Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Meningsmåling, bør Hyundai tilby seg å kjøpe tilbake disse hvis kunden vil det?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 04. juli 2021, klokken 10:40

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Bli med på denne svært enkle og uhøytidlige meningsmålingen :+1:  Og legg gjerne igjen en kommentar.
Altså... burde Hyundai i Norge tilbudt seg å kjøpe tilbake alle de defekte bilene eller ikke? Det skjer vel trolig nå om dagen i USA?

Hvis ja... Også de som er bruktimportert "grå import utenfor merkeforhandler?

Hva mener folket her inne sett ut fra et kundeperspektiv? Da tenker jeg ikke på hvordan Hyundai skulle finansiert det bakenforliggende... det blir mer økonomisk preget... så jeg tenker ut fra et kundeperspektiv. Så dette kan du egentlig ha en mening om uansett hviket bilmerke du kjører... det er prinsippene dette gjelder...

Først må jeg si at Kona og Ioniq er fantastisk gode biler. Så dette handler ikke om bilmerket eller noe annet knyttet til Hyundai. Dette kan jo skje med alle elbil merker... det er fortsatt mye ny&ung teknologi. Og det kan skje også store feil med diesel og bensin biler. vi husker vel alle den fine diskusjonen vi hadde her inne for for noen år siden om flyplassbrannen... det var jo en Opel Zafira diesel... Dette handler om prinsippene for hvordan vi vil at elbil kunder skal behandles. Og vi ser det er forskjeller fra andre land. I USA leser jeg at de muligens får bilkjøp pengene tilbake...men jeg er ikke helt sikker på dette...

Temaet er diskutert på mange Kona poster... brann, BMS feil osv. Men hva mener folket her inne?

På Facebook, EV forums og Reddit - på Kona gruppene - er det diskusjoner om hva som er det beste. Vente på å få byttet batteri (de kommer til Norge i august...) eller burde de fått tilbud om at de blir tilbakekjøpt... noen får leiebil, andre ikke...

Som en skriver:
"Begynner å bli mange i Norge nå. Lurer på om det ikke hadde vært mere lønnsomt å kjøpt bilene tilbake. Både for kunden og Hyundai. Minimum 2mnd med leibil, produsere nytt batteri, frakt, verktøy og montering."

Bildene under er herfra...men det ligger mye av dette på nettet og bare google søk på feks "lemon law kona electric" eller "Bricked Kona us buying back" "Product Enhancement" eller "recall letter" eller en kombo av disse..

Diskusjoner her:
https://www.reddit.com/r/KonaEV/comments/mrmure/hyundai_usa_offered_to_buy_back_2020_ultimate/

Advokatmat!
https://lemonlawgrouppartners.com/2019-2020-hyundai-ioniq-kona-ev-recall/

Mer diskusjoner...
https://www.speakev.com/threads/yet-another-product-enhancement-recall.156193/

Eldre disusjon her inne:
https://elbilforum.no/index.php?topic=53308.0

RJK

Nei, hvorfor i all verden skal de det? De fleste får fint brukt bilene i mellomtiden, og selve batteribyttet tar ett verkstedbesøk. Det er allerede dyrt nok for dem, og så lenge fiksen løser problemet, burde man være greit fornøyd.

Tror de fleste har forståelse for at dette er noe Hyundai gjerne skulle vært foruten. Men så lenge de tar ansvaret og bilene ikke vurderes som trafikkfarlige, og man ikke gjør bilene dårligere enn de er (reduserer effekten eller reduserer rekkevidde, ladetid eller andre parameter), så vil jo bilen være minimum like god, muligens bedre siden man får nytt batteri.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Moas

Når det gjelder brannfare/sikkerhet ja. Alle de andre feilene som nå oppstår hyppigere og hyppigere på min kona burde ihvertfall ha gitt gratis lånebil mens bilen står på verksted.

Det er vanskelig å selge en kona som høres ut som strikkemotor mens man venter mnd på reservedeler.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Electric cars in Norway

Ja, det er trist det er blitt mye på deg med girkasse i tillegg. Synd. Det er en veldig fin bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA