Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Trond.m

Vår bil skulle gå i produksjon uke 26. Renger med at noen har produksjon også tidligere enn det (uke 25 ?). Når kan vi vente at de første kundebilene er ute på veien ?. Det ble vel sagt i sommer, men leveringsproblemer på enkelte deler gjør vel at leveringer er utsatt. Noen som har hørt noe ?

Pesy75

Har også fått bekreftet produksjonsuke 26 på vår GTX. Forhandler sa på torsdag at han ikke hadde hørt noe annet enn at det er riktig. Normalt sett skal bilen da være her ca uke 31/32. Han tok i midlertidig forbehold om at ingen ting er normalt i disse tider, og at det kunne bli forsinkelser.

Krysser fingre for at alt går bra og at bilen er her snart. :)

Trond.m

Min forhandler sa for et par uker siden at all GTX ble forsinket. Han kunne ikke si hvor mye, men det skyldtes visst delemangel. Såkalte VIP bestillinger (reservasjonsholdere) skulle prioriteres, og det er kanskje et håp at biler eventuelt kan få hengerfeste ettermintert hvis det er mulig. Men vi så jo hvordan det gikk med e-tron. De ventet vinter og vår, og resultatet for mange var en litt amatørmessig montering med et hull i fangeren saget for hånd.

Pesy75

Han nevnte at det er forsinkelser på hengerfeste og noen halvledere, men at han ikke hadde fått melding om at det gjelder min bil foreløpig. De som bestiller GTX nå får vel levering etter uke 50 har jeg forstått.

hELgenen

Manuelle hengerfestehull gjort for hand aksepterer ikke jeg. Jeg venter heller. Så dersom de ønsker å gjøre slike grep så forventer jeg å bli informert slik at jeg kan ta et valg. Opplevd slike tulle grep en gang tidligere og det endte med at de måtte bestille ferdige plastskjermer med hull fra fabrikk og fjerne mandagsjobben. Det skal være fabrikkmontert hengerfeste og ferdig med det

Ledam

Ser ut som om folk får bil når som helst nå i følge broom, https://www.tv2.no/a/14040256/

Hvis det er forsinkelse på grunn av hengerfeste tipper jeg at det gjelder veldig mange. Er det ikke sannsynlig at de fleste som har bestilt GTX har tatt med hengerfeste?

Olemann

Den artikkelen er jo over 1 måned gammel, demobilene er jo her allerede. 

Sitat fra: Ledam på søndag 04. juli 2021, klokken 22:42
Ser ut som om folk får bil når som helst nå i følge broom, https://www.tv2.no/a/14040256/

Hvis det er forsinkelse på grunn av hengerfeste tipper jeg at det gjelder veldig mange. Er det ikke sannsynlig at de fleste som har bestilt GTX har tatt med hengerfeste?

Ledam

I følge min kontrakt er antatt levering i uke 33, og seneste levering i uke 36. Det begynner å nærme seg. Er det noen som har fått bekreftet levering av GTX?

LMOR

#8
Jeg har senest levering uke 32 og har ikke hørt noe.

Artiklene om forsinkelser refererer til dette forumet. En ting jeg stusser på er hvorfor så mange demobiler i mange land er produsert med tilhengerfeste.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på onsdag 28. juli 2021, klokken 11:59
Jeg har senest levering uke 32 og har ikke hørt noe.

Artiklene om forsinkelser refererer til dette forumet. En ting jeg stusser på er hvorfor så mange demobiler i mange land er produsert med tilhengerfeste.
Enig. Det virker som det er dårlig logistikk i VAG og at mangel på hengerfeste kommer som lyn fra klar himmel. De hadde jo samme problem med e-tron- lenhe før Covid, stål og halvledermamgel 🤫

Pesy75

Jeg fikk bekreftet fra selger at vår GTX er ankommet Oslo. Da bør det være håp om å få bil utlevert om en uke eller to. :)

biggern

#11
Sitat fra: Pesy75 på onsdag 28. juli 2021, klokken 14:07
Jeg fikk bekreftet fra selger at vår GTX er ankommet Oslo. Da bør det være håp om å få bil utlevert om en uke eller to. :)

Spennende....
Med nummer 2740 ett eller annet er jo dette bra.
Mangler kanskje full pakke.
Som du indikerer:
GTX, Mangan grey med hengerfeste, 21", sportpakke+ og stor infotainment. Uten Top sport stoler og panoramatak og assistentpakke+.

ELvin2022

Sitat fra: Pesy75 på onsdag 28. juli 2021, klokken 14:07
Jeg fikk bekreftet fra selger at vår GTX er ankommet Oslo. Da bør det være håp om å få bil utlevert om en uke eller to. :)

Så morro! Når bestillte du? Hva slags utstyr/farge? 🙂

Pesy75

Mangan Grey, bestilte 3.mai. Utstyrsliste nedenfor. I tillegg har jeg basskassen fra Bass brothers liggende hjemme, den skal monteres av forhandler før utlevering. Bilen skal også coates med Proglazer coating før utlevering.

SitatEkstrautstyr
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN
KOMFORTPAKKE +
SPORTSPAKKE +
INFOTAINMENT PAKKE +
FØRERASSISTENTPAKKE
21" ALU NARVIK
INNFELLBART HENGERFESTE

Norskmontert utstyr
20"LANS.PAKKE SORT U.PIGG IKKE PURE A009
SKVETTLAPPER FORAN
GUMMIMATTER FORAN OG BAK
13>7 PIN ADAPTER


LMOR

Nesten identisk med min. Gir håp om at min også er på vei.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA