Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mobiltelefon som nøkkel

Startet av Svænnis, onsdag 07. juli 2021, klokken 10:55

« forrige - neste »

Svænnis

Er det mulig å bruke mobiltelefon som fullverdig nøkkel på alle teslaer? Er vant til å bare ha nøkkelkort i lommeboken på Model 3, bilen låser seg opp, låser seg og jeg trenger ikke benytte nøkkel i det hele tatt. Har X samme løsning? Per nå må jeg inn på appen for å låse opp dører, trykke på nøkkelfrikjøring om jeg ikke har med keyfoben, eller må man rett og slett alltid ha med fob`en ?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Svænnis

Takk for svar, tilvenningssak antar jeg :D fungerer bare så sømløst og bra med appen i model 3, men i nødstilfelle kan man kjøre nøkkeløst med appen? bare at man må aktivere dette hver gang

Rosstopher

Det funker fint å kjøre nøkkelløst med appen på S og X, men som du sier er det litt mere plunder. Veldig greit å ha appen som backup f.eks. hvis man er på hytta 60 mil hjemmefra og fob havner i vaskemaskina (egen erfaring).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

turfsurf

Viktig å huske på at både bilen og tlf må ha nett på S og X. På 3 brukes det Bluetooth for nøkkelløs kjøring.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Svænnis

Takk for oppklaring :D var ikke klar over at den gikk over 4g og ikke blåtann.

oroar

Jeg har Y i bestilling og antar det er samme på den som på 3.
Hvis jeg går inn på butikken og kone, barn, hund og papegøye sitter igjen i bilen. Hva bør gjøres da? Legge igjen et nøkkelkort. Synd om bilen låses og alarmen går med hele Noahs ark i bilen.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

DagfinnN

Sitat fra: oroar på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:21
Jeg har Y i bestilling og antar det er samme på den som på 3.
Hvis jeg går inn på butikken og kone, barn, hund og papegøye sitter igjen i bilen. Hva bør gjøres da? Legge igjen et nøkkelkort. Synd om bilen låses og alarmen går med hele Noahs ark i bilen.
Sitter det noe i passasjersetet slåes ikke bilen av.
Gjør det ikke det, sett på camp-modus (2 trykk på skjermen)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Rosstopher

Evt. Dog mode. Og så vil sikkert din kones telefon også være koblet mot bilen og fungere som nøkkel.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:57
Sitat fra: oroar på lørdag 17. juli 2021, klokken 09:21
Jeg har Y i bestilling og antar det er samme på den som på 3.
Hvis jeg går inn på butikken og kone, barn, hund og papegøye sitter igjen i bilen. Hva bør gjøres da? Legge igjen et nøkkelkort. Synd om bilen låses og alarmen går med hele Noahs ark i bilen.
Sitter det noe i passasjersetet slåes ikke bilen av.
Gjør det ikke det, sett på camp-modus (2 trykk på skjermen)
Vår TM3 slår seg etter en stund, selv om det sitter personer i passasjersetet. Da min sønn skulle se en film alene i bien, måtte han med jevne mellomrom åpne døra siden bilen slo seg av. Mener han hadde nøkkel på mobilen sin. Til slutt flyttet han seg over i førersetet. Da forble bilen på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Sitat fra: Handyman på lørdag 17. juli 2021, klokken 11:41
Vår TM3 slår seg etter en stund, selv om det sitter personer i passasjersetet. Da min sønn skulle se en film alene i bien, måtte han med jevne mellomrom åpne døra siden bilen slo seg av. Mener han hadde nøkkel på mobilen sin. Til slutt flyttet han seg over i førersetet. Da forble bilen på.
Camp-modus funker..
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Døttrene mine fant ut at hvis de kan dytte ned på førersetet for å unngå at bilen slår seg av når jeg går ut.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA