Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self-Driving forkortet FSD

Startet av JorEl, fredag 09. juli 2021, klokken 09:55

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

JorEl

Fornøyd med at bilen tok rundkjøringen :+1: Går tregt, men det kan vel ordnes på :)
Kan jo være at Elon får noe til igjen, og at vi som har FSD, blir fornøyde..

Forstår ikke helt den FSD-knapp-greia, hva er det godt for?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Sitat fra: JorEl på lørdag 11. september 2021, klokken 21:58
Forstår ikke helt den FSD-knapp-greia, hva er det godt for?
At alle som vil kan laste ned Beta-en, og ikke bare noen utvalgte.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: JorEl på lørdag 11. september 2021, klokken 21:58
Fornøyd med at bilen tok rundkjøringen :+1: Går tregt, men det kan vel ordnes på :)
Kan jo være at Elon får noe til igjen, og at vi som har FSD, blir fornøyde..

Forstår ikke helt den FSD-knapp-greia, hva er det godt for?
FSD beta testerne har hittil talt ca 70-80 stykker av "vanlige" kunder, inkludert en stor del profilerte TSLA-eiere og hypere på fornavn med Musk og store på sosiale medier.
Da ble vanlige kunder sure, og Musk tweetet at de skulle lage en download-knapp for de som ville ha betaen - når de mente den var bra nok. Merk at før knappen ville han ha eposter fra de som ønsket betaen, men det måtte de kutte ut...

Knappen er snart et år forsinket nå.
Full utrulling til alle FSD-kjøpere kommer da antagelig lenge etter knappen vil jeg tro, ellers vil det jo ikke være noe vits med en sånn løsning?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Oppsummert fra endel videoer av "mind blowing" v10. Ta en titt på Frenchie f.eks:
Noe framskritt på noen områder, men prøver fortsatt å krasje i bropillarer, kjøre inn i blokkerte veier, kjører på rødt, velger feil fil, hopper over fartsdumper etc og mye annet rart.

Mange tenker dette er v9.3, ikke v10, for Musk twitret at de ikke har bygget sammen "highway and city stack".

Brandonee har en feil hvert 3-5 minutt ca https://youtu.be/A5sbargRd3g
Frenchie har en seriøs en på ca 6:40 mot kjøreretningen, 7:50 så ser ikke bilen hund (jeg så den!), ruller forbi stoppskilt og mer trist. https://youtu.be/Fmj5MkyUD08
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Counterpointer

Sitat fra: kodax på lørdag 11. september 2021, klokken 22:12
Sitat fra: JorEl på lørdag 11. september 2021, klokken 21:58
Forstår ikke helt den FSD-knapp-greia, hva er det godt for?
At alle som vil kan laste ned Beta-en, og ikke bare noen utvalgte.
«Alle» er ikke den vanlige forståelsen av alle, det er de som har kjøpt FSD og er i et marked/land hvor dette er godkjent

Mobileum

#39
Finnes vel ingen land som har godkjent. FSD Beta 10 er fremdeles level 2, og trenger ingen ytterligere godkjenning.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4


Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

eeeerik

Sitat fra: daktari på søndag 12. september 2021, klokken 11:24
Oppsummert fra endel videoer av "mind blowing" v10. Ta en titt på Frenchie f.eks:
Noe framskritt på noen områder, men prøver fortsatt å krasje i bropillarer, kjøre inn i blokkerte veier, kjører på rødt, velger feil fil, hopper over fartsdumper etc og mye annet rart.

Mange tenker dette er v9.3, ikke v10, for Musk twitret at de ikke har bygget sammen "highway and city stack".

Brandonee har en feil hvert 3-5 minutt ca https://youtu.be/A5sbargRd3g
Frenchie har en seriøs en på ca 6:40 mot kjøreretningen, 7:50 så ser ikke bilen hund (jeg så den!), ruller forbi stoppskilt og mer trist. https://youtu.be/Fmj5MkyUD08
En veldig lang bit igjen før det faktisk er selvkjøring, men personlig hadde jeg gjerne hatt et driver assist system der jeg kun trengte å gjøre noe aktivt hver 3-5e minutt

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk


Counterpointer

Her er en video om V10 som er postet nå.

Påstås 0 intervensjoner

https://youtu.be/u_4g81RjL6A

Counterpointer

Temmelig sketchy start, men klarte et komplisert trafikkbilde alene.
Det var slett ikke værst, har litt tillit til at Maurer ikke dekker til noe selv om han er erklært fan.

Dere som har sett mye Beta videoer, er ikke dette en tydelig fremgang?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA