Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Speedometer svart/dødt Nissan Leaf 2012

Startet av Frode-Leaf, onsdag 07. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

Frode-Leaf

Hei, min sønn har en Leaf 2012 mod. I går virket plutselig ikke speedometer lenger displayet var svart og dødt. Noen som har en forklaring på hva som er problemet. Det er ikke noe feilmelding som kommer fram.

kaiat

Prøvd å kople fra 12V-batteriet en halvtimes tid? Elektroniske systemer får av og til litt "hikke" og da kan frakopling av 12V-batteriet nullstille ting. Ut over det er det fullt mulig at displayet er defekt. Vet at det er mulig å reparere slike displayer på andre biler i hvert fall.

Frode-Leaf

Hei, har prøvd å koble fra batteri, men det var ikke noe forskjell. Skal bytte speedometer til helgen. .

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trekkoppbil

#4
Det første jeg ville sjekke, er innstillingen av lysstyrken, og deretter sjekke sikringer.
Den gangen jeg hadde problemet, så var det bare å trykke bort i lysstyrken, så kom lyset tilbake.

Frode-Leaf

Har funnet feilen nå. Det var speedometer som var dødt. Kjøpte ett brukt for 625.- og det er montert og fungerer fint. Å bytte speedometer på en Leaf tar 5 min.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA