Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skoda Enyaq vs Ford Mustang Mach E

Startet av HS, tirsdag 06. juli 2021, klokken 22:36

« forrige - neste »

HS

Hva ville dere anbefalt?
Skoda Enyaq sportline 80 med Komfortsetepakke - Infotainmentpakke -Assistentpakke pluss-Klimapakke pluss-Komfortpakke pluss-Parkeringspakke pluss intro?
Ford Mustang Mach E RWD long range med teknologipakke +
Tesla MYLR- 2022

Vurderer en elbil

Jeg ville valgt Enyaq. Det er fordi den har et større bagasjerom og det er viktig for meg. Henger vekt har også noe å si, da.

Selv om jeg synes Mustangen er kulere å se på.
Fossilbil

Leaftekna2018

Hei

Vi vurderte begge disse bilene opp mot hverandre, og det som
veltet vektskåla var at på forden var at det ikke var mulig å ha takstativ. For det må vi ha muligheten for.

Lag den en must have liste å ikke fravik fra den, så blir valget enklere..

Det er mindre tilvalg på forden, det kan være både positivt og negativt😄

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Ladeangst

Tja, det kommer litt an på bruk. Vi valgte Skoda Enyaq da vi skal bruke takstativ og skal trekke tilhenger. Mustang har lengre rekkevidde og er litt sprekere.

Bigdrago

Enkelt. Enyaq er en familiebil som er større og mulighet for takboks. Og har kule ting som led matrix, massasje i sete og andre smarte ting.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

SolEL

Er det SUV man vil ha er Enyaq tingen. Mustangen er vell ikke SUV. Bakkeklaringen er for lav til det ifølge en youtuber. SUV cupe skal det vell være det Ford har prøvd på. Enyaq er akkurat innenfor definisjonen SUV (alle er ikke enig i det heller) mens Mustangen er akkurat utenfor. Hvis man ikke vil ha SUV er Mustangen er svært godt valg. Mer støysvak enn Enyaq (nesten like bra som e-tron 55) konkurerer med TM3 og polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA