Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.  (Lest 2960 ganger)

offpist

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 924
    • Vis profil
Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
« Svar #30 på: Torsdag 25. November 2021, klokken 11:14 »
Prøvekjørte P7 selv i går og hadde ikke dugg på ruten men det kan jo være ikke værforholdene la til rette for det.

Først kjørte jeg 10-15 min og fant såpass mange rare innstillinger at jeg satte av 15-20 min på å gå igjennom samtlige innstillinger og sette det opp slik JEG vil ha det, og faktisk synes jeg at jeg kom i mål med det meste.
Det ER veldig mange innstillinger og bilforhandlerne bruker tydeligvis ikke noe tid på å sette opp dette fornuftig.

Synes man får mye bil for pengene.
Jeg har sikkert 10-20 punkter som jeg kunne ramset opp som jeg synes er bedre eller dårligere enn Tesla for det er det jeg kjører til daglig jeg tror ikke jeg skal gjøre det fordi det går på smak og behag egentlig.
Noe kan sikkert løses med software og andre ting kan være ting jeg bare ikke rakk inne ut av.

Noen punkter kan jeg nevne..
Jeg likte foreksempel funksjonen X-pedal fordi da har man full regenerering og kan kjøre med mest en pedal.
Men aktiverte man Sport så mistet man den muligheten, why? Kanskje er det mulig å tilpasse.

Merket meg også at den ikke lader på IT 3 fase, testet på min Easee hjemme.
Den lader derimot fint 7KW på enfase.. Forsåvidt ikke noen overaskelse fordi det gjelder egentlig de fleste bilmerker. Tesla er ganske alene med å greie å lade på 3 fase IT nett. Men hadde håpet på 11KW IT lading.

Interiøret er det jeg liker best, spesielt den ambilight belysningen. Bruk noen sek på å sette den til den styrken og fargen du liker best. Da jeg fikk bilen sto den på MAX og gul så det ble jo alt for intenst.
Svak rød derimot eller blå.. spørs på humøret ;)

Veldig stillegående, behagelig å kjøre.
Kanskje litt lite feedback i ratt og sportslig feedback fra understellet for den som liker det.
I bestilling:
Grå Xpeng P7 Performance.
Blå Model S LR Refresh med FSD.
Cyber Truck, oh yes.

Kjører:
Zero SR motorsykkel
Buddy med 18 KWH lithium batteri.
Tesla Model S 85 med AP1.
Tesla Model S P85

Solgt:
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

GRS

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 306
    • Vis profil
Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
« Svar #31 på: Torsdag 25. November 2021, klokken 11:28 »
Merket meg også at den ikke lader på IT 3 fase, testet på min Easee hjemme.
Den lader derimot fint 7KW på enfase.. Forsåvidt ikke noen overaskelse fordi det gjelder egentlig de fleste bilmerker. Tesla er ganske alene med å greie å lade på 3 fase IT nett. Men hadde håpet på 11KW IT lading.

Vet du om den lader 3fas på TN nett? Det har Nio problemer med. Så der får ikke folk mer enn 3,6kw om de ikke har 32a.
TM3P sort/sort

offpist

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 924
    • Vis profil
Sv: Xpeng P7 - Åpnet for bestillinger.
« Svar #32 på: Torsdag 25. November 2021, klokken 11:32 »
Fikk ikke prøvd ut TN nett, men ville overaske meg om ikke det virker.
Den skal jo ha 11KW onboard lader.
I bestilling:
Grå Xpeng P7 Performance.
Blå Model S LR Refresh med FSD.
Cyber Truck, oh yes.

Kjører:
Zero SR motorsykkel
Buddy med 18 KWH lithium batteri.
Tesla Model S 85 med AP1.
Tesla Model S P85

Solgt:
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)