSDv10:


https://youtu.be/SxiLR6TdJkc
Drøy halvannen uke til "good drivers" skal kunne bruke dette, og da burde det fungere bedre enn dette. Kanskje de bare ruller ut i SF i første omgang..
Hvor mange måneder er halvannen uke i denne sammenhengen? 5 mnd ;-) Jeg holder ikke pusten enda.
Ingeting hadde gledet meg mer enn å få teste FSD-Beta. Jeg er forsiktig optimist, og blir ikke overrasket om det blir (betydlige) forsinkelser.
Halvannen uke til "The button" i USA.
FSD Beta i Norge må du nok vente lenger på, noe du vel sikkert vet, men som det kan se ut som du ikke gjorde, siden du siterte som du gjorde.
Ahh! ser nå at jeg svarte på "feil sak". Takk for oppklaringen. Går litt surr innimellom.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Lurer på å sette inn annonse på finn.no:

FSD til salgs:

Veldig lite brukt FSD for Tesla selges. Passer til de fleste Tesla-biler, og er bare 3 år gammel. Viser trafikklys på instrumentpanelet. Koster ny 59.000.- + moms, men selges nå for 2.999.- grunnet overgang til annen elbil som har flere av funksjonene som standard. Selger må selv ordne med overføring til egen bil (og håpe på at det ordner seg). Ingen retur er mulig ved evt. avslag.
🥺
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kodax

Sitat fra: Mobileum på mandag 20. september 2021, klokken 12:54
Lurer på å sette inn annonse på finn.no:

FSD til salgs:

Veldig lite brukt FSD for Tesla selges. Passer til de fleste Tesla-biler, og er bare 3 år gammel. Viser trafikklys på instrumentpanelet. Koster ny 59.000.- + moms, men selges nå for 2.999.- grunnet overgang til annen elbil som har flere av funksjonene som standard. Selger må selv ordne med overføring til egen bil (og håpe på at det ordner seg). Ingen retur er mulig ved evt. avslag.
🥺
https://elbilforum.no/index.php?topic=53631.0 ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Javel, "Moderator in Spe", men tråd-tittelen er FSD (det rimer faktisk). Hvordan kan du tro at innlegget hører hjemme i seksjonen for "FSD bløff"?  😉. At Tesla ikke tillater at man får med seg kjøpet til ny bil når det faktisk er Tesla som er skyld i at det nesten er ubrukt, er uforståelig og skremmende. Tror flere eiere av FSD-biler ville vurdert Tesla som neste bil hvis det var mulig. Kanskje til og med jeg,
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

kodax

Innlegget ditt fremstår jo som ett uttrykk for generell misnøye, og selv om det er ment å ha en morsom snert, så bringer det altså fint lite nytt til tråden. Jeg er helt enig i at man burde fått med seg FSD til ny bil, særlig siden de jo ikke har levert stort ennå, men jeg mener det er mer naturlig å diskutere i en annen tråd enn der det diskuteres FSD-funksjonalitet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Så hva mener du må være minste felles multiplum for å skrive et innlegg i en tråd med tittelen "FSD"?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA