Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Memory-sete som lever sitt eget liv

Startet av Martin Eden jr, tirsdag 08. november 2022, klokken 09:56

« forrige - neste »

Martin Eden jr

Har memory-seter på min Enyaq. Rett som det er lever disse sitt eget liv - enten kjører de setet helt i fremre posisjon når jeg åpner døra, eller de har alt gjort det mens jeg har vært borte. Har også opplevd at det går framover selv mens jeg sitter i det... verkstedet sier de ikke finner noen feil... Noen flere som har opplevd lignende?
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

Egil S

Bruker du samme nøkkel hvor gang?

Jeg var at andre merker ofte har seteinnstillinger knyttet opp mot nøkkel.
Slik at om du kommer til bilen stilles den inn til deg og om kona kommer med sin nøkkel justeres den til henne.
Om det bare er du, har du kanskje laget en profil i bilen som ligger på den ene nøkkelen, tar du den andre går den kanskje til fabrikk default posisjon.

Ikke sikkert det er noe med det, men det var det eneste jeg kom på.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Martin Eden jr

Takk for tips. Forhandler sier at det ikke er noen knytning mellom nøkkel og bruker (enn så lenge) hos Skoda. Og dette opptrer selv om kona ikke har brukt denne bilen på lenge...
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

EriTom

Skoda har på Superb seter som justerer seg etter hvilken nøkkel som benyttes.

Jeg er en «omfangsrik» ( :P ) person, mens kona er nett 😂 løsningen på Enyaq er rompa i setet med bena ut, så setet registrerer at noen sitter i bilen, deretter trykker jeg på start knappen. Når infotainment er klart trykker jeg på min bruker og setet justerer seg (stort sett) til min bruker. Gjør det ikke dette, så bytter jeg til gjestebruker og tilbake. Da får jeg min i stilling på setet hver gang...
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

bjorngb

Vi har samme 'funksjon'. Sete justerer seg - spesielt passasjersetet har en tendens til å havne i bakerste posisjon. Sikkert fordi vi ikke justerer det så ofte. Kom nettopp fra forhandler som skumme ta bilen inn for feilsøking.

Forhandlerne synes sikkert det er kult p si datamaskin på 4 hjul, men det hadde ikke vært solgt mange av de datamaskinene hvis det var hovedsalgspuktet.
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

elbilFrodo

Når du trykker på nøkkelen for å låse opp og deretter åpner førerdøren, kan du lagre seteposisjonen som da blir koblet til den nøkkelen.

Etter det må du bruke nøkkelen til opplåsing for at setet skal gå automatisk i posisjonen som er tilkoblet nøkkelen.

Jeg tror ikke den justerer seg etter nøkkelløs opplåsing.

Men setet kan altså definitivt kobles til nøklene.

bjorngb

Forhandler i Stavanger forteller at seteinnstillingene er koblet til bruker valgt i infotainment. Men det er egentlig lenge siden jeg tar tatt hva forhandlerne forteller for god fisk....
Skoda Enyaq iV80 Ultra 2022
i3 Fully Charged Protonic Blue
Opel Vectra 2006 til 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA